Dacia Sandero – nowoczesny hatchback

Dacia kontynuuje proces poszerzenia swojej oferty i po modelach Logan, Logan MCV, Logan Van i Logan Pick-up, wprowadza Sandero, dużego 5-drzwiowego hatchbacka.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/dacia_sandero_1.jpg[/img] [/center]
Produkowany w rumuńskich zakładach w Pitesti, Sandero posiada wszystkie najważniejsze zalety samochodów marki Dacia: przestronne wnętrze, dużą pojemność ładunkową i solidną konstrukcję. Dacia Sandero będzie wprowadzana do sprzedaży w Europie począwszy od czerwca 2008 roku. W Polsce auto pojawi się jesienią 2008 roku. Podobnie jak inne samochody marki Dacia, Sandero zapewnia bezkonkurencyjny stosunek ceny do zalet użytkowych. Dodatkowo na większości rynków europejskich będzie objęty 3-letnią gwarancją (lub do 100 tys. km).

[b]Dynamiczna linia[/b]

Dacia Sandero to nowoczesne auto o atrakcyjnym designie, zarazem dynamicznym i świadczącym o solidności. Przód wyróżnia się nowoczesnymi, wyrazistymi światłami. Zderzak i osłona chłodnicy doskonale wpisują się w linię nadwozia. Linia boku, przypominająca odwróconą falę, wzmacnia wrażenie solidności dzięki szerokim listwom bocznym (w zależności od wersji). Stylistyka tyłu podkreśla przestronność i solidność auta.

Wnętrze cechuje się widoczną jakością i atrakcyjnym wykończeniem. Nowa deska rozdzielcza jest nowoczesna i funkcjonalna. Jej design różni się w zależności od wersji – poszczególne elementy mogą być lakierowane na różne kolory i pokryte różnymi materiałami. Do nowoczesnego wyglądu kabiny przyczynia się również stylistyka paneli drzwiowych wyposażonych w eleganckie klamki i listwy dekoracyjne (w zależności od wersji).

[center] [img]/photos/old/news/samochody/dacia_sandero_2.jpg[/img] [/center]
Poszczególne wersje Dacii Sandero różnią się wystrojem wnętrza – są dostępne 3 kolory deski rozdzielczej i dobrane do nich tapicerki. Zadbano również o ergonomię przełączników i czytelność informacji wyświetlanych na tablicy rozdzielczej.

[b]Skuteczne działanie i komfort jazdy[/b]

Dacia Sandero została opracowana na płycie podłogowej B0 (płyta Logana, oparta na płycie B Aliansu) z zawieszeniem przednim typu Mac Pherson z wahaczami trójkątnymi. Stabilizator poprzeczny z przodu – montowany we wszystkich wersjach za wyjątkiem podstawowej – zapewnia doskonałą stabilność na zakrętach. Pod względem przechyłów bocznych Sandero spełnia standardy obowiązujące w tym segmencie w Europie. Tylne zawieszenie Dacii Sandero również pochodzi z płyty podłogowej B0. Jest to elastyczna oś o programowanej charakterystyce, wyposażona w sprężyny śrubowe i pionowe amortyzatory o zwiększonym skoku. Parametry zawieszenia zostały dostosowane do specyfikacji Dacii Sandero: przeguby dolnych wahaczy oraz tylnego zawieszenia zapewniają precyzyjne prowadzenie i doskonałe trzymanie się drogi przy gwałtownej zmianie kierunku jazdy. Podobnie jak inne modele Dacii, Sandero posiada duży prześwit (155 mm), umożliwiający jazdę po każdej drodze, co stanowi o uniwersalności tego auta. Jest również wyposażone w osłony najważniejszych podzespołów, dzięki czemu może bez obaw poruszać się po nieutwardzonych drogach.

Większość wersji jest wyposażona w precyzyjnie działające wspomaganie układu kierowniczego, podnoszące bezpieczeństwo i zapewniające przyjemność jazdy typową dla aut z segmentu B. Wersja podstawowa – bez wspomagania – jest proponowana po bardzo atrakcyjnej cenie. Niewielkie zwiększenie przełożenia w stosunku do Clio II oraz odpowiednie ustawienie zwrotnicy i kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, zmniejsza siłę potrzebną do obracania kołem kierownicy.

W zależności od wersji siedzenie kierowcy może posiadać regulację wysokości i podparcia lędźwiowego, zapewniające optymalne ustawienie ciała za kierownicą. Z myślą o wygodzie kierowcy oferowana jest również regulacja wysokości kierownicy (w zależności od wersji) oraz ergonomiczne przełączniki rozmieszczone pod kierownicą.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/dacia_sandero_3.jpg[/img] [/center]
Komfort termiczny jest dostosowany do zróżnicowanych warunków klimatycznych panujących w różnych krajach. Ukształtowanie przewodów doprowadzających powietrze umożliwia szybkie osiągnięcie pożądanej temperatury w fazie rozruchu, zwłaszcza w przypadku dużych upałów lub mrozów.

[b]Kompletna oferta silników[/b]

Dacia Sandero jest wyposażona w silniki benzynowe (1.4 l 75 KM i 1.6 l 90 KM) i wysokoprężne (1.5 dCi 70 KM i 1.5 dCi 85 KM), które sprawdziły się już w licznych modelach Renault i przyczyniły do sukcesu samochodów Dacii.

Oba silniki benzynowe 1.4 l i 1.6 l idealnie spełniają kryteria niskich kosztów eksploatacji, solidności i łatwości obsługi technicznej, cechujące markę Dacia. Wyróżniają się wysokim momentem obrotowym dostępnym w szerokim zakresie obrotów, począwszy od bardzo niskiej prędkości obrotowej, oraz niskim zużyciem paliwa.

Silnik 1.5 dCi jest powszechnie uznawany za jeden z najlepszych silników wysokoprężnych na świecie pod względem osiągów. Jest to zaawansowana technologicznie jednostka wyposażona we wtrysk bezpośredni common rail drugiej generacji, zapewniająca wysokie osiągi przy bardzo niskim zużyciu paliwa. Silnik 1.5 dCi jest dostępny w wersji 70-konnej oraz bardziej dynamicznej wersji o mocy 85 KM (wprowadzonej pod koniec 2007 roku w Loganie i Loganie MCV). Silniki 1.5 dCi 70 KM i 1.5 dCi 85 KM montowane w Dacii Sandero są bardzo ekologiczne – ich emisja CO2 nie przekracza 120 g/km.

źródło: Renault / Mototarget