Nowe BMW serii 6 Coupe i Cabrio

Dwa samochody marzeń rozpoczynają kolejną rundę. Po atrakcyjnych modyfikacjach charakterystycznej stylistyki, udoskonalaleniu detali i kolorystyki wnętrza oraz innowacji w zakresie napędu, układów wspomagających kierowcę i układów bezpieczeństwa nowe BMW serii 6 Coupé i nowe BMW serii 6 Cabrio będą fascynować jeszcze bardziej.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/bmw_6_2008_1.jpg[/img] [/center]
• Nowe wersje uznanych na całym świecie, sprzedanych w ilości ponad 75500 egzemplarzy BMW serii 6 Coupé i BMW serii 6 Cabrio; umocnienie pozycji Coupé w czołówce pod względem technologii i dynamiki jazdy w segmencie aut luksusowych 2+2-osobowych, podkreślenie sportowego, nowoczesnego i ekskluzywnego charakteru Cabrio.

• BMW serii 6 jako autentyczna, nowa interpretacja i progresywna kontynuacja tradycji Gran Turismo, silne zakorzenienie koncepcji pojazdu w 70-letniej historii odnoszących sukcesy w sporcie, wiodących technologicznie i kreujących styl Coupé i Cabrio segmentu luksusowego.

• Starannie dobrane akcenty stylistyki karoserii podkreślające sportowe cechy Coupé i Cabrio; zachowanie wielokrotnie nagradzanej, posągowej stylistyki z płynnymi konturami, spójnie połączonymi powierzchniami i smukłą, dynamiczną sylwetką , konsekwentne udoskonalenie harmonii kształtów przez modyfikacje detali w widoku z przodu i tyłu.

• Świeże akcenty we wnętrzu poprzez odpowiednie dopracowanie elementów obsługi oraz nowe zestawienia materiałów i kolorów, kontroler iDrive, regulatory klimatyzacji i zestawu audio, klamki, przycisk otwierania schowka na rękawiczki z nowego, wysokogatunkowego materiału , listwy ozdobne i tapicerki w nowej kolorystyce, tapicerka skórzana w technologii SunReflective do BMW serii 6 Cabrio redukuje nagrzewanie się pod wpływem słońca.

• Ośmiocylindrowy silnik o poj. 4,8 l i mocy 270 kW/367 KM, wyższa efektywność topowego silnika w nowym BMW 650i Coupé i nowym BMW 650i Cabrio, nowy sześciocylindrowy silnik rzędowy o poj. 3,0 l z bezpośrednim wtryskiem benzyny (High Precision Injection) w trybie ubogiej mieszanki w nowym BMW 630i Coupé i nowym BMW 630i Cabrio, realizacja w szerokim zakresie strategii rozwojowej BMW EfficientDynamics we wszystkich wariantach modelowych, Brake Energy Regeneration, sterowanie agregatami pomocniczymi w zależności od faktycznego zapotrzebowania, układ kierowniczy z pompą wspomagania Varioserv, zoptymalizowana termicznie przekładnia główna zmniejszająca straty tarciowe, wskaźnik punktu zmiany biegu, niższe nawet o 5 procent (silnik ośmiocylindrowy) i 15 procent (silnika sześciocylindrowy) zużycie paliwa w porównaniu z poprzednimi modelami, fantastyczny stosunek mocy silnika i oszczędności jednostek napędowych, w tym segmencie niedościgniony.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/bmw_6_cabrio_2008_1.jpg[/img] [/center]
• Pierwsza i jedyna jednostka wysokoprężna w tym segmencie, BMW 635d Coupé i BMW 635d Cabrio z sześciocylindrowym silnikiem rzędowym o poj. 3,0 l, wprowadzenie trzeciego wariantu modelowego podkreśla zalety na długich trasach i sportowy charakter BMW serii 6 dzięki wyjątkowej efektywności i nieprzeciętnej elastyczności; najbardziej sportowy i najmocniejszy sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o poj. 3,0 z układem Variable Twin Turbo, aluminiową skrzynią korbową i wtryskiem Common Rail trzeciej generacji, 210 kW/286 KM, maksymalny moment obrotowy: 580 Nm.

• Nowa sześciobiegowa sportowa skrzynia automatyczna (standard w BMW 635d), niedościgniona dynamika zmiany biegów, ekstremalnie krótkie czasy reakcji i przełączeń, bezpośrednie połączenie z silnikiem, dźwigienki przy kierownicy, przycisk SPORT aktywujący jeszcze szybszą zmianę biegów i zmieniający progresję pedału gazu oraz charakterystykę pracy układu Servotronic przy standardowym układzie kierowniczym.

