BMW Welt – miejsce dialogu

5 listopada 2007
Bez kategorii, BMW Nowości

Otwarty w dniu 20 października 2007 r. budynek BMW Welt jest kolejnym architektonicznym kamieniem milowym BMW w Monachium, który tworzy jednocześnie platformę dialogu i miejsce niezapomnianych wrażeń. Wielofunkcyjny gmach BMW Welt oferuje zwiedzającym, sąsiadom i klientom obszerną paletę niezwykłych przeżyć.


„BMW Welt jest dla nas ważnym krokiem ku temu, aby umożliwić zwiedzającym i gościom z całego świata przeżycie przygody ze wszystkimi aspektami BMW tutaj, w zakładzie w Monachium. W bezpośrednim sąsiedztwie naszego głównego zakładu, muzeum BMW i naszej centrali koncernu prezentujemy nie tylko naszą pasję tworzenia samochodów, ale również dajemy możliwość głębszego spojrzenia na nasz świat, naszą filozofię, przeszłość i przyszłość. Będzie nam miło powitać w BMW Welt około 850 000 osób rocznie, zaprosić do jedynej w swoim rodzaju strefy odbioru samochodów, składania samochodów i motocykli, eksponatów szeroko rozumianej techniki i stylistyki, aktualnych wystaw tematycznych oraz do innych źródeł niezwykłych doznań, jak lokale gastronomiczne, sklepy i wiele innych”, mówił dr Norbert Reithofer podczas otwarcia budynku.

BMW Welt jako budynek, ale również jako instytucja, jest istotnym ogniwem łączącym przedsiębiorstwo, markę i otoczenie. Tylko w tym miejscu można przeżyć jednocześnie przygodę z przedsiębiorstwem, marką i produktem oraz ich przeszłością, teraźniejszością i przyszłością. Autentyczność i ciągłość przedsiębiorstwa w Monachium, jego historia, najnowsze osiągnięcia w zakresie produkcji i techniki staną się tutaj bardzo namacalne. BMW Welt stanowi połączenie zaangażowania społecznego i świadomości odpowiedzialności oraz wyraźne świadectwo lokalizacji BMW Group.


BMW Welt. Sztuka bycia BMW.

Dzięki swojej nowoczesności BMW Welt stanowi kamień milowy monachijskiej architektury. Głównym elementem budynku jest obszar odbioru samochodów, któremu nadano wiele zindywidualizowanych i osobistych akcentów. Około 45 000 pojazdów trafia rocznie do odbiorców z całego świata, około 850 000 odwiedzających rocznie ma przekroczyć próg budynku. Obok ekskluzywnej prezentacji wszystkich serii samochodów i motocykli pokazy multimedialne i eksponaty umożliwiają wgląd w badania, rozwój, projektowanie i produkcję oraz są okazją do wszechstronnego przeżycia BMW jako marki i przedsiębiorstwa. BMW Welt dysponuje ponadto miejscem imprez z najnowocześniejszą techniką, umożliwiającą organizowanie wszelkiego rodzaju imprez.

Oprócz przyjęć i seminariów będą się tu odbywać koncerty, wystawy, konferencje oraz transmisje na żywo. Oferta gastronomiczna trzech restauracji oraz kawiarni jest bardzo wszechstronna, podobnie zresztą jak oferta sklepów. Dla dzieci i młodzieży w wieku od 7 do 13 lat oraz uczniów klas od 2 do 7 przygotowano Junior Campus – niezależne miejsce dostarczające niezwykłych przeżyć, bazujące na najnowszych wynikach badań naukowych zajmujących się rozwojem dzieci i młodzieży. Tutaj podczas zabawy można doświadczyć „mobilności wszystkimi zmysłami”.


Muzeum BMW. Bliskie spotkanie z historią.

W roku 1973 w pobliżu wieżowca BMW powstało muzeum BMW, które co roku odwiedzane jest przez ok. 200 000 zwiedzających. Projekt nowego muzeum BMW, którego otwarcie nastąpi wiosną 2008 r., i które posiada pięciokrotnie większą powierzchnię wystawową, stawia w centrum uwagi fascynację marką BMW, pełną dynamiki, namiętności i sportowych akcentów. Dzięki ponad 100 oryginalnym eksponatom, nowym technikom prezentacji, ekspozycji stałej i wystawom czasowym oraz nowym mediom stworzono aktualne odniesienia do historii współczesnej, gospodarczej i społecznej, do historii komunikacji, sztuki i kultury.

Główna trasa zwiedzania prowadzi pod ziemią przez czas i przestrzeń, oferując szerokie spektrum kompleksowych tematów i poszczególnych aspektów. Wielorakie perspektywy zawartości, zaskakujące możliwości wglądu i widoki oraz przestrzenne inscenizacje wystaw wzmacniają dramaturgiczny aspekt jakości muzeum.

Zakład BMW w Monachium. Pasja i technika.

Zakłady BMW w Monachium to główne zakłady BMW Group, łączące najwyższy kunszt instruktorów i innowacyjność z zaangażowaniem pracowników wobec marki i przedsiębiorstwa. Włączone do światowej sieci produkcyjnej zakłady w Monachium produkują codziennie ponad 800 samochodów serii 3 (Touring i Limuzyna) oraz ponad 1 250 motocykli (sześciocylindrowe silniki rzędowe, ośmiocylindrowe silniki benzynowe i wysokoprężne, silniki wysokiej mocy do M3, M5 i M6 oraz dwunastocylindrowe silniki benzynowe i wodorowe).

W zakładach pracuje około 9 000 pracowników ponad 50 narodowości, w tym ponad 700 osób przyuczających się do zawodu. W monachijskich zakładach BMW reprezentowane są wszystkie technologie produkcji samochodów: tłocznia blach, produkcja karoserii, lakiernia, budowa silników i montaż oraz produkcja narzędzi, wyposażenia, siedzeń oraz laboratorium. Zakłady są częścią światowej sieci produkcyjnej, obejmującej 23 zakłady w 12 krajach i w prezentuje się w ramach BMW Welt jako sztandarowa „witryna produkcji BMW”. Indywidualne zwiedzanie daje możliwość jedynego w swoim rodzaju i autentycznego wglądu w produkcję samochodów.

źródło: BMW

Leave A Comment