BMW serii 1 Coupe – oficjalnie

[b]Podstawowe informacje.[/b]

• Kompaktowe, dynamiczne coupe 2+2, stworzone na bazie udanego BMW serii 1. Zwinne prowadzenie, napęd na tylną oś.

• Nieustanne doskonalenie BMW serii 1; po wprowadzeniu modeli trzy- i pięciodrzwiowych wiosną 2007 r., firma BMW prezentuje nowe BMW serii 1 Coupe.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/bmw_1_coupe_2.jpg[/img] [/center]
• Mając na uwadze wydajną radość z jazdy autem klasy kompaktowej, firma BMW nawiązuje do tradycji BMW serii 02, oferując nowoczesną i autentyczną interpretację typowych cech i zalet tego klasyka, zgodnie z którą koncepcja pojazdu, stylistyka i technologia napędu mają zapewniać sportowe wrażenia z jazdy.

• Nowy rozdział w międzynarodowej historii sukcesu BMW serii 1 podkreślający obecność marki BMW na rynku amerykańskim dzięki wprowadzeniu BMW 135i Coupe.

• Nowe zaawansowane BMW 135i Coupe to wyjątkowe auto klasy kompaktowej, łączące nadzwyczajną dynamikę jezdną z maksymalną wydajnością. 3-litrowa, sześciocylindrowa rzędowa jednostka napędowa z układem Twin Turbo i układem bezpośredniego wtrysku (High Precision Injection) drugiej generacji o mocy 225 kW/306 KM.

• Światowy debiut nowego czterocylindrowego silnika wysokoprężnego BMW o pojemności 2 litrów, z technologią Variable Twin Turbo (VTT), aluminiową skrzynią korbową i układem Common Rail 3 w BMW 123d Coupe, oferującym optymalną równowagę pomiędzy dynamiką a oszczędnością.

• Wprowadzenie inicjatywy EfficientDynamics do produkcji seryjnej. Innowacyjne rozwiązania firmy BMW, takie jak niespotykana równowaga osiągów i wydajności zużycia paliwa, specyficzna, zależna od modelu funkcja odzyskiwania energii hamowania Brake Energy Regeneration, funkcja automatycznego włączania i wyłączania silnika, elektryczne wspomaganie kierownicy, wskaźnik punktu zmiany biegów, sterowanie agregatami pomocniczymi w zależności od faktycznego zapotrzebowania, czy umieszczony blisko silnika filtr cząstek stałych w wyposażeniu modeli z silnikiem wysokoprężnym.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/bmw_1_coupe_3.jpg[/img] [/center]
• Wyjątkowa, dynamiczna i oryginalna stylistyka coupe, łącząca mocną i muskularną sylwetkę z optycznym środkiem ciężkości kabiny przeniesionym mocno do tyłu. Lekki wygląd BMW 135i Coupe, krótkie przednie i tylne zwisy, wydłużona maska silnika, pociągająca sylwetka, obszerne, bezramowe drzwi oraz zmodyfikowany pakiet aerodynamiczny M w wyposażeniu standardowym.

• Wyrazista, przestronna stylistyka wnętrza, wysoka jakość i niewiarygodnie bogaty wybór kolorów i materiałów wykończeniowych i tapicerki, dzielone i składane oparcie siedzeń tylnych (60 : 40) w standardzie.

• Bogata gama standardowych elementów zwiększających bezpieczeństwo, poduszki powietrzne, wzmocnione tyły oparć foteli przednich oraz zagłówki chroniące w razie uderzenia w tył pojazdu, konstrukcja karoserii nowego BMW serii 1 Coupe gwarantująca najlepsze wyniki w światowych testach zderzeniowych, takich jak np. testy zderzenia bocznego US IIHS.

• Wyjątkowo bogata jak na klasę kompaktową gama opcji audiofonicznych, nawigacyjnych i komunikacyjnych, wyjścia AUX i USB do podłączania zewnętrznych odtwarzaczy MP3 czy pamięci przenośnych.

• Zaawansowany układ jezdny z napędem na tylną oś, aluminiową osią przednią z podwójnymi przegubami, pięciowahaczową osią tylną, wykonaną w lekkiej konstrukcji stalowej, układem dynamicznej kontroli stabilności DSC z funkcją dynamicznej kontroli trakcji (DTC), energooszczędnym, elektrycznym wspomaganiem kierownicy, aktywnym układem kierowniczym BMW w wyposażeniu dodatkowym, zoptymalizowaną trakcją dzięki elektronicznemu systemowi sterowania o działaniu zbliżonym do działania tradycyjnej blokady mechanizmu różnicowego w BMW 135i Coupe i BMW 123d Coupe.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/bmw_1_coupe_10.jpg[/img] [/center]
• [color=#ff0000]Wersje silnika:[/color]

[b]BMW 135i Coupe:[/b] sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z układem Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection), pojemność skokowa: 2979 cm3, moc: 225 kW/306 KM przy 5800 obr/min, maks. moment obrotowy: 400 Nm przy obrotach 1300–5000 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 5,3 s, prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie), średnie zużycie paliwa wg UE: 9,2 l/100 km, emisja CO2: 220 g/km.

[b]BMW 123d Coupe:[/b] czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z systemem Variable Twin Turbo i układem Common Rail, z filtrem cząsteczek stałych w standardzie, pojemność skokowa: 1995 cm3, moc: 150 kW/204 KM przy 4400 obr/min, maks. moment obrotowy: 400 Nm przy obrotach 2000-2250 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 7,0 s, prędkość maksymalna: 238 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 5,2 l/100 km, emisja CO2: 138 g/km.

[b]BMW 120d Coupe:[/b] czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem i układem Common Rail, z filtrem cząstek stałych w standardzie, pojemność skokowa: 1995 cm3, moc: 130 kW/177 KM przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy: 350 Nm przy obrotach 1750-3000 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 7,6 s, prędkość maksymalna: 228 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 4,8 l/100 km, emisja CO2: 128 g/km.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/bmw_1_coupe_4.jpg[/img] [/center]
[b]Od wydajności do czystej radości z jazdy: nowe BMW serii 1 Coupe.[/b]

Głównym zadaniem nowego BMW serii 1 Coupe jest zapewnienie czystej radości z jazdy. Ten kompaktowy, dwudrzwiowy samochód o muskularnym kształcie stanowi luksusowy dodatek do udanej serii 1.

Gwarantujący zwinne prowadzenie i wyróżniający się śmiałym, dynamicznym wyglądem, ten nowy model wyposażony w zaawansowane silniki benzynowe i wysokoprężne o wysokich osiągach oferuje entuzjastom sportowych wrażeń niezapomniane wrażenia z jazdy. Jako auto typu 2+2, z przestrzenią bagażową oddzieloną od przedziału pasażerskiego oraz z możliwością dzielenia tylnych siedzeń w stosunku 60 : 40, BMW serii 1 Coupe jest również niezwykle funkcjonalne i praktyczne.