• Elektroniczny przełącznik biegów nowej sportowej skrzyni automatycznej o niepowtarzalnym wyglądzie ergonomii i działaniu, system obsługi iDrive rozszerzony o osiem dowolnie programowanych przycisków ulubionych funkcji.

• BMW serii 6 jako prekursor innowacji w zakresie dynamiki jazdy, bezpieczeństwa i komfortu, po raz pierwszy z adaptacyjnymi światłami i zmiennym rozdziałem oświetlenia, jedyny pojazd w tym segmencie z tempomatem z funkcją hamowania, aktywna regulacja prędkości z funkcją Stop & Go do utrzymywania stałego dystansu w płynnym ruchu drogowym i podczas jazdy w korku, ostrzeżenie przed zjechaniem z pasa ruchu poprzez wibracje kierownicy, wyświetlacz Head-Up, układ BMW Night Vision i asystent świateł drogowych, system nawigacyjny o zoptymalizowanej grafice i z głosowym wprowadzaniem całych nazw, system audio BMW Individual High End.

• Układ jezdny o lekkiej konstrukcji z aluminiową osią przednią z dwuprzegubowymi amortyzatorami i wahaczami wleczonymi oraz aluminiową zespoloną osią tylną IV, układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) z dodatkowymi funkcjami, bardzo efektywny i precyzyjny układ hamulcowy, Dynamic Drive z aktywnymi stabilizatorami, aktywny układ kierowniczy, stałe wskazanie stopnia zużycia klocków hamulcowych, sygnalizacja uszkodzenia opony, opony typu run-flat.

• Aktywne zagłówki zmniejszające ryzyko obrażeń w razie uderzenia w tył pojazdu jako uzupełnienie bogatego pakietu zabezpieczeń biernych i czynnych, wszystkie miejsca z trzypunktowymi automatycznymi pasami bezpieczeństwa, adaptacyjne przednie poduszki powietrzne, poduszki boczne, BMW serii 6 Coupé z szerokopowierzchniowymi kurtynami, BMW serii 6 Cabrio ze sterowanymi elektronicznie pałąkami antykapotażowymi na siedzeniami tylnymi.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/bmw_6_cabrio_2008_2.jpg[/img] [/center]
• [color=#990000]Wersje silnikowe BMW 6er Coupe:[/color]
BMW 650i: ośmiocylindrowy silnik benzynowy z układem VALVETRONIC i Double VANOS, pojemność: 4 799 cm3, moc: 270 kW/367 KM przy 6300 obr/min, maks. moment obrotowy: 490 Nm przy 3400 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 5,4 s, maksymalna prędkość: 250 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 11,7 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 10,5 l).

BMW 630i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim drugiej generacji (High Precision Injection), pojemność: 2 996 cm3, moc: 200 kW/272 KM, maks. moment obrotowy: 320 Nm w zakresie 2750-3000 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,2 s, maksymalna prędkość: 250 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 7,9 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 7,7 l).

BMW 635d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail i układem Variable Twin Turbo (VTT), pojemność: 2 993 cm3, moc: 210 kW/286 KM przy 4400 obr/min, maks. moment obrotowy: 580 Nm w zakresie 1750-2250 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,3 s, maksymalna prędkość: 250 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 6,9 l/100 km.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/bmw_6_2008_3.jpg[/img] [/center]
•[color=#990000]Wersje silnikowe BMW 6er Cabrio:[/color]
BMW 650i: ośmiocylindrowy silnik benzynowy z układem VALVETRONIC i Double VANOS, pojemność: 4 799 cm3, moc: 270 kW/367 KM przy 6300 obr/min, maks. moment obrotowy: 490 Nm przy 3400 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 5,5 s, maksymalna prędkość: 250 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 12,6 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 10,9 l).

BMW 630i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim drugiej generacji (High Precision Injection), pojemność: 2 996 cm3, moc: 200 kW/272 KM, maks. moment obrotowy: 320 Nm w zakresie 2750-3000 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,7 s, maksymalna prędkość: 250 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 8,3 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 8,1 l).

BMW 635d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail i układem Variable Twin Turbo (VTT), pojemność: 2 993 cm3, moc: 210 kW/286 KM przy 4400 obr/min, maks. moment obrotowy: 580 Nm w zakresie 1750-2250 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,6 s, maksymalna prędkość: 250 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 7,2 l/100 km.


