Odświeżona rodzina Mazdy – Prezentacja

Mazda 6, Mazda CX-5, Mazda 2 - Prezentacja

Mazda świętuje. Tylko w Polsce japoński producent samochodów sprzedał w ubiegłym roku 7531 samochodów, co może i nie jest wynikiem powalającym, ale jeśli porównamy to z wynikami z poprzedniego okresu to poprawa jest ogromna. Mało kto może pochwalić się wzrostem sprzedaży aż o 77 %! A wszystko za sprawą nowej rodziny opartej na technologii Skyactive. Jaki jest plan na świętowanie? Bardzo prosty, zaprezentowanie jeszcze lepszej i nowocześniejszej gamy modelowej.

Do polskich salonów już za nieco ponad miesiąc trafią odświeżone CX-5 oraz 6, a także zupełnie nowa Mazda 2. Wszystkie te pojazdy, przedpremierowo mogliśmy podziwiać na statycznej krajowej prezentacji. Najważniejszym punktem było oczywiście najnowsze i zarazem najmniejsze dziecko, czyli czwarta generacja Mazdy 2. Pierwsze wrażenie było dla wszystkich takie same: co za ładnie wyglądający samochodzik! Naprawdę, linia jaką prezentują ostatnie produkty japońskiego koncernu jest zachwycająca. Śliczny miejski samochód o dość zadziornym spojrzeniu. Dodatkowym atutem był świetny niebieski lakier i aluminiowa felga o ciekawym wzorze.

Mazda 6, Mazda CX-5, Mazda 2 - Prezentacja

Nowa Mazda 2 to nie tylko świetny wygląd zewnętrzny, ale i równie ciekawe wnętrze. To co rzuca się pierwsze w oczy to umieszczony centralnie za kierownicą obrotomierz oraz opcjonalny head up display. Ten drugi to w tej klasie małych miejskich samochodów zupełna nowość, którą nikt do tej pory nie mógł się pochwalić. Sama deska rozdzielcza wygląda bardzo nowocześnie zwłaszcza z wbudowanym wyświetlaczem multimedialnym, a materiały są na naprawdę niezłym poziomie. Inżynierowie Mazdy postanowili zwiększyć rozstaw osi, jednocześnie skracając zwisy, dzięki czemu w środku jest jeszcze więcej miejsca.

Mazda 2 oczywiście reprezentuje bardzo chwaloną i cenioną rodzinę Skyactive, której dewizą są jak najlepsze osiągi przy jak najmniejszym zapotrzebowaniu na paliwo. Przy tym wszystkim rodzina Skyactive jest dużo lżejsza niż konkurencja, a Mazda jako nieliczny producent nie inwestuje w doładowane jednostki benzynowe. W związku z tym pod maską możemy znaleźć benzynową jednostkę wolnossąca 1.5 w trzech różnych wariantach mocowych (75, 90 i 115 KM) oraz nową jednostkę diesla również o pojemności 1.5, która dzięki niewielkiej turbinie i zmiennej geometrii generuje 105 KM i 220 Nm. Wraz z jednostkami dostępne będą dwie skrzynie manualne (5 lub 6 przełożeń), a także 6-cio stopniowa skrzynia automatyczna. Napęd jest oczywiście przekazywany na przednią oś. Powiem szczerze, że nie możemy się doczekać aż auto trafi do naszego laboratorium na dłuższy test, bowiem samochód robi bardzo pozytywne wrażenie.

Mazda 6, Mazda CX-5, Mazda 2 - Prezentacja

Poza nową Mazdą 2, producent pokazał też odświeżoną 6 i CX-5. Aby doszukać się zmian z zewnątrz w obu przypadkach trzeba być raczej zagorzałym fanem producenta, choć jest kilka szczegółów, które można odkryć. Minimalnie przeprojektowano grille oraz zmieniono reflektory. Producent zadbał też o takie szczegóły jak chociażby zaprojektowanie nowej anteny. Cóż, prawdziwe dzieła poznajemy właśnie po takich detalach. Oba samochody prezentują się bardzo zadziornie, a zarazem ich bryła jest bardzo lekka i przyjemna. Mazda odnalazła swój styl i wykorzystuje to w 100 %.

Dużo większe zmiany widać w środku, zwłaszcza w modelu 6, gdzie deska rozdzielcza wygląda zdecydowanie nowocześniej i po prostu lepiej. Ekran został przeniesiony nieco wyżej i nie jest on już zabudowany. Ponadto zrezygnowano z dość archaicznie wyglądającego zegarka i poprawiono układ przycisków. Zmiany zdecydowanie na plus, auto jeszcze mocniej zbliża się do klasy premium. Zmianą, na którą wielu czekało jest też upragniony język polski w menu samochodu, który do tej pory nie był dostępny. Pod względem mechanicznym nowością dla Mazdy 6 będzie możliwość zamówienia napędu na wszystkie koła, ale póki co tylko z silnikiem diesla i w odmianie kombi.

Na zakończenie jeszcze ceny, od których startują poszczególne nowe modele: cennik nowej Mazdy 2 zaczyna się od kwoty 50 900 zł za odmianę z 75 KM benzyną (SKY-G 75 KM 5MT), CX-5 (2.0 SKYACTIV-G 165KM 6MT), natomiast 6 w sedanie kupimy od 89 700 zł (2.0l SKYACTIV-G 145KM 6MT).

Mazda się rozkręca i bardzo nas to cieszy. Nowa gama dobitnie pokazuje, że wiara w możliwości Skyactive popłaciła. Klienci pokochali przepiękne linie nadwozia, zrozumieli, że zmniejszona masa wpływa na mniejsze zużycie paliwa oraz że silnik benzynowy nie zawsze musi mieć wspomagacze w postaci turbo czy kompresora. Zresztą, nowa 2, odświeżone CX-5 i 6 to dopiero początek inwazji na rynek motoryzacyjny między innymi w Polsce. Jeszcze w tym roku, w okolicach czerwca/lipca powinniśmy doczekać się kolejnych premier: Mazda pokaże najnowsze wcielenie kultowego już modelu MX-5 oraz zupełnie nową CX-3. Zoom-zoom!

  • Rod

    już chyba ledy pod autem przestaly byc modne? 😀

    • barturban

      Taki troche powrot do czasow pierwszej czesci Szybkich i Wscieklych oraz do NFS Underground :)