Jednak głównym celem tego modelu jest czysta radość z jazdy w stylu BMW. Bo to właśnie BMW serii 1 Coupe pokazuje, jakiej radości z jazdy oczekiwać można od samochodu klasy kompaktowej, zwłaszcza gdy w grę wchodzi radość z jazdy połączona z wyjątkową wydajnością.

Doskonałe właściwości pojazdu widoczne są szczególnie w BMW 135i Coupe, oferującym wyjątkowy jak na klasę kompaktową standard mocy i osiągów: ten najwyższy model, rozpoznawalny poprzez nieco zmodyfikowany, standardowy pakiet aerodynamiczny M oraz dodatkową krawędź aerodynamiczną z tyłu, napędzany jest przez sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 3 litrów, wyposażony w technologię Twin Turbo i układ bezpośredniego wtrysku benzyny (High Precision Injection) drugiej generacji. Maksymalna moc 225 kW/306 KM oraz moment obrotowy 400 Nm pozwalają na ustanawianie nowych standardów dynamiki jezdnej.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/bmw_1_coupe_5.jpg[/img] [/center]
Uznana w dwóch indywidualnych kategoriach i klasyfikacji łącznej jako Silnik Roku 2007 (Engine of the Year 2007) jednostka napędowa z turbodoładowaniem nieprzerwanie dostarcza ogromnej mocy, przez co odzwierciedla pod każdym względem typową dla BMW, czystą radość z jazdy. Jednocześnie sportowy potencjał BMW 135i Coupe idzie w parze z imponującą wydajnością: rywalizujący także pod względem osiągów z modelami konkurencyjnych marek wyższych segmentów rynkowych, ten dwudrzwiowy atleta przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,3 sekundy, redukując przy tym średnie zużycie paliwa według testu pomiarowego UE do 9,2 litra na 100 kilometrów.

BMW 123d Coupe oferuje nowy wymiar wydajnej dynamiki, świętując tym samym światowy debiut nowego 2-litrowego, czterocylindrowego silnika wysokoprężnego z technologią Variable Twin Turbo i układem Common Rail. Maksymalna moc tej w pełni aluminiowej jednostki rzędu 150 kW/204 KM wystarcza do wyrażenia imponujących osiągów poprzez, między innymi, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7 sekund. Ze średnim spalaniem 5,2 litra oleju napędowego na 100 kilometrów w cyklu pomiarowym UE oraz emisją CO2 na poziomie 138 gramów na kilometr, BMW 123d Coupe plasuje się na najwyższej pozycji w swej klasie.

Wyjątkowe osiągi zapewnia nie tylko wydajna jednostka napędowa, ale również wiele nowych elementów standardowych, optymalizujących zarządzanie energią całego pojazdu. Rozwiązania te są wynikiem nieustannego wdrażania do wszystkich modeli i nowych wersji silników strategii rozwojowej EfficientDynamics BMW, mającej na celu połączenie większej mocy ze znacznym zredukowaniem zużycia paliwa i emisji spalin.

Dwie najwyższe wersje silników montowane są w modelu wysokoprężnym BMW 120d Coupe, uznawanym za najbardziej ekonomiczny wariant nowego, sportowego dwudrzwiowego auta. Rozwijający moc maksymalną 130 kW/177 KM, ten czterocylindrowy diesel zużywa zaledwie 4,8 litra paliwa na 100 kilometrów i odznacza się obniżonym do 128 gramów na kilometr poziomem emisji CO2, co w tej klasie mocy stanowi nowy standard wydajności i emisji spalin.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/bmw_1_coupe_6.jpg[/img] [/center]
[b]BMW serii 1 Coupe: kontynuacja tradycji BMW 02 pod względem wydajności i zwinności.[/b]

Wprowadzając BMW serii 1 w wersji pięcio- i trzydrzwiowej, firma BMW poszerzyła gamę modeli niższego, kompaktowego segmentu, jednocześnie wzbogacając go o pierwszy i, jak do tej pory, jedyny model z napędem na tylną oś.

Nowe BMW serii 1 Coupe hołduje w sposób jeszcze bardziej wyraźny sportowym osiągom, zaskakując zwinnością i doskonałym prowadzeniem. Zalety kompaktowych wymiarów i niskiej masy wykorzystywane są do optymalizacji dynamiki jezdnej, która w tym nowym modelu połączona jest z maksymalną wydajnością.

Nie pierwszy raz firma BMW ustanawia nowe standardy radości z jazdy, wchodząc na rynek mniejszych pojazdów. Wprowadzone w 1966 r. BMW serii 02 uznawane jest do dziś za pierwszy model o takiej zwinności i dynamice jazdy. Tylny napęd, mocne silniki i przestrzeń dla czworga pasażerów to podstawowe cechy tej udanej serii modelowej, cieszącej się powodzeniem przez długie 12 lat.

Stylistykę pojazdu charakteryzowały dynamiczne proporcje i krótkie zwisy z przodu, uderzająca linia boczna, wydłużona maska silnika oraz duży rozstaw osi – cechy, które w nowej interpretacji nadają także BMW serii 1 Coupe wyjątkowy wygląd i klasę.

Model BMW 2002 Turbo, który plasował się nawet wyżej niż najbardziej zaawansowany ówcześnie model serii 02, BMW 2002, wyróżniał się imponującymi i bezkonkurencyjnymi również na torze wyścigowym osiągami, co stanowi kolejną cechę wspólną tego modelu i nowego BMW serii 1 Coupe. Także i dziś BMW 135i Coupe z jednostką napędową z turbodoładowaniem i mocą 225 kW/306 KM zapewnia podobne wrażenia, choć w nowej interpretacji.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/bmw_1_coupe_7.jpg[/img] [/center]
[b]Premiera na rynku w Stanach Zjednoczonych: BMW serii 1 podąża drogą światowego sukcesu. [/b]

W Stanach Zjednoczonych BMW serii 1 zamierza zadebiutować modelem coupe jako podstawową wersją modelową. Wprowadzenie BMW 135i Coupe ma stanowić przeniesienie koncepcji sportowej radości z jazdy dla klasy kompaktowej także na grunt amerykański, co pozwoli BMW serii 1 podążać drogą światowego sukcesu. Dzięki temu debiutowi BMW serii 1 jeszcze bardziej zaznaczy swą obecność na międzynarodowym rynku motoryzacyjnym.

[b]Wygląd zewnętrzny: wyraźne różnice w stosunku do konkurencji. [/b]

Nowe BMW serii 1 Coupe wynosi typową dla tej serii modelowej stylistykę na nowy, jeszcze bardziej wyjątkowy poziom. Sportowe proporcje tego dwudrzwiowego pojazdu nadają mu unikalny wygląd, natomiast wydłużona maska silnika, mocno cofnięta kabina pasażerska – tzw. „greenhouse” – i krótki tył odróżniają go od konkurencji.

