Aktualności

Nowa Mazda CX-3, 6 FL oraz CX-5 FL (2015) – ofensywa SKYACTIV

Mazda CX-3 (2015)

Publiczność amerykańskiego salonu samochodowego w Los Angeles została dość miło zaskoczona, choć ofensywa japońskiej Mazdy (zapowiadana od jakiegoś czasu) spektakularną niespodzianką tak naprawdę nie jest, a żniwem prac azjatyckich inżynierów będzie się mogła również cieszyć Europa – w przypadku nowego modelu CX-3 niestety w bliżej nieokreślonym czasie. Mniejszy od CX-5, miejski SUV to – subiektywnie – atrakcyjna interpretacja filozofii SKYACTIV zamknięta w nadwoziu większego, acz zbudowanego na bazie małej „dwójki” samochodu z nieco bardziej „dziarskim” prześwitem. W Stanach Zjednoczonych ten charakteryzujący się wnętrzem od wspomnianej Mazdy 2 „Japończyk”, dostępny będzie wyłącznie z 2-litrowym silnikiem benzynowym SKYACTIV-G i „automatem” SKYACTIV-DRIVE – na Starym Kontynencie wybór będzie nieco bardziej urozmaicony (pomijając bowiem dwie 2-litrowe jednostki benzynowe SKYACTIV-G, CX-3 będzie można także zamówić z 1.5-litrowym silnikiem wysokoprężnym SKYACTIV-D, przekładnią manualną SKYACTIV-MT lub wspomnianym „automatem” SKYACTIV-DRIVE oraz napędem na przednią lub obie osie). Szkoda tylko, że termin europejskiego debiutu nie jest znany …


To zgoła inaczej aniżeli w przypadku odświeżonego modelu CX-5 oraz 6, które w sprzedaży powinny się pojawić całkiem niedługo. Oba samochody otrzymały przeprojektowane zderzaki, grill, reflektory, nowe lakiery nadwozia i wzory felg, kilka systemów bezpieczeństwa zgromadzonych pod nazwą I-Activsense oraz wnętrze z materiałami o lepszej jakości (podobno). Ponadto wyższe CX-5 otrzymało dodatkowo elektroniczny hamulec postojowy i metalowe wykończenia (w Stanach Zjednoczonych dostępne będzie z 2-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 155 KM i 2.5-litrowym „benzyniakiem” o mocy 184 KM połączonymi z 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną), zaś dynamicznie wyglądająca „szóstka” nieznacznie zmienione zegary i na nowo skonfigurowany system multimedialny (pod maską oferowany będzie, w USA, wspomniany, 2.5-litrowy „benzyniak” w połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną). SKYACTIV odważnie atakuje …


Patryk Rudnicki