Amerykański przełom?

Jeep Cherokee (2013)

Niedawno mieliście okazję poznać nieco bliżej zupełnie nowe wcielenie Jeep’a Cherokee, ale wówczas amerykański producent nie ujawnił jeszcze wszystkich informacji na jego temat. Czas nadrobić straty – przedstawiciel modnego ostatnimi czasy segmentu SUV-ów został skonstruowany na platformie CUS-wide i będzie dostępny w czterech poziomach wyposażenia: Sport, Latitude, Limited oraz najbardziej „hardcorowym” (w domyśle nastawionym na jazdę terenową) Trailhawk. Jeep chwali się, że nowe Cherokee to pełnoprawny konkurent europejskiej stawki i jeden z najmocniejszych punktów obecnej klasy SUV – co więcej auto zyskało nowoczesny wizerunek, armię systemów dbających o bezpieczeństwo kierowcy (m.in. asystenta pasa ruchu, aktywny tempomat czy też system monitorujący martwe pola), naprawdę bogate wyposażenie, zaawansowany napęd 4×4 i gwóźdź całego „programu” – 9-stopniową przekładnię automatyczną. Pod względem silników zainteresowana nowym Cherokee osoba będzie mogła wybrać (przynajmniej jak na razie) 2.4-litrową jednostkę o mocy 184 KM i 231 Nm momentu obrotowego lub 3.2-litrowy motor V6 Pentastar generujący 231 KM oraz 324 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Trzeba przyznać, iż wspomniane informacje brzmią szalenie zachęcająco – czyżbyśmy więc mieli pewnego rodzaju przełom w ofercie amerykańskiego Jeep’a? Jeżeli opadną emocje i ludzie zaakceptują jego kontrowersyjny design …