Niedawno mieliście okazję poznać nieco bliżej zupełnie nowe wcielenie Jeep’a Cherokee, ale wówczas amerykański producent nie ujawnił jeszcze wszystkich informacji na jego temat. Czas nadrobić straty – przedstawiciel modnego ostatnimi czasy segmentu SUV-ów został skonstruowany na platformie CUS-wide i będzie dostępny w czterech poziomach wyposażenia: Sport, Latitude, Limited oraz najbardziej „hardcorowym” (w domyśle nastawionym na jazdę terenową) Trailhawk. Jeep chwali się, że nowe Cherokee to pełnoprawny konkurent europejskiej stawki i jeden z najmocniejszych punktów obecnej klasy SUV – co więcej auto zyskało nowoczesny wizerunek, armię systemów dbających o bezpieczeństwo kierowcy (m.in. asystenta pasa ruchu, aktywny tempomat czy też system monitorujący martwe pola), naprawdę bogate wyposażenie, zaawansowany napęd 4×4 i gwóźdź całego „programu” – 9-stopniową przekładnię automatyczną. Pod względem silników zainteresowana nowym Cherokee osoba będzie mogła wybrać (przynajmniej jak na razie) 2.4-litrową jednostkę o mocy 184 KM i 231 Nm momentu obrotowego lub 3.2-litrowy motor V6 Pentastar generujący 231 KM oraz 324 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Trzeba przyznać, iż wspomniane informacje brzmią szalenie zachęcająco – czyżbyśmy więc mieli pewnego rodzaju przełom w ofercie amerykańskiego Jeep’a? Jeżeli opadną emocje i ludzie zaakceptują jego kontrowersyjny design …