Aktualności
Kredyt na samochód – kiedy warto go wziąć? (Październik 31, 2019 4:09 pm)
Ponadczasowa Klasa G, czyli Mercedes Gelenda (Październik 22, 2019 4:42 pm)
Poczuj się jak Australijczyk (Październik 10, 2019 11:14 am)
Jakie pokrowce na siedzenia wybrać? (Październik 8, 2019 12:41 pm)

Honda Civic Type-R (2015) – pogromca FWD?

Honda Civic Type-R (2015)

Japończycy twierdzą, że tak. Na salonie motoryzacyjnym w Genewie, po długotrwałych i budujących napięcie zapowiedziach, Honda wreszcie zaprezentowała swoją broń w dość krętym wyścigu o tytuł „Króla hot hatchy” – nowego Civica Type-R, który będzie inny niż dotychczas. Design samochodu to festiwal krzykliwych spojlerów (na czele z tym umieszczonym na klapie bagażnika), przykuwających uwagę załamań karoserii oraz liczb, które ze stylistyką może niewiele mają wspólnego, ale definiują możliwości azjatyckiego hot hatcha… przynajmniej w jakimś stopniu. Honda wystawia do rywalizacji aż 310 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, które produkuje nowy, turbodoładowany silnik 2.0 VTEC, a które będą obsługiwane za pomocą sześciobiegowej, manualnej przekładni (producent obiecuje przyspieszenie do 100 km/h w 5,7 sekundy i prędkość maksymalną wynoszącą 270 km/h). Czy to wystarczy, by marketing obrócić w rzeczywistość i zapewnić niesamowite wrażenia poparte sporą dawką efektywności? Pamiętajmy, że Civic Type-R w dalszym ciągu będzie dysponował napędem na przednią oś, jednak ma również otrzymać zaawansowane systemy wpływające na kontrolę pojazdu, jego stabilność i wspomnianą efektywność, ale jazdy w zakrętach (mowa o systemie adaptacyjnego tłumienia nierówności Adaptive Damper System oraz Dual Axis Strut Front Suspension ograniczającym drgania tudzież szarpanie kierownicy podczas mocnego przyspieszania). Cztery końcówki układu wydechowego, pięć lakierów nadwozia (biały Championship White, metaliczny Polished Metal, czarny Crystal Black, niebieski Brilliant Sporty Blue oraz czerwony Milano Red) i dodatkowo wyostrzający charakter samochodu tryb „+R” – czyżbyśmy mieli do czynienia z pogromcą 275-konnego Megane R.S. 275 Trophy i 280-konnego Leona Cupry? Wiele na to wskazuje, ciekawe tylko czy „czteronapędówki” również będą w zasięgu nowego Type-R’a…

Patryk Rudnicki