Nowy Volkswagen Golf R od firmy B&B

17 lutego 2014
Bez kategorii, Nowości Volkswagen
Volkswagen Golf R (2014) by B&B

Kupno sportowego Volkswagena Golfa musi być podyktowane względami osobistymi – w jakimś stopniu personalną odwagą, gotowością na niezbyt przyjemne (choć nie zawsze) wytykanie palcami tudzież …, zasobnym kontem bankowym, które może być skutecznym odzwierciedleniem naszej finansowej duszy. Wyposażony w 300-konny motor 2.0 TSI oraz napęd na cztery koła 4MOTION hatchback? Dzisiaj niemiecki przedstawiciel segmentu C (a raczej jego posiadanie) to żaden wstyd, który w przypadku bardziej bezkompromisowo zestrojonej odmiany R może się przerodzić w pewnego rodzaju przywilej – to oczywiście domniemywania, niemniej jednak poparte stosunkowo mocnymi argumentami …


Firma B&B, jako pierwsza, zaprezentowała swoją nienachalną propozycję doskonale znanego Volkswagena w cieszącej się raczej niedużym zainteresowaniem wersji. Samochód, którego cenę poznaliśmy całkiem niedawno, zyskał ogromne (jak na hatchbacka), bo 20-calowe felgi …, i to, biorąc pod uwagę chęć rozsądnej modyfikacji stylistycznej, właściwie wystarczyło, by efekt końcowy robił wrażenie. Cztery końcówki układu wydechowego, doskonale znany pakiet ospojlerowania i czarny, wyeksponowany na dołączonych zdjęciach lakier nadwozia – całość sprawia wrażenie uporządkowanej i naprawdę może się podobać, zwłaszcza, że wydając dodatkowo kilka tysięcy euro możemy stać się posiadaczami najmocniejszego reprezentanta segmentu C. Uszczuplając bowiem portfel o 1298 euro Golf R zyska przeprogramowanie elektroniki 2-litrowego silnika (w tym systemu wtrysku) osiągając 360 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, za 3950 euro możemy dodatkowo zoptymalizować układ wydechowy ze sportowym katalizatorem i podnieść ciśnienie doładowania o 0,25 bara osiągając tym samym 385 KM i 480 Nm lub wydać 9850 euro i cieszyć się nieprzyzwoitą wręcz mocą 420 KM oraz 530 Nm maksymalnego momentu obrotowego (samochód będzie wówczas dysponował dodatkowo sportowym układem wydechowym, wyścigowym katalizatorem, przeprojektowanym układem dolotowym i nową turbosprężarką). To oczywiście nie wszystko – za skromne w tym przypadku 985 euro „germański” Volkswagen może zyskać nowy system chłodzenia oleju, za minimum 285 euro sportowe sprężyny obniżające go o 20 (tył) i 25 mm (przód) (1798 euro kosztuje regulowane zawieszenie z nowymi stabilizatorami [za minimum 498 euro]) lub nowy układ hamulcowy …

Volkswagen Golf R z mocą przewyższającą jakieś 70% uczestniczących w polskim ruchu drogowym maszyn – brzmi to odrobinę nieprawdopodobnie, jednak firma B&B rzeczywiście daje taką możliwość (co prawda nie tanio, ale na życzenie ze specjalnie skalibrowaną instalacją LPG). Panowie inżynierowie – poważnie?

Patryk Rudnicki

Leave A Comment