Oryginalny wygląd jest wyrazem unikalnej koncepcji, zgodnie z którą zewnętrzne proporcje pojazdu z dynamicznymi powierzchniami, mocno zarysowanymi nadkolami i długimi bezramowymi drzwiami w przekonujący sposób prezentują wyjątkowy w tym segmencie napęd na tylną oś.

Jako najwyższy model tej serii, BMW 135i Coupe różni się od dwóch innych modeli wysokoprężnych głównie akcentami stylistycznymi, takimi jak lekko zmodyfikowany pakiet aerodynamiczny M czy montowana standardowo dla tego modelu krawędź aerodynamiczna.

Nowy kolor lakieru Sedona Red metalizowany występuje wyłącznie w nowym BMW serii 1 Coupe, natomiast całą paletę kolorów wzbogaca osiem kolejnych lakierów metalizowanych i trzy lakiery niemetalizowane.

[b]Typowe dla BMW serii 1 cechy stylistyczne przodu[/b]

Stylistyką przodu nowe Coupe podkreśla swą przynależność do BMW serii 1: atrapa chłodnicy, czyli charakterystyczna dla BMW podwójna nerka z mocno podkreśloną chromowaną kratownicą, a także reflektory są identyczne we wszystkich modelach. Z kolei dostępne w wyposażeniu opcjonalnym okrągłe reflektory biksenonowe, z pierścieniami świetlnymi dla świateł dziennych, nadają Coupe wygląd typowego BMW.

[b]Stabilna karoseria i lekka sylwetka kabiny[/b]

Sportowa sylwetka nowego BMW serii 1 Coupe odznacza się wyrazistymi i dynamicznymi liniami. Na przykład linia poniżej okien to najbardziej charakterystyczna cecha bocznej części pojazdu. Mocno wyprofilowane progi podkreślają wklęsłe i wypukłe powierzchnie ścian bocznych, które wraz z wyraźnie zarysowanymi nadkolami odzwierciedlają sportowy charakter i osiągi BMW serii 1 Coupe.

Typowym elementem BMW Coupe jest ciemny, przeszklony słupek środkowy, sprawiający wrażenie, jak gdyby kabina pasażerska okolona była jedną rozległą szybą. Tworząc wyraźny kontrast w stosunku do masywnej karoserii, kabina pasażerska wygląda zatem lekko i zwinnie. Typowe dla BMW załamanie w dole słupka tylnego tworzy dynamiczny akcent wizualny.

Kolejną charakterystyczną cechą nowego Coupe jest linia dachu opadająca dynamicznie w kierunku krótkiego i kompaktowego tyłu. Szerokie bezramowe drzwi oraz pochylony pod ostrym kątem słupek środkowy przenoszą wizualny środek ciężkości pojazdu jeszcze bardziej w tył.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/bmw_1_coupe_8.jpg[/img] [/center]
[b]Lekkie krawędzie poziome nadają tylnej części pojazdu mocny i dynamiczny wygląd.[/b]

Nowe BMW serii 1 Coupe ma mocny i dynamiczny tył z wyrazistym trzecim światłem stop. Na powierzchni pokrywy bagażnika umieszczono sportowy spojler, podkreślający krótką linię tyłu i zapewniający dodatkowy docisk tylnej osi przy większych prędkościach.

Podział poszczególnych sekcji tylnych lamp zgodnie z kształtem litery L stanowi nawiązanie do linii poziomych tyłu pojazdu. Światła cofania i kierunkowskazy tworzą biały pas z dodatkowymi, poziomymi światłowodami wbudowanymi w tylne lampy i oferującymi równomierne światło dzięki zastosowaniu diod świetlnych.

Te akcenty stylistyczne, wykorzystywane już w modelach innych serii, pozwalają na rozpoznanie BMW serii 1 Coupe także nocą. Również światła stop dostępne z dwoma poziomami jasności to kolejny, typowy dla BMW element, przyczyniający się do poprawy bezpieczeństwa na drodze.

[b]Miękkie zaokrąglenia i poziome kształty wewnątrz pojazdu[/b]

Wnętrze BMW serii 1 jest przestronne, ale zarazem zdecydowane i szlachetne. Dynamiczne linie poziome tworzą formalne połączenie pomiędzy przednią i tylną częścią pojazdu. Wnętrze kabiny zapewnia dostateczną ilość przestrzeni nawet dla czworga pasażerów, co powoduje, że pojazd odznacza się klasą i standardem spotykanym jedynie w samochodach wyższych segmentów.

Kokpit, w którym górną część deski rozdzielczej wykończono w kolorze czarnym, charakteryzuje się napiętymi, a jednocześnie szeroko rozciągniętymi liniami i powierzchniami. Naturalny rysunek wysokogatunkowego materiału wykończeniowego wzmacnia poczucie jakości.

Dolna część deski rozdzielczej występuje w kolorze czarnym, szarym lub beżowym, czyli w jednym z tzw. kolorów świata BMW. Poziome linie podkreślają ogólną tendencję stylistyczną pojazdu, tworząc przy tym poczucie przestrzeni.

Dzięki miękkim, zaokrąglonym liniom konsolę środkową, sterującą funkcjami radia i klimatyzacji, można było zintegrować z deską rozdzielczą. Kontroler opcjonalnego systemu obsługi iDrive został wbudowany w konsolę środkową, zgodnie z charakterystyczną filozofią BMW. Klamki, przycisk otwierania schowka na rękawiczki, regulatory klimatyzacji i radia, kontroler iDrive oraz listwy ozdobne przy opcjonalnej sportowej kierownicy zostały wykonane z galwanizowanego, perłowego materiału.

Dodatkowej klasy i stylu nadaje wnętrzu dostępna również jako opcja tapicerka ze skóry Boston. Bardzo praktycznym elementem są kieszenie na mapy w dolnej części drzwi.

[b]Cztery fotele i wiele opcji dodatkowych[/b]

BMW serii 1 Coupe dostępne jest standardowo z dwoma oddzielnymi i wygodnymi fotelami dla pasażerów podróżujących z tyłu. Podłokietniki i wstawki z tkaniny lub sztucznej skóry w bocznych panelach nawiązują do stylistyki boków drzwi. Pomiędzy fotelami znajduje się schowek na różne drobiazgi.

BMW serii 1 Coupe dostępne jest z co najmniej czterema wariantami tapicerki dopasowanej do elementów wykończenia wnętrza i lakieru nadwozia i wyrażającej indywidualny styl kierowcy: dwie tkaniny, jedno połączenie tkaniny i skóry oraz jedna tapicerka skórzana. Opcje tapicerki można dowolnie łączyć z trzema kolorystykami wnętrza i co najmniej dziewięcioma kolorami elementów wyposażenia i wykończenia wnętrza.

