Chevrolet rośnie w siłę

10 maja 2012
Bez kategorii, Chevrolet Nowości

Ależ ta motoryzacja jest nieprzewidywalna i zaskakująca… Kto jeszcze 20 czy 30 lat temu, w czasach gdy wśród Polonezów, Cinquecento i Maluchów pojawiały się wynalazki takie jak Hyundai Pony, spodziewał się, że w XXI wieku Hyundai i Kia, wyśmiewane kiedyś koreańskie marki staną się czołowymi, wyznaczającymi trendy i cenionymi prze klientów. Kto w czasach, gdy z europejskich rynków znikało Daewoo mógł przewidzieć, że będąca jego sukcesorem tradycyjna, amerykańska, ale zeuropeizowana marka Chevrolet będzie konkurować jak równy z równym z europejskimi potentatami takimi jak Opel, Renault czy VW?


Gama Chevroleta

Gama Chevroleta

Kto kilka lat temu spodziewał się, że na wyścigowych torach tani i zaskakująco już popularny model Cruze będzie seryjnie zdobywał mistrzowskie tytuły w najbardziej znanej serii aut turystycznych WTCC dystansując Seata i BMW? Chyba nikt jeszcze niedawno nie postawiłby złamanego centa na to, że samochód elektryczny Chevrolet Volt zdobędzie zaszczytny tytuł samochodu roku 2012… Zapewne tylko niepoprawni optymiści, pracownicy koncernu General Motors bezpośrednio zaangażowani w powyższe projekty mogli marzyć o podobnych sukcesach, ale pewnie bali się o tym mówić głośno, żeby nie wzbudzać uśmiechów politowania u konkurencji.

Dziś Chevrolet, marka o ponad 100-letniej historii stała się międzynarodowym potentatem i nawet w ramach macierzystego koncernu GM staje się silnym konkurentem dla niezagrożonego dotychczas na europejskich rynkach Opla. Chevy, który miał pełnić rolę tańszej alternatywy dla Opla przebojem zdobywa rynki, szeroką, atrakcyjną ofertą przekonuje do siebie coraz większe rzesze nabywców. Nasz portal również może potwierdzić, że Chevrolety dorównują, a często nawet przewyższają konkurencję pod względem jakości wykończenia, nowoczesnych i oszczędnych silników, interesującej stylistyki i funkcjonalności.

Zarówno małe samochody (Spark, Aveo) jak i auta rodzinne (Cruze, Orlando) znajdują się dzięki temu w czołówkach list bestsellerów. Chevrolet ma w ofercie także przedstawiciela segmentu modnych i funkcjonalnych SUVów (Captiva) oraz supersportowego Camaro, które także bez problemów znajdują nabywców na całym świecie. Polscy kierowcy przekonali się do Chevroletów bardzo szybko, przede wszystkim za sprawą sensownej polityki cenowej koncernu. O ile starsze modele (Evanda, Lacetti) poza ceną nie miały wielu silnych argumentów sprzedażowych, o tyle aktualna gama modelowa to już 100-procentowe, wartościowe pojazdy, których nie trzeba się wstydzić. Obserwując dotychczasowe tempo rozwoju i przemyślany plan zdobywania rynku wróżymy Chevroletowi długoletnią passę sukcesów.

Artur Mierzejewski

Leave A Comment