Citroёn C3 FL 2013 – „mini-elegancja”

7 marca 2013
Bez kategorii, Citroen Genewa 2013 Nowości
Citroёn C3 FL (2013)

Przedstawiciel filozofii Créative Technologie (a za takiego uważa się europejski Citroёn) musi być pewnego rodzaju inspiracją dla pozostałych koncernów samochodowych oraz legitymować się tak niecodziennym charakterem, by nawet prezydent Stanów Zjednoczonych zaoponował głośne „WOW!” W świetle tak przedstawionego wizerunku firmy Citroёn, raczej nie ułatwiamy zadania malutkiemu C3, które właśnie poddano drobnym modyfikacjom, a które nadal chce uwodzić potencjalną klientelę ciekawą stylistyką oraz czymś więcej, aniżeli poprawni politycznie konkurenci. Czy debiut na tegorocznym salonie motoryzacyjnym w Genewie pomoże niewielkiemu „Francuzowi”, by odnieść (a raczej „pociągnąć” dotychczasowy) sukces?


Zmian jest niewiele, choć wytężając spracowane i podkrążone oczy efekty „kreatywnych” inżynierów Citroёna widać jak na dłoni. Przedstawiciel miejskiego zgiełku otrzymał dyskusyjnie wyglądające, LED-owe światła służące do jazdy dziennej, które najzwyczajniej umieszczono w przednim zderzaku (wątpliwy to dowód francuskiej pomysłowości), delikatnie zmodernizowane frontowe i tylne reflektory (podobny los spotkał również bezpłciowe jak do tej pory „bumpery”), a także nowy lakier karoserii (Bleu Encre) wnoszący chociaż leciutki powiew świeżości do cennika eleganckiej „trójeczki”. Efekt finalny – spokojny, aplikujący szarej codzienności delikatny promyk zaraźliwego humoru i wzmacniany dodatkowo charakterystyczną szybą Zenith roztaczającą przed „driverem” szersze spektrum oceny drogowej rzeczywistości – jest bardzo dobrze znany i choć to banalne stwierdzenie, wypadałoby je mimo wszystko zaakceptować.

Poza tym odświeżone C3 dostało również środek wyłożony materiałami lepszej jakości (rzekomo), chromowane wykończenia i rewolucyjną serię jednostek napędowych PureTech, które przy 15-procentowym wzroście osiągów i 25-procentowym spadku zużycia paliwa mają gwarantować osiągi pokroju Porsche 911 i chronić amerykańskie mokradła. W gruncie rzeczy ciekawa wizja, ale biorąc pod uwagę faktyczną paletę dostępnych motorów niestety nierealna (3-cylindrowe propozycje VTi o pojemności 1.0 oraz 1.2-litra i generujące 68, 80 lub 120 KM (ta ostatnia z manualną bądź automatyczną przekładnią), a także wysokoprężne HDi 70, HDi 90 oraz e-HDi 115).

Zmodernizowany Citroёn C3 to elegancja w wydaniu „mini”, ale czy to wystarczy, żeby zrealizować koncernową ideologię oraz spowodować, by potencjalni klienci uwierzyli we francuskie Créative Technologie? Dlaczego nie – w końcu „małe” zawsze bywa niepozorne …

Patryk Rudnicki

Leave A Comment