Nowy Land Rover Range Rover – level up

Silniejszy, lżejszy, ładniejszy – tak w skrócie można opisać nowego Land Rovera Range Rovera. I nie zapominajmy, że jest jeszcze bardziej luksusowy. Dane dotyczące czwartej generacji zostały oficjalnie ogłoszone!


Range Rover (2013)

Range Rover (2013)

Range Rover (2013)

Range Rover (2013)

Najważniejszą cechą nowego Range Rovera, z której dumni są konstruktorzy jest zredukowanie wagi nawet do 420 kg! Wynik ten był do osiągnięcia dzięki zastosowaniu aluminium w nadwoziu oraz podwoziu zamiast ciężkiej stali. Od teraz Range będzie pierwszym na świecie SUV-em z nadwoziem kadłubowym. Ciekawi nas jak taki zabieg wpłynie na właściwości jazdy w terenie, bo nie od dziś wiadomo, że Range Rover pod swoim luksusowym wdziankiem krył całkiem niezły samochód terenowy. Producenci twierdzą, że będzie tak samo dobry jak poprzednik.

Oczywiście zredukowanie masy pociągnęło za sobą takie korzyści jak mniejsze spalanie i lepsze osiągi. Pod maską do wyboru będziemy mieli 3 silniki: 3-litrowego turbodiesla TDV6, 4.4-litrowego wysokoprężnego diesla TDV8 oraz 5-litrową benzynę V8. Każda jednostka sprzężona będzie z 8-biegowym automatem.

Z zewnątrz auto również się zmieniło. Jest teraz jeszcze bardziej stylowe, eleganckie i pomimo praktycznie takich samych gabarytów i kształtów stało się zgrabniejsze. Wszystko to za sprawą sprytnych zabiegów stylistów. Najmocniej rzucają się w oczy nowe klosze świateł oraz pochylony przedni pas. Całość prezentuje się świetnie. Jeszcze lepiej jest w środku. Luksus, luksus i jeszcze raz luksus.

Do wykończenia użyto najlepszych materiałów, jakie tylko świat widział, a w śród nich skóra i drewno. Konsola środkowa zostało zmieniona tak jak i nadwozie – dyskretnie i z gustem. Jest teraz bardziej minimalistyczna, ale i bardziej stylowa. Zamiast zegarów jest ciekłokrystaliczny wyświetlacz, tak samo jak i na szczycie deski rozdzielczej. Auto wyposażone jest np. w elektrycznie otwieraną i zamykaną maskę oraz klapę bagażnika czy nagłośnienie firmy Meridian. Pasażerowie z tyłu będą mogli cieszyć się większą o 118 mm przestrzenią na nogi, dzięki zwiększonemu rozstawowi osi. Do lepszego wyciszenia użyto specjalnej powłoki akustycznej w szybach.

Bliższe dane techniczne oraz ceny powinny pojawić się po nadchodzącym paryskim salonie samochodowym. Pewnym jest, że nowy Range Rover powinien trafić do pierwszych klientów już na początku 2013 roku, więc nie czekajcie tylko już zbierajcie pieniądze!

Bartłomiej Urban

Leave A Comment