Tegoroczny plebiscyt International Engine of the Year został rozstrzygnięty, wyróżnione jednostki napędowe „odznaczone”, zaś marketingowe działy kilku światowych marek zasilone ciekawą informacją oraz powodem do dumy. Wrażenia? No cóż, świat w dalszym ciągu podąża ścieżką ekologii i przynajmniej w najbliższym czasie nie ma wyraźnych symptomów, by taki stan rzeczy uległ jakiejkolwiek zmianie, ale co będziemy pisać – przeanalizujcie sami zwycięzców poszczególnych kategorii …
– SILNIK ROKU 2013: trzycylindrowa, 1-litrowa jednostka Ecoboost od Forda;
– NOWY SILNIK ROKU 2013: 1.4-litrowy silnik TSI Volkswagena z funkcją odłączania dwóch cylindrów;
– ZIELONY SILNIK ROKU 2013: dwucylindrowy motor Fiata o pojemności 0.9 z możliwością zasilania gazem CNG;
– SILNIK O NAJWIĘKSZEJ WYDAJNOŚCI 2013: 6.3-litrowe V12 od Ferrari;
– SILNIK 1-LITROWY LUB MNIEJSZY: ponownie trzycylindrowa jednostka Ecoboost od Forda;
– SILNIK OD 1- DO 1.4-LITRA: silnik Volkswagena 1.4 TSI Twincharger;
– SILNIK OD 1.4- DO 1.8-LITRA: benzynowy, turbodoładowany silnik 1.6 produkcji BMW-PSA;
– SILNIK OD 1.8- DO 2-LITRÓW: czterocylindrowa, podwójnie doładowana i benzynowa jednostka BMW o pojemności 2-litrów;
– SILNIK OD 2- DO 2.5-LITRA: 2.5-litrowy silnik benzynowy od Audi montowany m.in. w modelu TT RS;
– SILNIK OD 2.5- DO 3-LITRÓW: 2.7-litrowa jednostka od Porsche montowana w Caymanie oraz Boxsterze;
– SILNIK OD 3- DO 4-LITRÓW: 3.8-litrowy silnik V8 produkcji McLarena;
– SILNIK POWYŻEJ 4-LITRÓW: ponownie 6.3-litrowe V12 od Ferrari.