Dwa samochody marzeń rozpoczynają kolejną rundę. Po atrakcyjnych modyfikacjach charakterystycznej stylistyki, udoskonaleniu detali i kolorystyki wnętrza praz innowacje w zakresie napędu, układów wspomagających kierowcę i układów bezpieczeństwa nowe BMW serii 6 Coupé i nowe BMW serii 6 Cabrio będą fascynować jeszcze bardziej. Wygląd i nowoczesna technika obu modelu jest autentyczną i jednocześnie nowoczesną interpretacją klasycznego ducha Gran Turismo. Najistotniejsza nowość pod maską: po raz pierwszy w samochodzie tego segmentu elastyczność i ekonomiczność zapewnia jednostka wysokoprężna. Najmocniejszy sześciocylindrowy wysokoprężny silnik rzędowy świata o poj. 3,0 l daje BMW serii 6 efektywną dynamikę w szczególnie imponującej formie. Również silniki benzynowe poddane zostały wielorakim modyfikacjom optymalizującym zużycie paliwa i emisję spalin, m.in. bezpośredni wtrysk High Precision Injection w sześciocylindrowym silniku rzędowym, odzysk energii hamowania oraz sterownie agregatami pomocniczymi w zależności od faktycznego zapotrzebowania. Do charakteru BMW serii 6 idealnie pasuje też nowa sześciobiegowa sportowa skrzynia automatyczna. Pozwala ona na komfortową, zrelaksowaną jazdę i daje przy tym możliwość spontanicznego wykorzystania potężnej mocy silnika przy zapierających dech w piersiach manewrach przyspieszenia.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/bmw_6_coupe_2008_1.jpg[/img] [/center]
Styl i sport to dwie dyscypliny, które BMW serii 6 opanowało w doskonały sposób: czy to jako eleganckie sportowe coupé w najlepszej tradycji Gran Turismo, czy jako dynamiczny, luksusowy kabriolet, w którym pasażerowie mogą „złapać wiatr w żagle”. Obydwa modele łączą swoje zalety z bezsprzeczną przydatnością do codziennej eksploatacji tego przestrzennego auta z układem miejsc 2+2.

BMW serii 6 w wersji Coupé i Cabrio odnoszą się do 70-letniej tradycji fascynacji mobilnością i do sukcesów w sporcie motorowym. Takie auta jak BMW 327/28 Coupé, BMW 3200 CS, BMW 3.0 CSi czy też pierwsza generacja BMW serii 6 reprezentują jedyne w swoim rodzaju, typowe dla BMW połączenie elegancji i sportowego, wyścigowego charakteru. Auta takie jak BMW 327 Cabriolet, BMW 335 Cabriolet czy BMW 503 Cabriolet weszły do historii ekskluzywnej i dynamicznej jazdy z otwartym dachem. Stanowiły jednocześnie kamienie milowe w zakresie techniki i stylistyki, które miały decydujący wpływ na dalszy rozwój marki BMW i jej produktów.
Również dzisiaj BMW serii 6 pełni istotną rolę w całej palecie modeli tej marki. Jest papierkiem lakmusowym innowacyjności, wyrazem postępu technicznego i jednocześnie platformą kontaktową z najbardziej wymagającą grupą klientów. Samochody tej kategorii pozwalają na szczególnie aktywną interakcję między producentem a nabywcami. Kierowcy decydujący się na kupno BMW serii 6 Coupé czy BMW serii 6 Cabrio świadomie sygnalizują swoją preferencję marki BMW, demonstrując przy tym wagę, jaką przywiązują do innowacji technicznych, najwyższej jakości i indywidualnego stylu. Dzięki temu bardzo wiele uwagi poświęcają produktowi i jego detalom nie tylko przed kupnem, ale i też po nim. Wszelkiego rodzaju nowości, które u naszych krytycznych klientów pozytywnie przejdą „egzamin”, mają szansę określić kierunek rozwoju całej marki. Tym samym BMW serii 6 pełni rolę wzorca nie tylko w zakresie stylistyki, ale i koncepcji obsługi, komfortu, techniki zawieszenia i systemów wspomagających kierowcę.