Listwy ozdobne wybrać można spośród sześciu opcji, takich jak np. błyszczące aluminium, drewno w kolorze topoli z wyraźnymi słojami, tytan, błyszczący czarny lakier czy metal w kolorze srebrnego kaszmiru.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/bmw_1_coupe_9.jpg[/img] [/center]
[b]BMW 135i Coupe ze specjalnym pakietem aerodynamicznym[/b]

BMW 135i Coupe, jako najwyższy model nowej palety modelowej, dostępne jest standardowo ze zmodyfikowanym, zoptymalizowanym pod względem aerodynamiki, pakietem aerodynamicznym M, nadającym mu wyjątkowy wygląd. Pas przedni z potężnym, umieszczonym pośrodku wlotem powietrza podkreśla sportowy charakter pojazdu. Dwa wloty powietrza po bokach, rozdzielone centralną poziomą listwą, posiadają wyprofilowane klapy stanowiące dodatkowy akcent wizualny przodu BMW 135i Coupe. Kolejnym znakiem rozpoznawczym BMW 135i jest chromowany grill atrapy chłodnicy.

Progi BMW 135i Coupe są jeszcze bardziej wyraziste niż w innych modelach, a ich precyzyjna krawędź podkreśla kształt pojazdu. Z kolei pas tylny posiada wstawkę w kolorze antracytowym i jeszcze bardziej okala pojazd, podkreślając szeroki rozstaw kół. Dodatkowy, dyskretny spojler zwiększa właściwości aerodynamiczne. Natomiast rury wydechowe wykończone są ciemnym chromem.

[b]EfficientDynamics w dwóch silnikach wysokoprężnych z turbodoładowaniem i w jednym modelu benzynowym[/b]

Silniki montowane w nowym BMW serii 1 Coupe stanowią niespotykane dotąd w segmencie połączenie dynamizmu, wydajności i kultury pracy. Dotyczy to tak nowej generacji czterocylindrowych silników wysokoprężnych z turbodoładowaniem, jak i sześciocylindrowych modeli benzynowych. Wszystkie trzy nowe jednostki napędowe charakteryzują się wysoką mocą i znacznie zredukowanym poziomem zużycia paliwa i emisji spalin.

W porównaniu z innymi modelami tego segmentu każda z trzech wersji silnika plasuje się na najwyższych pozycjach pod względem osiągów i oszczędności zużycia paliwa. Dzięki idealnej równowadze mocy i wydajności, nowe BMW serii 1 Coupe potwierdza sukces strategii EfficientDynamics firmy BMW w fascynujący, a zarazem przekonujący sposób.

Poza udoskonaleniami w strefie silnika, np. zmniejszeniem tarć, zmodyfikowaniem komór spalania, uzyskaniem optymalnego składu mieszanki paliwa dzięki układom Common Rail czy High Precision Injection, precyzyjnemu spalaniu i prowadzeniu powietrza, wprowadzono również liczne modyfikacje w samym pojeździe w celu zoptymalizowania zużycia paliwa.

[b]Technologia Twin Turbo dla uzyskania czystej energii w BMW 135i Coupe[/b]

Najwyższy model serii, BMW 135i Coupe, wyposażony jest w pierwszą na świecie, sześciocylindrową rzędową jednostkę napędową z technologią Twin Turbo, układem High Precision Injection oraz w pełni aluminiową skrzynią korbową. Najmocniejszy z gamy sześciocylindrowych silników rzędowych BMW jest zatem dostępny również i w nowej serii 1 Coupe.

Maksymalna moc 225 kW/306 KM z pojemności 2979 cm3 zapewnia wyjątkową dynamikę jezdną, pozwalającą BMW 135i Coupe na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. Maksymalny moment obrotowy 400 Nm, utrzymywany w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika od 1300 do 5000 obr./min, czyni 3-litrową jednostkę niezwykle mocną i dynamiczną.

Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi zaledwie 9,2 litra paliwa super na 100 kilometrów, co powoduje, że BMW 135i Coupe uznawane jest za najbardziej ekonomiczne auto swej klasy i najbardziej fascynujący przykład stosowania strategii EfficientDynamics.

[b]Pełna moc z silnika wolnossącego o znacznie większej pojemności[/b]

Dwie turbosprężarki zasilające trzy cylindry sprężonym powietrzem zapewniają niespotykany dotąd w jednostkach z turbodoładowaniem poziom spontaniczności.

Ogromną zaletą tych stosunkowo małych turbosprężarek jest ich niewielka bezwładność pozwalająca wyeliminować typową dla tradycyjnych silników z turbodoładowaniem „turbodziurę” – moment upływający zanim turbosprężarka wytworzy ciśnienie. Na drodze silnik BMW 135i Coupe oferuje zatem pełną moc i osiągi zbliżone do wartości silnika wolnossącego o znacznie większej pojemności.

Aby zapewnić tak dynamiczne osiągi przy zachowaniu koncepcji silnika wolnossącego, należałoby znacznie zwiększyć jego pojemność, co z pewnością wpłynęłoby negatywnie na masę i wyważenie pojazdu oraz na zużycie paliwa. Natomiast technologia Twin Turbo w połączeniu z układem High Precision Injection to idealny sposób na spełnienie tych warunków dzięki niewiarygodnej mocy i momentowi obrotowemu pojazdu.

[b]High Precision Injection pozwalający na oszczędność do 10 procent paliwa[/b]

Układ High Precision Injection to kluczowa funkcja silnika, zapewniająca znaczną oszczędność paliwa: czerpiąc korzyści z układu bezpośredniego wtrysku benzyny drugiej generacji, silnik z układem Twin Turbo rozwija większą moc przy jednakowym poziomie zużycia paliwa i dynamiki jezdnej.

Wtryskiwacze umieszczone w głowicy cylindrów obok świecy zapłonowej gwarantują superprecyzyjne dozowanie wtryskiwanego paliwa. W porównaniu z równie mocnym silnikiem z turbodoładowaniem, wyposażonym w tradycyjny kolektor dolotowy, jednostka napędowa BMW 135i Coupe spala o 10 procent mniej paliwa.

[b]BMW 123d Coupe: najlepsza wydajność i osiągi.[/b]

Nowy czterocylindrowy silnik BMW 123d Coupe, wyposażony w technologię Variable Twin Turbo, otwiera nowy wymiar mocy i oszczędności paliwa. Rozwijająca moc maksymalną 150 kW/204 KM jednostka o pojemności 1995 cm3 jest pierwszym na świecie w pełni aluminiowym silnikiem wysokoprężnym zdolnym dostarczyć ponad 100 KM mocy na 1 litr paliwa. Jest również pierwszą jednostką wyposażoną w technologię Variable Twin Turbo.

