Ferrari 458 Spider od Novitec Rosso – ulepszanie doskonałego

Novitec po raz kolejny nie zawiódł fanów i udowodnił, że każdy samochód z fabryki w Maranello można jeszcze poprawić. Tym razem na warsztat wziął model 458 w otwartej wersji.


Novitec Rosso 458 Spider

Novitec Rosso 458 Spider

Novitec Rosso 458 Spider

Novitec Rosso 458 Spider

Już na pierwszy rzut oka widać, że mamy do czynienia z niestandardową wersją Ferrari 458 Spider. Dzięki tunerowi z Niemiec, auto dostało nowy dwuczęściowy przedni zderzak, nowe listwy progowe, tylni spojler oraz liczne karbonowe wstawki. Aby mieć pewność, że wszystkie te elementy poprawią przyczepność samochodu oraz zmniejszą opór powietrza, zostały one starannie przetestowane w tunelu aerodynamicznym na Uniwersytecie w Stutgardzie. Dodatkowo Novitec zastosował przyciemnione tylne światła oraz światła stopu w technologii LED.

Oczywiście, poza zmianami stylistycznymi tuner poprawił również kwestie mechaniczne. Już bazowy model może pochwalić się nie lada parametrami: 570 KM z 4.5 litrowego silnika V8 oraz 540 NM robią piorunujące wrażenie. Jednak po małej kuracji Noviteca silnik będzie dysponował mocą aż 609 KM i osiągał 569 NM przy 5400 obr/min. I to wciąż z wolnossącego silnika. Cały przyrost mocy możliwy jest dzięki nowemu układowi wydechowemu stworzonemu z tajemniczego tworzywa Inconel. Jest to połączenie stopu niklu oraz chromu i stosuje się go między innymi w Formule 1. Poza zwiększeniem mocy o 39 koni, obniża on wagę samochodu o 21 kg.


Novitec Rosso 458 Spider

Novitec Rosso 458 Spider

Novitec Rosso 458 Spider

Novitec Rosso 458 Spider

Tuner obniżył zawieszenie o 35 mm, dodając jednocześnie opcje podniesienia przodu o 40 mm za pomocą przycisku w celu mniej stresowego pokonywania nierówności (po przekroczeniu 80 km/h zawieszenie wraca do normalnego poziomu). Dla uzupełnienia całości tuner proponuje koła z felgami NF4 obutymi w opony Pirelli PZero o rozmiarach 255/30 ZR 21 z przodu oraz 335/25 ZR22 z tyłu. Koła ważą kolejno 9.9 kg i 13.5, co czyni je jednymi z najlżejszych w tym rozmiarze na rynku.


Novitec Rosso 458 Spider

Novitec Rosso 458 Spider

Novitec Rosso 458 Spider

Novitec Rosso 458 Spider

Wnętrze pojazdu charakteryzuje się wykończeniem z karbonu i włókna węglowego, a szczególną uwagę przykuwają wydłużone łopatki zmiany biegów.

Cały pakiet Novitec nazywa Stage 1, więc nie pozostaje nam nic innego jak wypatrywać kolejnych etapów doskonalenia Ferrari!

Bartłomiej Urban