Debiut rynkowy nowej Dacii Logan

Nowa Dacia Logan pojawia się na rynku cztery lata po premierze pierwszej wersji modelu. Najnowszy trójbryłowy sedan Dacii wykorzystuje zalety, które były źródłem sukcesu poprzednika, w tym bezkonkurencyjny stosunek ceny do zalet użytkowych oraz ogromną przestronność wnętrza, solidność i niezawodność. Nowa Dacia Logan oferuje także nowocześniejszy design oraz atrakcyjniejsze i bardziej komfortowe wnętrze.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/dacia_logan_2008_4.jpg[/img] [/center]
Nowa Dacia Logan będzie dostępna w Polsce już w sierpniu 2008 roku.

[b]DESIGN[/b]

[b]Bardziej nowoczesny design[/b]

Nowa Dacia Logan wyróżnia się wśród nowoczesnych sedanów bardziej współczesną linią zewnętrzną, która podkreśla jej solidną konstrukcję. Osłona chłodnicy, która pierwszy raz pojawiła się w Dacii Sandero, jest większa i stanowi tło dla nowego logo marki. Jest ona wykończona górną chromowaną listwą (w zależności od wersji wyposażenia). Nowy przedni zderzak zintegrowany z nadwoziem, podkreśla solidną konstrukcję samochodu. Przednie światła są większe i wykończone eleganckimi, karbonowymi obwódkami (w zależności od wersji wyposażenia).

Tył Nowej Dacii Logan również został zmieniony. Design nowej klapy bagażnika wykończonej dolną chromowaną listwą, jest teraz bardziej wyrazisty, a jej linia rozciąga się na nowe tylne światła. Zderzak jest zintegrowany z nadwoziem i mieści w sobie światła odblaskowe oraz ukryty pod specjalną klapką hak holowniczy.

Inne zmiany obejmują serię nowych kołpaków i felg aluminiowych (dostępne w opcji) oraz nowe kolory nadwozia: Szary Basalte, Niebieski Electrique, Niebieski Extreme, dostępne również w gamie Sandero.

[b]Przyjemniejsze i bardziej komfortowe wnętrze[/b]

Nowa Dacia Logan jest jeszcze bardziej atrakcyjna niż wcześniej. Nowa deska rozdzielcza, która po raz pierwszy pojawiła się w Dacii Sandero, jest nowoczesna i funkcjonalna, a nowoczesny charakter wnętrza jest podkreślony przez design paneli drzwi z praktycznymi klamkami i eleganckim wykończeniem (w zależności od wersji wyposażenia).

[center] [img]/photos/old/news/samochody/dacia_logan_2008_5.jpg[/img] [/center]
Miejsce kierowcy jest bardziej komfortowe i przyjazne dzięki regulacji ustawienia fotela kierowcy i regulacji wysokości kolumny kierownicy (w zależności od wersji wyposażenia). Poprawiono również widoczność do tyłu dzięki zastosowaniu środkowego zagłówka wsuwanego w oparcie oraz dużych lusterek zewnętrznych, pochodzących z Dacii Logan MCV.

[b]NAJWiększe ZALETY DACII LOGAN[/b]

[b]Wyjątkowo przestronne wnętrze[/b]

Duże wymiary nowej Dacii Logan zapewniają ogromną przestronność kabiny, bezkonkurencyjną w tej klasie.
W rzeczywistości wymiary tego modelu pretendują bardziej do segmentu M1, gdyż jego długość całkowita została zwiększona do 4290 mm (o 40 mm w porównaniu z poprzednią fazą), zaś szerokość wynosi 1740 mm. Przestrzeń w kabinie to jedna z ważniejszych zalet nowej Dacii Logan. Dzięki szerokości nad podłokietnikami 1428 mm oraz wysokości od siedzenia do sufitu 873 mm, na tylnych miejscach mogą podróżować 3 osoby o wzroście przekraczającym 1,9 m. Również pojemność bagażnika, wynosząca 510 litrów, jest bezkonkurencyjna w tej klasie samochodów. Dostęp do bagażnika ułatwia szeroka klapa, zaś jego kształt umożliwia łatwe przewożenie przedmiotów rozmaitych kształtów i wielkości.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/dacia_logan_2008_7.jpg[/img] [/center]
[b]Bezpieczeństwo przede wszystkim[/b]

W zakresie bezpieczeństwa biernego nowa Dacia Logan oferuje wszystkie rozwiązania i wyposażenie, które umożliwiły temu modelowi uzyskanie wyniku trzech gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Nowa Dacia Logan jest wyposażona w najnowszej generacji ABS Bosch 8.1, współpracujący z elektronicznym korektorem siły hamowania (EBV) i układem wspomagania nagłego hamowania (AFU), który zadebiutował w Dacii Sandero. Wykrywa on hamowanie awaryjne i zwiększa ciśnienie w obwodzie, aby uzyskać wzrost wydajności systemu ABS poprzez wykorzystanie pełnej siły hamowania od razu, gdy kierowca naciska pedał hamulca.

