Fiat Punto Evo – Polska premiera

20 października 2009
Komentarze wyłączone
Bez kategorii, Relacje

Punto Evo to nowy produkt Fiata, który w dniu 16 października oficjalnie wszedł na rynek polski. Wydawałoby się, że jest to sportowa odmiana modelu „Grande Punto”, nic bardziej mylnego, ponieważ „Evo” to po prostu zmienione Grande Punto. Natomiast jego nazwa podkreśla ewolucję w projekcie samochodu, który potrafi zadowolić klientów mających coraz większe wymagania.

Fiat Punto Evo - Polska premiera

Fiat Punto Evo - Polska premiera

Nowy Fiat ma za zadanie kontynuować sukces swojego poprzednika, Grande Punto, i dzięki kilku nowym funkcjom stać się punktem odniesienia w kwestii innowacji, bezpieczeństwa i stylu.

STYLISTYKA ZEWNĘTRZNA

O wyglądzie zewnętrznym nie będę się rozpisywał bo zmiany w stosunku do Grande Punto są niewielkie. Można powiedzieć, że Fiat po prostu dokonał facelifingu wysłużonego produktu. Punto Evo otrzymał zupełnie odmienione zderzaki. Przedni charakteryzuje się inną atrapą chłodnicy, kierunkowskazami po bokach i zmodyfikowanymi halogenami. Tylny zderzak został przemodelowany oraz odświeżono lampy. Poza tym, tylną klapę zdobi logo, dzięki któremu otworzymy bagażnik.

WNĘTRZE

Wewnątrz samochodu nowością jest akcesoryjny system nawigacji Blue&Me-TomTom, którego praktyczny, kolorowy ekran dotykowy pozwala zarządzać połączeniami telefonicznymi, nawigacją satelitarną oraz wszystkimi informacjami potrzebnymi podczas prowadzenia samochodu, które pobierane są bezpośrednio z komputera pokładowego samochodu.

Fiat Punto Evo - Polska premiera

Fiat Punto Evo - Polska premiera

Fiat Punto Evo podnosi poprzeczkę w kwestii bezpieczeństwa, posiadając w standardzie trzy poduszki powietrzne, z możliwością doposażenia do siedmiu poduszek powietrznych. Jest to jeden z niewielu samochodów w tej klasie posiadający poduszkę powietrzną chroniącą kolana kierowcy jako standardowe wyposażenie w każdej wersji wyposażenia. Oprócz znanych już systemów ABS, EBD (elektroniczny rozdział sił hamowania) i opcjonalnego ESP (elektroniczny system stabilizacji toru jazdy), mamy tutaj inne przydatne opcjonalne systemy, takie, jak system Hill Holder, który pomaga kierowcy podczas ruszania pod górę, utrzymując samochód przez kilka sekund w miejscu, aby nie zjechał on do tyłu, jak również przednie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów (od wersji Dynamic i serii specjalnej Estiva Blue&Me w standardzie), które włączają się w zależności od obrotu kierownicy.

Ponadto Fiat Punto Evo jest jeszcze bardziej atrakcyjny dzięki pracy wykonanej przez Fiat Centro Stile. Wykończenie wnętrza (deski rozdzielczej, siedzeń i wskaźników) zostało całkowicie zmienione, aby nadać mu bardziej luksusowy i elegancki wygląd, a samochód otrzymał nowy, przyciągający wzrok kształt.

JEDNOSTKI NAPĘDOWE

Technologiczną doskonałość Punto Evo potwierdza przede wszystkim nowy silnik zgodny z normą Euro 5 – 1,4 MultiAir. Jest to technologia opracowana przez Fiat Powertrain Technologies, która stopniowo będzie stosowana we wszystkich silnikach Grupy Fiat. Obok tych nowoczesnych (i zarazem bardziej tradycyjnych) jednostek napędowych, dostępne są także nowoczesne silniki Diesla.

Fiat Punto Evo - Polska premiera

Fiat Punto Evo - Polska premiera

Poza obniżonym spalaniem i emisjami nowy Fiat Punto Evo oferuje system Start&Stop który czasowo wyłącza silnik, kiedy zatrzymujesz samochód. System Start&Stop jest standardowym wyposażeniem przy wszystkich nowych silnikach benzynowych i Diesla zgodnych z normą Euro 5.

W zależności od silnika samochód posiada pięcio- lub sześcio-biegową, ręczną lub automatyczną skrzynię biegów (Dualogic), które zostały zoptymalizowane pod kątem płynnego i cichego funkcjonowania.

Następujące silniki będą dostępne od momentu wprowadzenia na rynek polski:

BENZYNA

– 65 KM 1,2 8V (Euro 4),

– 77 KM 1,4 8V (Euro 4),

– 105 KM 1,4 MultiAir 16V (Euro 5) z systemem Start&Stop,

– 135 KM 1,4 MultiAir Turbo 16V (Euro 5) z systemem Start&Stop.

DIESEL

– 75 KM 1.3 MultiJet 16v (Euro 4);

– 90 KM 1.3 MultiJet 16v (Euro 4);

Logo na tylnych drzwiach Punto Evo zmienia się w zależności od typu silnika: czerwona kropka oznacza silniki mocniejsze (135 KM 1,4 MultiAir Turbo), zielona silniki z zasilaniem dwupaliwowym (niedostepne w Polsce) a czarna pozostałe typy silników.

Ceny nie są jeszcze do końca znane, jednak wiadomo już że nowy model Fiata kosztować będzie w granicach 2 – 2,5 tysiąca więcej od Grande Punto.

Fiat Punto Evo będzie dostępny w sprzedaży od drugiej połowy listopada. Dni otwarte na rynku polskim przewidziane są w dniach 20-22 listopada 2009. Ma on stać się wiodącym modelem na rynku europejskim w niezmiernie ważnym segmencie samochodów miejskich.

_________________________

XVI GRAND PRIX FIATA

Wraz z premierą odbyło się XVI Grand Prix Fiata – zmagania dziennikarzy na Torze Kielce. Jazdy odbywały się samochodami Alfa Romeo MiTo 1.4 TJet o mocy 155 KM.

Fiat Punto Evo - Polska premiera

Fiat Punto Evo - Polska premiera

Fiat Punto Evo - Polska premiera

Fiat Punto Evo - Polska premiera

Poniżej lista zwycięzców:

miejsce 1. Marek Sworowski / moto.pl

miejsce 2. Jerzy Dyszy / Auto Technika Motoryzacyjna

miejsce 3. Marcin Laska / Motor

źródło: autowizja.pl

Wszelkie prawa do publikacji bez zgody redakcji zabronione!

Comments are closed.