Jaguar XFR-S – już oficjalnie

Podczas Los Angeles Auto Show 2012 Jaguar zaprezentował najmocniejszą wersję popularnego modelu XF, należącą do sportowej linii R-S.


Pod maską Jaguara XFR-S pracuje wykonana w całości z aluminium jednostka napędowa o pojemności 5 litrów. Silnik V8 z doładowaniem zastosowany został wcześniej w modelu XFR, jednak w Jaguarze XFR-S moc została zwiększona do 550 KM i 680 Nm. Wzrost ten osiągnięto dzięki zmianom układu sterowania silnika oraz optymalizacji przepływu powietrza.

Jaguar XFR-S został wyposażony w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów uzupełnioną o system „QuickShift”, opracowany przez Jaguara do modelu F-Type, dzięki czemu uzyskano znaczącą poprawę osiągów. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy i do elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej wynoszącej 300 km/h.

W sportowej wersji Jaguara XF zwrócono szczególną uwagę na aerodynamikę. Dodatkowe elementy usprawniające przepływ powietrza poprawiły docisk samochodu o 68%. Inżynierowie zastosowali również 20-calowe lekkie felgi „Varuna” ze specjalnie opracowanymi oponami Pirelli, które zwiększyły przyczepność oraz stabilność samochodu. Co więcej, liczne zmiany zawieszenia zwiększyły sztywność boczną o 30% oraz zaowocowały większą precyzją prowadzenia i szybkością reakcji.

Charakter samochodu został podkreślony paletą technicznych materiałów użytych we wnętrzu. Fotele i podłokietniki zostały obszyte skórą oraz włóknem węglowym, a w ozdobnych listwach wykorzystano ciemne aluminium, charakterystyczne dla linii R-S. Wyjątkowy charakter zapewnia także szeroki wybór kontrastowych kolorów szwów tapicerki oraz ozdobna linia na desce rozdzielczej, fotelach i drzwiach, dostosowana do lakieru zewnętrznego.

Jaguar / MotoTarget

Leave A Comment