Celowy zabieg marketingowy?

25 maja 2014
Bez kategorii, Nowości Volkswagen
Volkswagen Golf R by Oettinger (2014)

Świat motoryzacji z ogromnym zaciekawieniem wyczekuje niemieckiego „dominatora” – prawdopodobnie 400-konnego Volkswagena Golfa o nieco większej dozie charakteru aniżeli zwykła jego odmiana, podczas gdy firma Oettinger postanowiła zaoferować klienteli również 400-konnego (500 Nm maksymalnego momentu obrotowego) reprezentanta segmentu C, ale w innym „opakowaniu”. Zmodyfikowany hatchback otrzymał 19-calowe (lub 20-calowe), aluminiowe felgi, nowe spojlery (przedni oraz dachowy) i progi, sportowy układ wydechowy zwieńczony czterema końcówkami, wzmocniony układ hamulcowy, a także nową turbosprężarkę, która w duecie z przeprogramowaną elektroniką jednostki napędowej gwarantuje podobno 280 km/h prędkości maksymalnej, mniej niż 4 sekundy do 100 km/h i wspomniany „power” stanowiący dla zwykłego skądinąd hatchbacka wartość więcej niż wystarczającą (klienci mogą też zamówić wariant 360- lub 380-konny). Brzmi to wszystko rewelacyjnie, niemniej jednak nie odnieśliście wrażenia, że Oettinger wybrał mało korzystny moment na prezentację „volkswagenowego” pakietu? Chyba że jego inżynierowie chcieli coś udowodnić pracownikom zakładu w Wolfsburgu …


Patryk Rudnicki

Leave A Comment