Choć marka Dacia odniosła niewątpliwy sukces rynkowy, jej właściciel, koncern Renault oczekuje jednak jeszcze więcej. Rola Dacii powinna być nieco inna, auta te powinno się „kupować rozumem” a nie tak jak Renault – sercem.
W związku z powyższymi założeniami planowane jest projektowanie samochodów tej ekonomicznej marki bardziej „po niemiecku”, przede wszystkim z naciskiem na praktyczność i użyteczność.
Dacia w naszych testach ! |
Szef stylistów koncernu Renault, Laurens van den Acker zapowiada, że chcą zróżnicować modele Renault i Dacii aby rozszerzyć krąg potencjalnych klientów, aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Renówki będą pobudzać zmysły nabywców, kusić ciekawym i nowoczesnym designem, a Dacia przyciągnie tych, którzy szukają samochodu taniego, nie koniecznie ekstrawaganckiego, ale w pełni funkcjonalnego.
Sprzedaż koncernu w 2010 roku wyniosła 2,12 mln aut, czyli o 14% więcej niż w 2009. W tym samym czasie sprzedaż Dacii wzrosła aż o 31,7% do niemal 350 tysięcy egzemplarzy.
źródło: wł