Alain Prost za kierownicą wyczynowej Dacii Duster

W sezonie 2009/2010 Dacia wyrusza na podbój torów lodowych Andros Trophee, w kategorii „Silhouette”, Wyścigi Andros Trophee wystawiają na trudną próbę niezawodność samochodów.

[b]ALAIN PROST[/b]
[center] [img]/photos/old/news/inne/alain_prost_1.jpg[/img] [/center]
Dacia będzie miała okazję pokazać, że solidność jest zapisana w genach tej marki. Przepisy regulujące współzawodnictwo w zawodach ograniczają stosowanie zbyt skomplikowanych i kosztownych rozwiązań technologicznych. Przykładowo – zawieszenie, skrzynia biegów i opony są ściśle określone przez regulamin. Konieczne jest poszukiwanie prostych i pomysłowych rozwiązań, co odpowiada profilowi marki Dacia.

Alain Prost za kierownicą wyczynowej Dacii Duster Alain Prost za kierownicą wyczynowej Dacii Duster Alain Prost za kierownicą wyczynowej Dacii Duster Alain Prost za kierownicą wyczynowej Dacii Duster

Najnowsza Dacia, kierowana przez Alaina Prosta przejdzie swój chrzest na lodzie. Będzie to przedpremierowa prezentacja Dacii Duster, stanowiąca zapowiedź nowego samochodu tej marki z napędem 4×4, który zostanie wprowadzony do sprzedaży w 2010 roku. Wysoko zawieszone nadwozie, mocno zaznaczone nadkola, to cechy świadczące wyraźnie o tym, że Dacia Duster należy do segmentu 4×4. Nadwozie samochodu wyczynowego Dacii Duster okazało się wyjątkowo dobrze przystosowane do wymagań zawodów Andros Trophee: duże powierzchnie przeszklone z przodu i położenie słupków przednich zapewniają dobrą widoczność do przodu i na boki.

Wyścigi Andros Trophee są uznawane za jedną z najtrudniejszych dyscyplin w sportach samochodowych. Prowadzenie samochodu na torach lodowych, których stan ulega szybkim zmianom w zależności od warunków meteorologicznych, wymaga niezmiernej precyzji, sprawności, doświadczenia i pomysłowości – są to warunki na miarę Alaina Prosta.


DANE TECHNICZNE SAMOCHODU WYCZYNOWEGO DACIA DUSTER
SILNIK
VQ30 opacowany przez Alians Renault-Nissan
silnik / pojemność benzyna / 2987 cm³
układ / liczba zaworów V6 / 24
średnica / skok tłoka 93 / 73,3 mm
moc maksymalna 257 kW (350 KM) @ 7500 obr/min
moment obrotowy 360 Nm
UKŁAD HAMULCOWY
przednie (Ø w mm – rodzaj) 260 – tarcze stalowe, wentylowane
tylne (Ø w mm – rodzaj) 265 – tarcze stalowe, pełne
WYMIARY / MASA
dług. / szer. 4001 / 1900
rozstaw osi 2500 mm
rozstaw kół przednich/tylnych 1690 mm
masa 950 kg
pojemność zbiornika paliwa 25 l
PODWOZIE stalowe, typu rurowego
zawieszenie z podwójnymi wahaczami trójkątnymi
SKRZYNIA BIEGÓW sekwencyjna SADEV, 6 biegowa
KOŁA 5,5″ / 16″, magnezowe
opony Continental Racing Contact2

źródło: Dacia