Ferrari F430 Scuderia

Hardcorową wersję Ferrari F430 zaprezentuje podczas IAA sam Michael Schumacher. Nowy pocisk z Maranello ma pod maską 510 KM i waży zaledwie 1250 kg.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/ferrari_f430_scuderia_1.jpg[/img] [/center]
Oto bezkompromisowa, odchudzona wersja cywilnego modelu F430. W porównaniu do poprzednika, czyli Ferrari 360 CS, w nowym modelu położono jeszcze większy nacisk na precyzję prowadzenia i szybkość zmiany biegów. Scuderia waży o 100 kg mniej od F430, a jej silnik zamiast 490 dysponuje teraz mocą 510 KM osiąganą przy 8500 obr/min. Każdy z 510 koni ma za zadanie pociągnąć zaledwie 2,45 kg masy auta. W związku z tym należy spodziewać się wzmożonej dawki adrenaliny u każdego, kto zasiądzie za jego sportową kierownicą zwaną „manettino”. Tym bardziej, że wersję Scuderia wyposażono w zupełnie nową skrzynię biegów. Jej nazwa „Superfast” jak ulał pasuje do szybkości z jaką zmieniane są kolejne przełożenia – trwa to zaledwie 60 milisekundy.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/ferrari_f430_scuderia_2.jpg[/img] [/center]
Po raz pierwszy system kontroli trakcji łączy pracę elektronicznego dyferencjału E-Diff z przejętym wprost z F1 układem Trac Traction.

Tej ostrej jak brzytwa torowo-ulicznej wersji F430 dodano kilka atrybutów włoskiego macho. Wzdłuż nadwozia pojawiły się dwa biegnące równolegle szare pasy, niemal cały tylny pas wraz z dyfuzorem wykonano z karbonu, a wnęki kół zdobią ogromne lakierowane na złoty kolor aluminiowe obręcze kół. Wewnątrz zamiast delikatnej cielęcej skóry, nawigacji i klimatyzacji znajdziemy klatkę bezpieczeństwa i dwa ultralekkie sportowe kubły w sporej części wykonane z karbonu.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/ferrari_f430_scuderia_3.jpg[/img] [/center]
[center] [img]/photos/old/news/samochody/ferrari_f430_scuderia_4.jpg[/img] [/center]
[center] [img]/photos/old/news/samochody/ferrari_f430_scuderia_5.jpg[/img] [/center]
[center] [img]/photos/old/news/samochody/ferrari_f430_scuderia_6.jpg[/img] [/center]