Obsesja na punkcie klient

17 marca 2008
Bez kategorii, BMW Nowości

Już po raz drugi z rzędu BMW Group znalazła się na liście “Najbardziej podziwianych przedsiębiorstw Ameryki”. Coroczny ranking 20 najlepszych firm prowadzi magazyn „Fortune”.


Rankingowy sukces BMW wykracza zresztą poza kontynent amerykański, bowiem firma z Monachium jest jedynym europejskim przedsiębiorstwem, które znalazło się na liście „Fortune”. Konkurencja była poważna: podczas układania rankingu dziennikarze „Fortune” przyjrzeli się ponad 600 firmom.

W rankingu BMW widnieje wśród takich gigantów jak Google, Procter & Gamble czy Goldman Sachs. Żadna inna firma motoryzacyjna nie trafiła na listę. Biorąc pod uwagę, jak silny i ważny jest w USA przemysł motoryzacyjny, jest to dla BMW ogromne wyróżnienie.

Obsesja na punkcie klienta
– Jesteśmy dumni i zaszczyceni, że jesteśmy jedną z najbardziej podziwianych firm w USA. Wszystko co robimy, robimy dla naszych klientów. Jesteśmy nie tylko zorientowani na klientów, ale wręcz mamy obsesję na ich punkcie – powiedział Tom Purves, prezes BMW na Amerykę Północną.

– Jesteśmy jedyną firmą produkującą samochody luksusowe, która oferuje czteroletni, darmowy program serwisowy wraz z każdym dostarczanym przez nas autem. Życie bez rachunków z warsztatu sprawia, że posiadanie BMW dostarcza jeszcze więcej satysfakcji – dodał Purves.

Ranking „Fortune” dowodzi, że filozofia stosowana przez Grupę BMW przynosi owoce w poszukiwaniu rozwiązań dla problemów przyszłości. O powodzeniu firmy decydują jej pracownicy, zaś wysoko wykwalifikowani, oddani profesjonaliści są filarem, na którym BMW buduje swój sukces.

Czym jest ranking „Najbardziej podziwianych przedsiębiorstw Ameryki”?
Raport magazynu „Fortune” „Najbardziej podziwiane przedsiębiorstwa Ameryki” to nic innego, jak „papierek lakmusowy” opinii o korporacjach. Ranking, tworzony wraz z Hay Group, rozpoczął swoje życie jako lista tysiąca największych amerykańskich firm, układana względem wysokości dochodów. Do tysiąca amerykańskich firm dołączano też dziesięć przedsiębiorstw z Europy. Następnie, z listy wybrano 10 największych firm z każdej z 65 gałęzi przemysłu.

Hay Group następnie poprosiło menedżerów, dyrektorów i analityków, aby ocenili działalność firm w swojej branży na podstawie ośmiu kryteriów: od wysokości kapitału inwestycyjnego, aż po zaangażowanie w sprawy społeczne. W tym roku do rankingu trafili tylko najlepsi, czyli tacy, którzy uzyskali więcej niż połowę możliwych punktów.

Pozostał jeszcze tylko jeden krok: ułożyć listę 20 Najbardziej Podziwianych Przedsiębiorstw Ameryki. Aby tego dokonać, specjaliści z Hay Group poprosili 3721 menedżerów, dyrektorów i analityków giełdowych, aby wskazali dziesięć najbardziej podziwianych i lubianych przez siebie firm, niezależnie w jakiej branży. W tym roku ranking objął 622 firm z 65 branży.

Grupa BMW w Północnej Ameryce
BMW of North America działa w USA od 1975 roku, zaś Rolls-Royce Motor Cars North America sprzedaje samochody od 2003 roku. Początkowo niewielkie przedstawicielstwo urosło, organizując własne działy marketingu, sprzedaży i finansów , które obsługują całą markę BMW, z motocyklami, MINI, i Rolls-Royce włącznie. Dziś, pod egidą BMW of North America działa również Designworks USA, firma z Kalifornii zajmująca się projektowaniem przemysłowym, biuro technologiczne w Silicon Valley oraz wiele innych firm w całym USA.

Fabryka BMW Manufacturing Co. w Południowej Karolinie jest częścią globalnej sieci produkcyjnej. Jest też jedynym miejscem na świecie, gdzie produkuje się modele Z4, X5, a także nadchodzącego SAV’a (Sports Activity Vehicle) X6. Sieć dealerska Grupy BMW obejmuje 338 salonów samochodów pasażerskich, 335 centrów sprzedaży Sports Activity Vehicle, 145 salonów motocyklowych, 82 salonów MINI i 30 salonów Rolls-Royce. Siedziba BMW (US) Holding Corp., siedziby amerykańskiego działu sprzedaży BMW, mieści się w mieście Woodcliff Lake w stanie New Jersey.

źródło: BMW / Mototarget

Leave A Comment