Nowy Volkswagen Caddy (2015)

13 lutego 2015
Bez kategorii, Nowości Volkswagen
Nowy Volkswagen Caddy (2015)

Marka Volkswagen Samochody Użytkowe po raz pierwszy prezentuje czwartą generację bestsellerowego modelu Caddy. Jego poprzednik, uhonorowany wieloma nagrodami, w ciągu 11 lat znalazł na świecie półtora miliona nabywców. Ten sukces zamierza kontynuować nowe Caddy – zarówno wersja dostawcza jak i jej osobowy odpowiednik stały się pod każdym względem lepsze.


Podstawowe ceny nowego Caddy w Niemczech wynoszą 14 785 euro (netto, wersja dostawcza) oraz 15 330 euro netto (18 242,70 euro brutto, wersja Conceptline zastępująca dotychczasową odmianę Startline). Są to ceny wersji z podstawowym silnikiem TSI o mocy 62 kW/84 KM. W Polsce cenniki zostaną opublikowane w kwietniu – wtedy też dealerzy rozpoczną przyjmowanie zamówień. W trzecim kwartale roku nowe Caddy trafi do polskich salonów.

Jednostki napędowe nowego Caddy prezentują najwyższy poziom współczesnej techniki – spełniają normę emisji spalin Euro 6, zapewniając najlepszą wydajność. Wśród czterech jednostek TDI rolę podstawowej pełni czterocylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów. Jest on dostępny w wersjach o różnej mocy – od 55 kW/75 KM, aż do topowej, uzyskującej 110 kW/150 KM. Najmniej oleju napędowego zużywa skonstruowany specjalnie na potrzeby miejskiego transportu towarowego dostawczy VW Caddy BlueMotion. „Zadowalając się mniejszą ilością paliwa niż 4 litry na 100 km, nowe Caddy wyznacza nowe standardy” – stwierdził dr Eckhard Scholz, prezes zarządu Volkswagen Samochody Użytkowe. Dodał też: „Nowy 1.4 I-TGI, następca popularnego Caddy EcoFuel, zużywa jedynie 4,1 kg gazu ziemnego na 100 km. Dzięki downsizingowi i turbosprężarce uzyskuje on większą moc niż poprzednik, zużywając przy tym do 28% mniej paliwa. Te parametry służą wszystkim, zarówno środowisku naturalnemu, jak i portfelowi właściciela”.


W ofercie znajdą się także trzy silniki benzynowe, od czterocylindrowego 1.2 TSI o mocy 62 kW/84 KM, poprzez trzycylindrowe 1.0 TSI uzyskujące 75 kW/102 KM, po czterocylindrowe 1.4 TSI generujące moc 92 kW/125 KM.

Nowe Caddy wyposażono w liczne systemy bezpieczeństwa oraz poprawiające komfort, które służą pasażerom i wspomagają pracę kierowcy. „Wprowadziliśmy do oferty wiele systemów asystujących kierowcy, których próżno szukać wśród dostawczych samochodów” – podkreśla Hans-Joachim Rothenpieler, członek zarządu ds. rozwoju marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Przykładem jest system monitorowania otoczenia Front Assist, w skład którego wchodzi system awaryjnego hamowania w mieście. Jeśli kierowca, jadąc z prędkością do 30 km/h, nie zauważy przeszkody znajdującej się na drodze, system automatycznie przyhamuje samochód. W idealnym przypadku można dzięki niemu wyeliminować wypadki polegające na najechaniu na przeszkodę. Ponadto osobowe wersje Caddy, oprócz bocznych poduszek powietrznych, wyposażono także w poduszki kurtynowe.

Około 22% wszystkich wypadków, w których pasażerowie odnoszą obrażenia, to kolizje z udziałem kilku pojazdów. Aby złagodzić skutki tego rodzaju zdarzeń, nowe Caddy wyposażono w wielokrotnie nagradzany system hamulcowy, który po zderzeniu sam automatycznie hamuje jeśli kierowca nie jest w stanie nacisnąć na pedał hamulca.


W ramach wyposażenia dodatkowego dostępne są system świateł drogowych Light Assist (automatycznie włącza i wyłącza w odpowiednich warunkach światła drogowe) oraz system rozpoznający zmęczenie kierowcy. Drugi z nich, gdy stwierdzi, że styl jazdy kierowcy odbiega od stylu uznanego za normalny, zaleci postój, jeśli okaże się to konieczne. Dobrą widoczność zapewnia z kolei ogrzewanie przedniej szyby dostępne jako element wyposażenia dodatkowego.

Automatyczny system monitorujący odległość od pojazdu poprzedzającego (ACC, dostępny w opcji) działa przy prędkościach od 0 do 160 km/h (modele z dwusprzęgłową przekładnią DSG) lub od 30 do 160 km/h (wersje z mechaniczną skrzynią biegów). Radarowy czujnik tego urządzenia mierzy i kontroluje odległość oraz prędkość auta względem samochodu jadącego z przodu. System ACC zmniejsza prędkość pojazdu np. podczas jazdy w kolumnie albo w korku, w przypadku DSG doprowadzając nawet do całkowitego zatrzymania samochodu.

Wyposażając Caddy w systemy radiowe Composition Colour, Composition Media lub w system radiowo-nawigacyjny Discover Media, można zamówić także kamerę monitorującą obszar za pojazdem. Dostępny jako opcja asystent parkowania Park Assist umożliwia automatyczne zaparkowanie samochodu „w zatoczce”, a także prostopadle do jezdni, co szczególnie przydaje się w branży kurierskiej.


Ewolucja bestsellera: nadwozie nowego Caddy zwraca uwagę nie tylko ostrzejszymi kształtami i stylowo nakreślonymi powierzchniami karoserii. Niepowtarzalny charakter kompaktowemu furgonowi nadają na nowo zaprojektowany przód nadwozia oraz charakterystyczna tylna część; dzieje się tak między innymi dzięki reflektorom i tylnym lampom, których kształt zmieniono. Nie tracąc nic ze swojej wyjątkowej funkcjonalności, miejski dostawczy Caddy zyskał jeszcze więcej swoistego stylu – stał się niepowtarzalny i jeszcze bardziej dynamiczny.

Podobnie jak wyraziste nadwozie, także wnętrze nowego Caddy zyskało zupełnie nowy wymiar. Dekoracyjne panele, w które wkomponowano otwory nawiewu powietrza, dodają mu charakteru, a system informacyjno-rozrywkowy kolejnej generacji podkreśla jego nowoczesny styl.

Leave A Comment