Silnik generuje maksymalną moc przy prędkości 4400 obr./min i maksymalny moment obrotowy 400 Nm już przy 2000 obr./min.

Z prędkością maksymalną 238 km/h i przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 7 sekund jednostka napędowa nowego BMW 123d Coupe może poszczycić się doskonałymi osiągami. Takie przyspieszenie i osiągi w połączeniu ze średnim zużyciem paliwa rzędu 5,2 litrów na 100 kilometrów według cyklu pomiarowego UE to jednocześnie wynik wdrażania strategii rozwojowej EfficientDynamics firmy BMW. Kolejnym istotnym aspektem jest niska emisja CO2, wynosząca zaledwie 138 gramów na kilometr, co pozwala umieścić BMW 123d Coupe na najwyższej pozycji w tej klasie również pod względem kontroli emisji spalin.

[b]Technologia Variable Twin Turbo po raz pierwszy w silniku czterocylindrowym[/b]

Technologia Variable Twin Turbo odgrywa znaczącą rolę w rozwijaniu mocy i osiągów silnika. Znana jako system wielostopniowego turbodoładowania, technologia wykorzystywana dotąd jedynie w sześciocylindrowych silnikach wysokoprężnych BMW, dostępna jest obecnie w czterocylindrowym silniku diesla nowego BMW serii 1 Coupe.

System Variable Twin Turbo składa się z dwóch turbosprężarek (małej i większej) wspólnie dostarczających sprężonego powietrza do czterech cylindrów. Dzięki niewielkiej bezwładności mniejsza turbosprężarka zapewnia wysoki moment obrotowy i moc napędową przy niskich prędkościach obrotowych silnika.

Wraz ze wzrostem prędkości do pracy rusza większa turbosprężarka, dostarczając jeszcze więcej mocy. Ogromną zaletą tej konfiguracji jest zapewnienie odpowiedniej mocy i turbodoładowania bez odczuwalnego opóźnienia.

2-litrowa jednostka napędowa BMW to pierwszy silnik wyposażony w system Common Rail z piezowtryskiwaczami wtryskującymi paliwo pod wysokim ciśnieniem 2000 bar. Siedem dysz wtryskuje paliwo trzykrotnie do cylindra podczas każdego suwu, co zapewnia równomierne rozchodzenie się płomienia w ciągu całego cyklu spalania i gwarantuje niespotykaną wśród jednostek wysokoprężnych płynność i kulturę pracy silnika.

Dzięki temu czterocylindrowy silnik może uzyskać jeszcze wyższy poziom dynamicznych osiągów i wydajności.

[b]Turbosprężarka ze zmienną geometrią turbiny w BMW 120d Coupe[/b]

Jednostka napędowa BMW 120d Coupe wyposażona jest w jedną turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny, dostosowującą poziom mocy i osiągów do obciążenia pojazdu. Silniczek elektryczny z niezwykłą precyzją dostosowuje łopatki turbiny do aktualnej pracy silnika, tak, aby zapewnić idealną reakcję silnika już przy niskich prędkościach obrotowych oraz wysoką moc przy pełnym obciążeniu. Maksymalne ciśnienie doładowania wynosi 2,55 bar. Piezowtryskiwacze wtryskują olej napędowy do silnika pod ciśnieniem 1800 bar.

Czterocylindrowy silnik o pojemności 1995 cm3 generuje moc 130 kW/177 KM przy 4000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 350 Nm w zakresie od 1750 do 3000 obr./min. BMW 120d Coupe rozwija prędkość maksymalną 228 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy. Przy 4,8 l paliwa na100 km spalanie jest niezwykle niskie, podobnie jak poziom emisji CO2 wynoszący 128 gramów na kilometr.

Znaczną redukcję masy uzyskano dzięki aluminiowej skrzyni korbowej, której tuleje wykonane są z żeliwa szarego i łączone termicznie, co czyni jednostki napędowe nowego BMW 123d Coupe i nowego

BMW 120d Coupe o wiele lżejszymi od innych czterocylindrowych silników wysokoprężnych porównywalnej klasy.

Optymalizacja właściwości uzyskana w procesie konstrukcji silnika nie tylko zwiększa wydajność, ale dzięki zmniejszeniu masy silnika, przyczynia się do bardziej równomiernego rozkładu masy między przodem a tyłem pojazdu. W efekcie, auto odznacza się jeszcze większą zwinnością na drodze.

[b]Oba silniki turbodiesla ze standardowym filtrem cząstek stałych[/b]

Reprezentujące nową generację silników wysokoprężnych, jednostki napędowe BMW 123d Coupe i BMW 120d Coupe wyposażone są standardowo w umieszczony blisko silnika filtr cząstek stałych. Zapewnia to wzorcowe wartości emisji spalin również w tym segmencie pojazdów.

[b]Funkcja Brake Energy Regeneration obniżająca zużycie paliwa i zwiększająca radość z jazdy[/b]

Wszystkie europejskie wersje BMW serii 1 Coupe dostępne są z funkcją Brake Energy Regeneration zawierającą inteligentny system regulacji wytwarzania energii. Zgodnie z zasadą działania systemu akumulator ładowany jest tylko po osiągnięciu minimalnego stopnia naładowania podczas hamowania silnikiem czy układem hamulcowym, natomiast podczas przyspieszania jest elektrycznie odłączany. Na drodze oznacza to większą moc i typową dla BMW, czystą radość z jazdy oraz – dodatkowo – zredukowanie zużycia paliwa i emisji CO2.

Koncepcję inteligentnego zarządzania energią porównać można z działaniem elektrowni, gdzie energię niskokosztową magazynuje się nocą w zbiornikach położonych na wyższych wysokościach, a w dzień odzyskuje do pracy przy większych obciążeniach. Chcąc przełożyć tę zasadę do funkcjonowania systemu Brake Energy Regeneration w nowym BMW serii 1 Coupe, okaże się, że podczas jazdy niewymagającej zbyt dużej dawki energii pojazd gromadzi energię w akumulatorze, a następnie, w razie potrzeby, przekazuje tę niewykorzystaną energię do sieci pokładowej pojazdu.

Aby przedłużyć żywotność akumulatora i wzbudzić większy przepływ energii, inteligentne zarządzanie energią współdziałające z akumulatorem AGM nowoczesnej generacji stosuje tzw. cykle regeneracyjne. Oznacza to, że impulsy o większym napięciu docierają do akumulatora po pewnej fazie ładowania i rozładowywania, w celu zapewnienia odpowiednich faz regeneracji.

[b]Funkcja automatycznego włączania i wyłączania silnika skracająca fazy pracy na biegu jałowym[/b]

W modelach z manualną skrzynią biegów i czterocylindrowymi silnikami funkcja automatycznego włączania i wyłączania silnika zapewnia większą wydajność zwłaszcza w ruchu miejskim poprzez automatyczne wyłączanie silnika w momencie, gdy jego praca jest zbędna. Zużycie paliwa podczas postoju np. na światłach ulicznych spada więc do zera.

