Nowe BMW X6 (2014) – skomplikowana filozofia …

26 czerwca 2014
Bez kategorii, BMW Nowości
Nowe BMW X6 (2014)

Debiut tytułowego samochodu w 2007 roku miał oznaczać coś wyjątkowego, brama wymagającego gustu potencjalnej klienteli miała zostać otwarta, zaś stosunkowo nietypowy SUV miał wejść do kanonu pojazdów kontrowersyjnych, acz wzbudzających niewytłumaczalne czasami pożądanie. Szczerze mówiąc nie wiem czy włodarzom koncernu z Monachium rzeczywiście przyświecały takie idee, ale fakt faktem będące konkurencją wyłącznie dla siebie samego i odważne skądinąd X6 (samochód, o którym mówimy) dokonało wspomnianych rzeczy i choć brzmi to nad wyraz dumnie, znaczenie niniejszego pojazdu dla rynku samochodowego wcale nie było abstrakcyjnie określane mianem dużego. BMW idzie jednak do przodu …


Na czym polegał sukces modelu kodowo oznaczanego jako E71 (później również E72)? W moim przekonaniu na nieszablonowym podejściu do tematu sporej wielkości SUV-a, który otrzymał masywną, wzbudzającą zaufanie u swojego kierowcy aparycję oraz wyraźnie opadającą linię dachu i wydaje się, że według takiego właśnie schematu BMW opracowało drugą generację popularnej „X-szóstki”. Powstały na platformie modelu X5 samochód jest lżejszy, dysponuje większym rozstawem osi, pomieści maksymalnie 1525 litrów niezbędnego ekwipunku oraz w dalszym ciągu jego sylwetka sprawia wrażenie ciężkiej i masywnej, choć spójnej i nieco uładzonej. Ponadto nowe BMW X6 otrzyma, co raczej nie powinno dziwić, szalenie bogate wyposażenie obejmujące m.in. 19-calowe felgi, reflektory biksenonowe lub w pełni LED-owe, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, zaawansowany system iDrive i paletę dość mocnych, teoretycznie bardziej wydajnych i oszczędnych jednostek napędowych (benzynowe, 3-litrowe R6 o mocy 306 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, diesla o mocy 313 KM [warianty dostępne na początku przyszłego roku – podobnie jak nowe X6 M], 4.4-litrowe V8 generujące 450 KM i 650 Nm, 3-litrowego, sześciocylindrowego diesla o mocy 258 KM i 560 Nm, i również 3-litrowy, sześciocylindrowy, potrójnie doładowany wariant wysokoprężny generujący 381 KM oraz 740 Nm maksymalnego momentu obrotowego).

Czy nowe X6 to samochód o dość skomplikowanej filozofii działania jego inżynierów, którego sukces był dziełem przypadku, a około 250 000 klientów popełniło drastyczną pomyłkę? Nietuzinkowy SUV, choć teoretycznie nie powinien, znalazł spore grono nabywców i bez dorabiania jakichś ideologii niech po prostu kontynuuje swoją dobrą passę …

Patryk Rudnicki

Leave A Comment