Rozstaw kół z przodu i z tyłu nowej Dacii Logan został powiększony o 7 mm po każdej ze stron, co poprawia przyczepność pojazdu.

Nowa Dacia Logan wykorzystuje w desce rozdzielczej strukturę plastra miodu, co zmniejsza siłę potencjalnego uderzenia w kolana. Oprócz zastosowanych materiałów, także konstrukcja deski rozdzielczej uwzględnia bezpieczeństwo dzięki zastosowaniu w części dolnej krzywizn odpowiadających krzywiznom piszczeli. Efektem jest równomierne rozprowadzenie obciążenia w razie ewentualnego uderzenia. Kierowca i pasażer z przodu korzystają również z dodatkowego zabezpieczenia kończyn dolnych, jakim jest specjalna wyściółka podłogowa.

Wszystkie fotele nowej Dacii Logan wyposażone są w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa i zagłówki.
W zależności od wersji, samochód może być wyposażony w dwie poduszki powietrzne o regulowanym ciśnieniu (kierowcy i pasażera z przodu), które zmniejsza się zaraz po ich rozwinięciu, co ogranicza siłę oddziałującą na pasażerów.

[b]Gama sprawdzonych jednostek napędowych[/b]

Nowa Dacia Logan jest dostępna ze sprawdzonymi silnikami benzynowymi 1.4 i 1.6 oraz silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi, które były jednym ze źródeł jej sukcesu.

Silniki 1.4 o mocy 75 KM i 1.6 o mocy 87 KM spełniają kryteria niskich kosztów eksploatacji, solidności i łatwości obsługi technicznej, które są charakterystyczną cechą marki Dacia. Łączą w sobie wysoki moment obrotowy dostępny już od niskich obrotów z niskim poziomem zużycia paliwa, wynoszącym odpowiednio 7,0, 7,2 i 4,5 litra na 100 km.

Jednostka wysokoprężna 1.5 dCi może być wzorcem w klasie silników wysokoprężnych dzięki zastosowaniu takich zaawansowanych technologicznie rozwiązań, jak wtrysk bezpośredni common-rail drugiej generacji, odpowiadający za doskonałe osiągi i bardzo niskie zużycie paliwa. Silnik 1.5 dCi dostępny jest w wersji o mocy 68 KM. Emisja CO2 na poziomie 120 g/km wskazuje na jego ekologiczny charakter.

[b]fenomen LOGANa[/b]

Od premiery w 2004 roku Logan odnosi ogromne sukcesy na wszystkich rynkach, na których jest sprzedawany. Dzięki nowemu Loganowi Dacia chce utrzymać przewagę nad konkurentami i zapewnić temu modelowi prowadzenie w klasie. Możliwość wyboru aż pięciu wersji – Nowy Logan, Logan MCV, Logan Van, Logan Pick-up i Sandero – sprawia, że marka Dacia oferuje klientom kompletną gamę samochodów przestronnych, solidnych, o nowoczesnym designie, które powstały z myślą o różnorodnych zastosowaniach. Na większości europejskich rynków są one oferowane z gwarancją na trzy lata lub do przebiegu 100 000 km.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/dacia_logan_2008_6.jpg[/img] [/center]
W chwili debiutu nowoczesna linia Dacii Logan, jej przestronne wnętrze i niewysoka cena zaskoczyły świat motoryzacji. Choć początkowo model przeznaczony był na rynki rozwijające się, koncern Renault szybko zareagował na duży popyt i objął sprzedażą obszar Europy Zachodniej. Samochód po raz pierwszy pojawił się na swoim rodzimym rynku w Rumunii we wrześniu 2004 roku, a następnie zadebiutował w Europie Wschodniej, Środkowej, a na końcu Zachodniej (czerwiec 2005 r.). W okresie od września 2004 roku do końca kwietnia 2008 roku sprzedano w sumie 520 419 sztuk Dacii Logan (głównie w Europie i krajach Maghrebu).

Logan szybko został uznany za fenomen i stał się dla branży motoryzacyjnej miarą sukcesu dzięki umożliwieniu dużej grupie odbiorców spełnienia marzenia o własnym, nowym samochodzie. We wszystkich krajach, gdzie model ten jest sprzedawany, zdobył rzeszę wiernych klientów, których przyciągnęła wizja samochodu rodzinnego za umiarkowaną cenę.

Nowa Dacia Logan produkowana będzie w zakładach w Pitesti w Rumunii. Całkowita wartość inwestycji to 27 milionów euro. Zespół projektantów pozostał wierny duchowi Logana i inwestował tylko w to, co było absolutnie niezbędne, aby nadal możliwe było wyprodukowanie najlepszego pojazdu o dobrych osiągach za niską cenę. W rezultacie cena podstawowej wersji nowej Dacii Logan pozostaje niezmieniona na większości rynków.

źródło: Renault / Moto Target