Gdy tylko dźwignia zmiany biegów zostanie ustawiona w pozycji neutralnej, a kierowca zwolni pedał sprzęgła, układ elektroniczny automatycznie i bezgłośnie wyłącza silnik. W celu ponownego włączenia silnika wystarczy znów jedynie nacisnąć pedał sprzęgła. Dzięki utrzymywaniu ciśnienia doładowania na odpowiednim poziomie, silnik uruchomi się natychmiast bez konieczności dalszej interwencji ze strony kierowcy. Nowe funkcje zastosowane w BMW serii 1 Coupe stwarzają idealne warunki dla efektywnego wykorzystania paliwa również podczas jazdy. W tym celu nowe wersje serii 1 wyposażone są np. we wskaźnik punktu zmiany biegów: w celu oszczędnej jazdy elektroniczny sterownik silnika oblicza stosownie do warunków najbardziej optymalny moment zmiany biegu. Strzałka wyświetlana w zestawie wskaźników wraz z cyfrą określającą odpowiedni bieg, wskazują kierowcy idealny moment zmiany biegu.

[b]Mechaniczne odłączanie agregatów pomocniczych w celu zaoszczędzenia energii[/b]

Dalsze rozwiązania służące obniżeniu poziomu zużycia paliwa są w pełni automatyczne. Jednym z przykładów jest funkcja automatycznej regulacji klap powietrza w atrapie chłodnicy czterocylindrowych silników wysokoprężnych BMW serii 1 Coupe. Jeżeli silnik nie wymaga chłodzenia, klapy pozostają zamknięte w celu zapewnienia lepszej aerodynamiki i obniżenia zużycia paliwa.

Podobnie liczne agregaty pomocnicze działają tylko w razie potrzeby, znacznie oszczędzając energię. Na przykład elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS) zużywa energię wyłącznie wtedy, gdy wspomaganie kierownicy jest niezbędne, czyli podczas faktycznych manewrów kierownicą.
Układ ten nie pobiera zatem żadnej energii podczas jazdy prosto oraz podczas zakrętów niewymagających poruszania kierownicą.

W przeciwieństwie do tradycyjnych pomp, nowa elektryczna pompa płynu chłodzącego dostosowuje wydajność temperatury chłodzenia do faktycznego zapotrzebowania, niezależnie od prędkości obrotowej silnika. Włączana jedynie w razie potrzeby, nowa pompa służy do zwiększania wydajności silnika, pobierając tylko około 200 W energii generowanej przez silnik, czyli jedną dziesiątą zapotrzebowania konwencjonalnych pomp.

Kolejnym udoskonaleniem jest wyposażenie napędu pasowego sprężarki układu klimatyzacji w sprzęgło. Po wyłączeniu klimatyzacji następuje automatyczne odłączenie sprężarki, co pozwala na redukcję momentu oporu sprężarki do minimum.

[b]EfficientDynamics również w modelach z przekładnią automatyczną[/b]

Poza manualną skrzynią biegów BMW 120d Coupe dostępne jest opcjonalnie z sześciobiegową przekładnią automatyczną, która w przyszłości będzie montowana również i w innych wersjach silnika.

Zastosowanie nowej przekładni hydrokinetycznej z tłumikiem drgań w skrzyni automatycznej pozwala skrócić czas reakcji i przełączania w stosunku do poprzedniej przekładni automatycznej. Dlatego BMW serii 1 Coupe wyposażone w automatyczną skrzynię biegów może oferować prawdziwie sportowe wrażenia jezdne.

[b]Zaawansowany układ jezdny z nową przekładnią główną[/b]

W typowym dla BMW stylu nowe BMW serii 1 Coupe kieruje całą moc silnika bezpośrednio i precyzyjnie do tylnych kół, a stamtąd na drogę. Ta koncepcja i konstrukcja – silnik z przodu i napęd z tyłu – gwarantuje optymalną trakcję, idealny rozkład masy między przednią a tylną osią, doskonałą stabilność kierunkową oraz bezpieczne prowadzenie. Ponadto, rozdzielenie napędu i układu kierowniczego skutkuje niezwykłą zwrotnością auta.

Oś tylna BMW serii 1 Coupe to konstrukcja pięciowahaczowa, podkreślająca wymagania mocnych, wysokoobrotowych silników. Zaletą takiej konstrukcji jest bardzo precyzyjne prowadzenie kół, przyczyniające się do uzyskania jeszcze lepszych osiągów. Izolowana oś napędowa nie przenosi bodźców akustycznych i odznacza się jeszcze cichszą pracą.

Przekładnia główna pochodzi z nowej generacji przekładni zoptymalizowanych pod względem płynności pracy. Wyposażona w nową koncepcję łożyska z podwójnymi łożyskami kulkowymi skośnymi, którą BMW zastosowało jako pierwszy producent na świecie, przekładnia może pracować przy niższej temperaturze roboczej, osiąganej znacznie szybciej dzięki zmniejszeniu ilości oleju przekładniowego w przekładni głównej.

Udoskonalenia te wydłużają okres użytkowania przekładni, która pomimo niewielkich rozmiarów może przenosić o 10 procent więcej mocy niż dotychczas.

Również przednia oś BMW serii 1 Coupe wykonana jest w wyjątkowym dla tego segmentu standardzie: oś z dwuprzegubowymi amortyzatorami i wahaczami wleczonymi z aluminium, oferującymi optymalne połączenie nadzwyczajnej sztywności i małej masy, wpływa wraz ze stabilnymi podwójnymi wahaczami prostymi i drążkami kierowniczymi oraz precyzyjnym prowadzeniem kół na doskonałą dynamikę jazdy.

Jako model podstawowy BMW 120d Coupe wyposażone jest standardowo w 16-calowe obręcze kół ze stopu lekkiego, natomiast BMW 123d Coupe – w obręcze 17-calowe. W obu przypadkach koła dostępne są z oponami o mniejszym oporze toczenia, pozwalającymi na większą oszczędność paliwa.

Najwyższy model serii, BMW 135i Coupe, posiada 18-calowe obręcze kół ze stopu lekkiego, podkreślające sportowe osiągi i dynamikę pojazdu.

Kolejnym elementem BMW 135i Coupe jest dostępne w standardzie zawieszenie sportowe M oraz wysokowydajny układ hamulcowy z sześciotłoczkowymi obudowami zaciskaczy na kołach przednich oraz z dwutłoczkowymi zaciskaczami na kołach tylnych.

