Odpowiedź na postawione w tytule pytanie dyplomatycznie brzmi: „Niemało”. Decydując się na wcale nie takie nudne Polo, którego nadwozie zdobią literki GTI, musimy być oczywiście świadomi tego, co mniejsze „rodzeństwo” popularnego Golfa jest nam w stanie zaoferować. Jako wyposażenie standardowe Volkswagen proponuje zatem m.in. 17-calowe felgi ze stopu metali lekkich, sportowe zawieszenie, światła przeciwmgielne, multifunkcyjną, skórzaną kierownicę, czarną podsufitkę, system radiowy Composition Touch z 5-calowym ekranem dotykowym, czytnikiem kart SD i czterema głośnikami czy też elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS… i oczywiście 1.8-litrowy silnik TSI produkujący 192 KM i 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego (6,7 sekundy do 100 km/h i 236 km/h prędkości maksymalnej). Ile za to wszystko? Minimum 85 590 zł, z tym że wówczas otrzymamy trzydrzwiowe Polo GTI z automatyczną przekładnią DSG – wersja z 6-biegowym „manualem” dostępna będzie w późniejszym terminie.