Jakie auto najtrudniej ukraść?

8 lipca 2009
Bez kategorii, Inne INFO

Jaki model jest najtrudniejszą zaporą dla złodziei? Według brytyjskiego rankingu skuteczności fabrycznych zabezpieczeń antywłamaniowych i antykradzieżowych (BICSA), jest to Mitsubishi L200, Peugeot 207, Renault Trafic oraz Citroën C-Crosser Enterprise.

Badania skuteczności zabezpieczeń zostały przeprowadzone przez brytyjską organizację Thatcham, która organizuje takie testy już od 2004 roku. Badaniom podlega każdy nowy samochód, który pojawia się na rynku brytyjskim, a próby uchodzą za najbardziej wymagające na świecie. Analizom podlega między innymi blokada zapłonu, zewnętrzne zamki, zabezpieczenia przed skopiowaniem kluczyka, a także zabezpieczenia szyb, alarm oraz immobiliser.


Kryteria oceny zabezpieczeń samochodów
Zabezpieczenie przed kradzieżą:
– blokada zapłonu/kolumny kierownicy,
– zewnętrzne zamki i mechanizm,
– elektroniczne systemy zabezpieczeń (alarm oraz immobiliser),
– identyfikacja pojazdu,
– drugi mechaniczny system zabezpieczeń,
– szyby,
– zarządzanie podzespołami,
– skopiowanie kluczyka, informacja o kodzie,
– dodatkowe zabezpieczenia (blokowanie tylnej kanapy lub bagażnika),
– skopiowanie kluczyka, informacja o kodzie.

Zabezpieczenie przed włamaniem:
– zewnętrzne zamki,
– system alarmowy,
– elektronika wewnętrzna,
– szyby,
– zarządzanie podzespołami,
– dodatkowe zabezpieczenia (blokowanie tylnej kanapy czy bagażnika),
– skopiowanie kluczyka, informacja o kodzie.

Wyniki:

Lekki van (Light Van):
1. Peugeot 207
2. Citroen Berlingo (od rocznika 2008)
3. Peugeot Partner (od rocznika 2008)

Ciężki van (Heavy Van):
1. Renault Trafic
2. Nissan Primastar
3. Opel/Vauxhall Vivaro

Pick-up:

1. Mitsubishi L200 (z wyłączeniem 4work i 4life)
2. Nissan Cabstar
3. Nissan Navara

Van 4×4:
1. Citroën C-Crosser Enterprise
2. Mitsubishi Outlander
3. Mitsubishi Shogun

źródło: [link=http://www.autokult.pl]autokult.pl[/link]

Leave A Comment