[b]Electric Power Steering – optymalny układ kierowniczy.[/b]

Nowe czterocylindrowe silniki wysokoprężne BMW serii 1 Coupe dostępne są standardowo z elektrycznym wspomaganiem kierownicy (EPS) z funkcją Servotronic regulującą wspomaganie kierownicy zależnie od prędkości jazdy. W efekcie, EPS oferuje jeszcze większą precyzję kierowniczą przy wyższych prędkościach i lepszy komfort kierowania przy prędkościach niższych.

Kolejną zaletą jest znaczne zredukowanie zużycia paliwa poprzez wykorzystywanie silniczka elektrycznego zamiast konwencjonalnego systemu mechaniczno-hydraulicznego, przy czym działanie silniczka zależne jest od aktualnych potrzeb, czyli od wykonywania faktycznych manewrów kierownicą.

Opcjonalnie BMW serii 1 Coupe może być wyposażone w jedyny na świecie aktywny układ kierowniczy, który dostosowuje przełożenie do aktualnej prędkości jazdy. Oznacza to, że do parkowania wystarczy tylko lekko skręcić kierownicę, więc nie wymaga ono już tak wielkiego wysiłku. Natomiast przy większych prędkościach przełożenie układu kierowniczego staje się mniej bezpośrednie, co zapewnia lepsze prowadzenie i stabilność kierunkową.

[b]Idealne prowadzenie dzięki programom zwiększającym dynamikę jazdy[/b]

Układ jezdny BMW serii 1 Coupe podkreśla dynamiczny i sportowy charakter pojazdu, nieustannie zapewniając odpowiednią precyzję prowadzenia.

Układ ABS oraz układ automatycznej kontroli stabilności (ASC), zapewniający płynne ruszanie bez buksowania kół napędowych, stanowią element wyposażenia podstawowego.
Układ kontroli hamowania na zakrętach (CBC) redukuje z kolei tendencję kół do buksowania przy lekkim hamowaniu na zakręcie.

Wszystkie te funkcje wchodzą w skład układu dynamicznej kontroli stabilności (DSC), który poprzez interwencję w układ hamulcowy i/lub redukcję mocy silnika, zapobiega niekontrolowanym ruchom pojazdu, powstałym w wyniku nad- lub podsterowności.

Pomimo jednak zaawansowanych systemów kontroli nowe BMW serii 1 Coupe nadal zachowuje swój dynamiczny charakter.

W połączeniu z aktywnym układem kierowniczym układ DSC łagodnie i dokładnie kontruje zbyt mocny skręt kół na nawierzchniach o zmiennej przyczepności, utrzymując tym samym nieustanną stabilność jazdy.

System dynamicznej kontroli trakcji (DTC), wprowadzony jako funkcja systemu DSC w celu poprawy trakcji, pozwala na zwiększony poślizg kół napędowych poprzez podwyższenie progu zadziałania układu DSC. Dzięki temu pojazd może ruszyć na przykład na miękkim śniegu przy lekko buksujących kołach napędowych.

Ponadto tryb DTC dopuszcza wyższe przyspieszenia poprzeczne aż po lekki, kontrolowany poślizg na zakrętach. Chcąc obyć się w danej sytuacji bez DSC, kierowca może jednym przyciskiem wyłączyć system.

Sterowana oprogramowaniem systemowym funkcja blokady dyferencjału w BMW 135i Coupe i BMW 123d Coupe dla jeszcze lepszej trakcji

Aby zapewnić optymalną trakcję wraz z nadzwyczajną mocą i ogromnym momentem obrotowym, nowe BMW 135i Coupe i nowe BMW 123d Coupe wyposażone są w specjalne modyfikacje. Głównym celem jest promowanie sportowego i ambitnego stylu jazdy, np. podczas przyspieszania przy wychodzeniu z ostrego zakrętu.

W celu zapewnienia lepszej trakcji przy wyłączonym trybie DSC, sterowana oprogramowaniem systemowym funkcja blokady dyferencjału wyhamowuje buksujące koła napędowe w odpowiedni, kontrolowany sposób. To z kolei zwiększa trakcję, nie wpływając jednak na samosterowność pojazdu.

Nowe BMW 135i Coupe dostępne jest nie tylko ze sportowym układem jezdnym, ale również z odpowiednimi, ukierunkowanymi na wydobycie sportowego charakteru pojazdu, modyfikacjami systemów stabilizacji jazdy ASC i DSC.

Ponadto, ten najwyższy model odznacza się bardziej spontaniczną charakterystyką pedału gazu.

[b]Wysoki standard bezpieczeństwa wykraczający poza surowe normy międzynarodowe[/b]

Koncepcja bezpieczeństwa BMW serii 1 Coupe oparta jest przede wszystkim na solidnej karoserii całej serii modelowej. Zastosowanie wysokowytrzymałej stali, specjalnej konstrukcji karoserii auta coupe oraz precyzyjnych stref zgniotu spełnia wszystkie normy i standardy prawne rynków międzynarodowych, a także uzyskuje doskonałe wyniki we wszystkich światowych testach zderzeniowych. Nowe BMW serii 1 Coupe powinno szczycić się najlepszymi rezultatami zwłaszcza w amerykańskim teście zderzenia bocznego IIHS.

W skład wyposażenia podstawowego wchodzi sześć poduszek powietrznych zapewniających maksymalną ochronę pasażerów. Przednie poduszki powietrzne aktywowane są dwustopniowo w zależności od siły zderzenia, natomiast poduszki boczne, wbudowane w oparcia foteli przednich, redukują ryzyko obrażeń w okolicy klatki piersiowej i miednicy w razie uderzenia w bok pojazdu. Z kolei zamontowane w podsufitce kurtyny powietrzne chronią głowę jadących z przodu oraz na tylnych siedzeniach.

Co więcej, nowe BMW serii 1 Coupe wyposażone jest standardowo w fotele o zwiększonej odporności na zderzenia ze specjalnie wzmocnionymi zagłówkami i oparciami siedzeń, zmniejszającymi ryzyko obrażeń w przypadku zderzenia tylnego.

Wszystkie fotele dostępne są z automatycznymi, trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa i zagłówkami. Dzięki przytwierdzeniu mocowania pasów bezpieczeństwa przednich foteli do ramy fotela, można zagwarantować odpowiednie przyleganie pasa w okolicy miednicy, nawet po przestawieniu wysokości siedzenia.

W przypadku zderzenia czołowego automatyczne cofnięcie pedałów pozwala na określoną deformację podparcia stóp, w związku z czym ryzyko odniesienia obrażeń stóp przez kierowcę zostaje zredukowane do minimum.

[b]Wysoki standard wyposażenia[/b]

Elementy wyposażenia, spotykane dotychczas w pojazdach wyższych segmentów, podkreślają luksusowy charakter BMW serii 1 Coupe w zakresie komfortu i bezpieczeństwa. Dostępne opcjonalnie reflektory ksenonowe i reflektory adaptacyjne z funkcją doświetlania zakrętów pozwalają na jeszcze bezpieczniejszą jazdę po zmroku.

