Fiat Scudo – "International Van of the Year 2008"

31 października 2007

Dzisiaj model Scudo został nagrodzony „International Van of the Year 2008″ – zdobywając 108 punktów na 140 możliwych – przez jury złożone ze specjalizujących się w sektorze samochodów dostawczych dziennikarzy z 20 krajów europejskich.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/fiat_scudo_1.jpg[/img] [/center]
scudoTa prestiżowa nagroda została wręczona przez przewodniczącego Jury, pana Pietera Wiemana, panu Franco Miniero, dyrektorowi zarządzającemu Fiat Professional, podczas uroczystości inauguracji wystawy „The European Road Transport Show 2007″ w Amsterdamie.

Scudo, stworzony w kooperacji przemysłowej pomiedzy FIAT i PSA, i wyprodukowany we francuskich zakładach SEVEL Nord (Valenciennes), został zaprojektowany tak, aby sprostać współczesnym europejskim wymogom dotyczącym transportu towarów w miastach i w ruchu pozamiejskim. Krótko mówiąc, nowy samochód łaczy osiągi, zwrotność i komfort samochodu osobowego ze zdolnością załadunkową, oraz z niezawodnością i efektywnością typowymi dla samochodu dostawczego; A zatem, Scudo to prawdziwe „auto pracujące”, jak głosi oryginalna reklama z udziałem znanych sportowców wykonujących zwyczajne zawody: od piłkarzy włoskiej kadry narodowej po mistrza Formuły 1 Michaela Schumachera.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/fiat_scudo_2.jpg[/img] [/center]
Jury konkursu International Van of the Year doceniło szczególnie mechanikę pojazdu dostosowaną również dla wersji przewidujących transport osobowy – co oznacza, że zawieszenie oferuje znaczący komfort również kiedy pojazd jest pusty – oprócz doskonałej zwrotności i trzymania się drogi, łatwości prowadzenia, świetnej dynamiki i wysokiego poziomu bezpieczeństwa. To również zasługa nadwozia o zróżnicowanej odporności na zgniecenia, nowych ukladów hamulcowych z 4 hamulcami tarczowymi, ABS z EBD oraz poduszką powietrzną kierowcy (w wyposażeniu seryjnym w całej gamie). Ponadto, w zależności od rynku i wersji, dostępne są w wyposażeniu standardowym lub opcjonalnym: ESP z ASR, poduszka powietrzna pasażera (przód), poduszki typu side bag i kurtyna window bag, nie licząc urządzeń zabezpieczających przed kradzieżą pojazdu lub ładunku.

Przyznany tytuł premiuje liczne nowinki wprowadzone do segmentu przez model Scudo, począwszy od innowacyjnych zawieszeń pneumatycznych na osi tylnej, które, dostępne w konkurencyjnej cenie, mają dwie ważne zalety: pozwalają wjeżdżać na miejskie parkingi wielopoziomowe (wysokość zewnętrzna pojazdu jest mniejsza niż 1,90 m) i ułatwiają operacje załadunku i rozładunku (wysokość progu załadunkowego to tylko 49 cm). Na tym nie koniec: Scudo oferuje wersje o szerokim rozstawie osi i podniesionym dachu, poszerzające gamę tak, aby sprostać najróżniejszym wymogom zawodowym. We wszystkich furgonach ze ścianką oddzielającą przestrzeń bagażową przewidziano pod dachem schowek centralny dostępny od strony bagażowej. Ten „tunel” pozwala na idealne wykorzystanie długości samochodu np. dla elektryków, hydraulików itp: pozwala to na uzyskanie dodatkowych 65 cm długości, z czego 30 cm wewnątrz schowka.

Ponadto, jury doceniło niski poziom spalania paliwa, koszty zarządzania (przerwy na zmianę oleju ustalono co 30.000 km) dla trzech dostępnych wersji silnikowych: 1.6 Multijet 16v o mocy 90 KM; 2.0 Multijet 16v o mocy 120 KM; oraz 2.0 Multijet Power 16v o mocy 136 KM (z filtrem cząsteczek stałych DPF w wyposażeniu seryjnym). Wszystkie spełniają wymogi normy Euro 4, są bardzo elastyczne, dwa turbodiesle 2.0 Multijet posiadają 6-biegową skrzynię. Dziennikarze z komitetu International Van of the Year podkreślili też szczególną wagę, przykładaną do łatwości załadunku i rozładunku towarów, problem , jaki tutaj rozwiązano poprzez zastosowanie szerokich drzwi bocznych i tylnych, dzięki niskim progom załadunku i kwadratowemu i racjonalnemu kształtowi kabiny towarowej.

Podsumowując, Scudo stanowi dobrą odpowiedź na rozmaite zapotrzebowania profesjonalne. Proponuje szeroką gamę, składającą się z wersji do transportu towarów, wersje do przewozu osób oraz bazy do transformacji i dodatkowego wyposażania; dwa rozstawy osi (krótki 3 m i długi 3,12 m); dwie zewnętrzne długości (4,80 i 5,13 m); dwie wysokości zewnętrzne (Standard: 1,89 m z zawieszeniem pneumatycznym i 1,94 m ze zwykłym zawieszeniem – Wysoki: 2,20 m z zawieszeniem pneumatycznym i 2,28 m ze zwykłym zawieszeniem); dwie długości (2,25 i 2,58 m). szerokość wewnętrzna 1,60 m; wysokość wewnętrzna odpowiednio 1,45 i 1,75 m, w zależności od wersji (dach standard lub podwyższony) trzy pojemności (5 m3, 6 m3 i 7 m3); próg załadunkowy 56 cm (przy zwykłym zawieszeniu) lub 49 cm (przy zawieszeniu pneumatycznym).

Nie należy również zapominać, że oprócz wersji typu Furgon, gama Nowego Scudo proponuje kompletna ofertę pojazdów do przewozu osób (Combi i Panorama) podzieloną na trzy wersje wyposażeniowe w zależności od przeznaczenia. Pierwsza, Combi Standard, jest idealną odpowiedzią na zapotrzebowanie na pojazd do przewozu grup pracowników razem z narzędziami pracy; druga, Panorama Family, jest przeznaczona zarówno dla dużych rodzin, pragnących komfortu i stylu typowego dla osobowych vanów, oraz dla osób uprawiających sporty w czasie wolnym; trzecia wersja, Panorama Executive, jest przystosowana do przewozu klientów typu business (transfery hotel / lotnisko, wynajem z kierowcą etc).

I wreszcie, prestiżowe wyróżnienie „International Van of the Year 2008″ potwierdza wysoką ocenę przyznaną nowemu Scudo przez kilentów europejskich. W ciągu pierwszych 9 miesięcy 2007 roku zebrano ponad 30.000 zamówień (16.500 zamówień poprzedniego modelu w porównywalnym okresie roku, co stanowi +82%). Szczególnie osiągnęły to wyniki na największych rynkach , tzw. Major Markets: Italia (8.500 zamówień), Francja (4.350), Hiszpania (3650) Niemcy (3600) i Wielka Brytania (3.300). na tych rynkach Scudo zanotowało doskonały wzrost udziałów w rynku, od 5,4% do 7,8% w segmencie. Dobrze rokuje również wzrost sprzedaży wersji do przewozu osób, które stanowią dziś 35% mixu sprzedaży w porównaniu do 23% w roku ubiegłym.

źródło: Fiat