Typowe dla BMW światła do jazdy w dzień z podwójnymi pierścieniami świetlnymi w każdym zespole lamp sprawiają, że pojazd jest dobrze widoczny podczas jazdy w słońcu i przy pełnym zachmurzeniu. Z kolei kierowców nadjeżdżających z tyłu o nagłym hamowaniu ostrzegają standardowe, dwustopniowe światła stop z diodami świetlnymi. Ponadto, tylne siedzenia wyposażone są standardowo w mocowania do fotelików dziecięcych ISOFIX.

Ponieważ poziom mocy i hałasu wydawanego przez nowoczesny silnik wysokoprężny BMW niewiele różni się od silnika benzynowego, kierowca jadący zwłaszcza wypożyczonym samochodem może omyłkowo napełnić zbiornik złym rodzajem paliwa. Z tego powodu BMW 120d Coupe i BMW 123d Coupe wyposażone są w specjalne zabezpieczenie w otworze wlewowym, dostosowane do pomp oleju napędowego o większej średnicy i pozwalające uniknąć ryzykownych pomyłek.

[b]Unowocześniony system iDrive i łatwe podłączanie zewnętrznych odtwarzaczy MP3[/b]

Współpracujący z centralnym kontrolerem, opcjonalny system obsługi iDrive, sterujący klimatyzacją, rozrywką i komunikacją oraz – opcjonalnie –nawigacją, umożliwia łatwą i wygodną obsługę funkcji drugorzędnych i komfortowych, na życzenie również za pomocą komunikatów głosowych.

W nowym BMW serii 1 Coupe system iDrive zawiera osiem dowolnie programowalnych przycisków, dających bezpośredni dostęp do ulubionych funkcji, takich jak programowanie radiostacji, książka telefoniczna czy obiekty nawigacyjne. Czujniki umieszczone w przyciskach umożliwiają wyświetlenie żądanej funkcji na monitorze TFT w zestawie wskaźników, jeszcze zanim kierowca zdąży nacisnąć dany przycisk. Pozwala to na łatwy i bezpieczny wybór funkcji, bez konieczności odrywania wzroku od drogi.

Jeżeli BMW serii 1 Coupe nie jest wyposażone w system nawigacyjny, miejsce monitora TFT w górnej części zestawu wskaźników zajmie dodatkowy schowek z opcjonalnego pakietu schowków. Schowek posiada uchylne wieczko i jest podświetlany.

Oferowane przez nowe BMW serii 1 Coupe systemy audio uznawane są za jedne z najlepszych systemów w segmencie. Z kolei za pomocą interfejsu USB ze standardowym złączem AUX podłączyć można zewnętrzne odtwarzacze MP3, takie jak np. iPod firmy Apple, do samochodowego systemu audiofonicznego.

Systemu audio może również odtwarzać muzykę z podłączonej konwencjonalnej pamięci USB Stick.

Obsługa systemu oraz odtwarzanie utworów odbywa się przy użyciu kontrolera iDrive i wyświetlacza, lub – w pojazdach niewyposażonych w system iDrive – bezpośrednio z radioodtwarzacza.

Jeżeli pojazd posiada środkowy podłokietnik, zewnętrzny odtwarzacz można umieścić w specjalnym schowku wewnątrz podłokietnika w celu ochrony przed uszkodzeniem.

[b]Regulacja wysokości siedziska fotela i składane oparcia siedzeń tylnych w standardzie.[/b]

Elementem wyposażenia standardowego BMW serii 1 Coupe jest regulacja wysokości fotela kierowcy i przedniego pasażera oraz elektryczne podnośniki szyb.

Bardzo praktycznym, a zarazem idealnie dobranym do stylistyki wnętrza elementem są kieszenie na mapy w dolnej części boczków drzwi oraz schowek na rękawiczki. Równie praktyczne są standardowe uchwyty na ubrania umieszczone na słupkach środkowych.

Tak opcjonalne kieszenie na mapy umieszczone w oparciach przednich foteli, jak i standardowa półka pomiędzy siedzeniami tylnymi zwiększają możliwości przechowywania wszystkich niezbędnych drobiazgów.

Kolejną opcję stanowi modułowy rękaw na narty, wbudowany pośrodku oparć tylnych foteli. Cechą wyjątkową dla coupe jest składana i dzielona w stosunku 60 : 40 tylna kanapa, zwiększająca przestrzeń ładunkową 370-litrowego bagażnika.

Specjalna siatka do zamocowania bagażu, dostępna w wyposażeniu standardowym, oraz opcjonalne zaczepy i paski mocujące umożliwiają bezpieczne przewożenie bagażu. Ponadto gniazdko 12 V w bagażniku pozwala na podłączenie zewnętrznych urządzeń, takich jak np. lodówka.

[b]Pakiet sportowy M – jeszcze bardziej dynamiczne osiągi i bardziej sportowy wygląd.[/b]

Kierowca BMW serii 1 Coupe o szczególnie sportowych ambicjach może podkreślić sportowe cechy pojazdu za pomocą różnych akcentów stylistycznych, jak i elementów zwiększających dynamikę jezdną, oferowanych przez firmę BMW M GmbH. Nieco zmodyfikowany, opcjonalny pakiet sportowy został częściowo włączony do wyposażenia BMW 135i Coupe, które posiada pakiet aerodynamiczny ze specyficznymi zderzakami przednimi i tylnymi, progami i reflektorami przeciwmgielnymi. Dla modeli z pakietem sportowym M zarezerwowany jest też lakier w kolorze niebieskim Le Mans metalizowanym.

W pakiecie sportowym obramowania bocznych szyb wykończone są błyszczącym chromem. W skład pakietu wchodzą również dwa różne warianty stylistyczne obręczy kół ze stopu lekkiego o rozmiarze od 7 x 17 do 8,5 x 18 cali i oponach do rozmiaru 245/35 R18.

Sportowe fotele, zapewniające doskonałe podparcie boczne, wykończone są tkaniną i sztuczną skórą o sportowym wyglądzie. Istnieje również możliwość zamówienia foteli wykończonych skórą Boston.

Pakiet sportowy uzupełnia sportowy układ jezdny z udoskonaloną trakcją i redukcją ruchów i przechyłów pojazdu, listwy drzwiowe z logo M, skórzana kierownica typu M oraz oparcie stopy kierowcy typu M. Gałka dźwigni zmiany biegów i uchwyt hamulca ręcznego wykończone są wysokogatunkową skórą.

Podsufitka pojazdu BMW z pakietem sportowym typu M dostępna jest w kolorze antracytowym, a elementy wykończenia wnętrza oraz listwy ozdobne, podkreślające sportowy charakter kokpitu, wykonane są z aluminium w kolorze srebrnym.

źródło: BMW