Ponad 75500 pojazdów wyprodukowanych w ciągu niespełna trzech lat jest imponującym dowodem udanego nawiązania marki do tradycji wysoko cenionych modeli Gran Turismo. W segmencie, w którym toczy się zażarta konkurencja renomowanych marek, BMW serii 6 plasuje się – pod względem liczby zarejestrowanych pojazdów – na drugiej pozycji. Tym samym zostawia daleko w tyle wszystkich konkurentów, którzy oferują auta o podobnie wszechstronnym zastosowaniu.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/bmw_6_coupe_2008_2.jpg[/img] [/center]
[b]DYNAMIKA WIDOCZNA NA PIERWSZY RZUT OKA: NOWE AKCENTY STYLISTYKI KAROSERII[/b]
BMW serii 6 demonstruje swoją innowacyjność nie tylko silnikami, które plasują markę na czołowej pozycji pośród konkurencji. Również stylistyka Coupé i Cabrio jest na poziomie, jaki uzyskać można tylko i wyłącznie w procesach projektowych stosowanych przez BMW Group. Konstruktorzy silników korzystają z wiedzy inżynierskiej wynikającej z kilkudziesięcioletniej tradycji budowy silników, aby dzięki nowym technologiom stale udoskonalać ideę efektywnej dynamiki. Z kolei sukces stylistyki BMW oparty jest na nowoczesnej i kreatywnej interpretacji tradycyjnych wartości marki. Wizerunek BMW serii 6 autentycznie odzwierciedla cechy niezwykle dynamicznego, wyważonego, wysokogatunkowego i wyposażonego w supernowoczesną technikę pojazdu.

Spójną we wszystkich detalach całość określa w głównej mierze „posągowa” sylwetka. Coupé i Cabrio prezentują się z zewnątrz jak wykute z jednej bryły. Nieprzerwany bieg wszystkich charakterystycznych linii BMW serii 6 tworzy przy tym harmonijne połączenie części przedniej, bocznej i tylnej. W harmonijny wizerunek wpisują się też obszerne i masywnie ukształtowane powierzchnie tworzące z każdej perspektywy sportową elegancję w wyjątkowo dynamicznej postaci. Dzięki takiej mowie kształtów BMW serii 6 Coupé ugruntowało swoją pozycję nowoczesnej i innowacyjnej interpretacji klasycznej koncepcji Gran Turismo. Podobnie jak BMW serii 6 Cabrio, które z uwagi na swoją stylistykę stało się symbolem sportowej i eleganckiej jazdy „pod gołym niebem”.

[b]POTĘŻNE I CHARMATYCZNE Z KAŻDEJ PERSPEKTYWY[/b]
W nowym BMW serii 6 podstawowy komunikat niesiony przez stylistykę auta uwypuklony jest przez odpowiednie akcenty w szczegółach. Takie drobiazgi dodatkowo eksponują posągowy charakter auta zarówno z przodu, jak i z boków oraz z tyłu, podkreślając przy tym sportowe cechy BMW serii 6. Coupé i Cabrio prezentują się na drodze jeszcze potężniej i z większą charyzmą. Charakterystyczne linie frontu auta biegną od słupków A poprzez całą maskę silnika aż po „nerki” BMW, tworząc coś na kształt dynamicznej stzały, która widoczna jest też w silniej nakreślonych słupkach dolnego wlotu powietrza. Sam wlot powietrza jest jeszcze szerszy niż w poprzednim modelu. Od dołu ograniczony jest krawędzią, która wyraźniej podkreśla szeroki rozstaw kół. Nowe kierunkowskazy pulsują teraz dzięki krystalicznym diodom. Charakterystyczne kontury reflektorów dają frontowi BMW serii 6 skupione „spojrzenie”, a nowa technologia świetlna gwarantuje dodatkowy „błysk w oku”. Standardowe podwójne reflektory biksenonowe ukryte są pod przezroczystym kloszem. Pierścienie świetlne dają się wykorzystać jako światła dzienne w typowym dla BMW kształcie.

Długi rozstaw osi, długa maska silnika, umieszczona daleko w tyle kabina i niska, opadająca w stronę tyłu linia dachu dają BMW serii 6 typowe proporcje klasycznego coupé. Dynamicznie wydłużona sylwetka rzuca się w oczy również w BMW serii 6 Cabrio dzięki jedynej tego typu konstrukcji dachu w kształcie odwróconej płetwy rekina. W nowym BMW serii 6 mocniej nakreślono krawędzie progów, które zyskały na wielkości, podkreślając jeszcze bardziej sportowy charakter auta. Nowe kolory lakieru metalizowanego „oceaniczny niebieski” i „kosmiczny szary” oraz trzy nowe rodzaje obręczy kół ze stopu lekkiego dają dodatkowe możliwości indywidualnego uzupełnienia sportowej elegancji nowego BMW serii 6.

Przy modyfikacji tyłu auta starano się uzyskać harmonijną ciągłość linii otaczającej cały pojazd. Powierzchni pokrywy bagażnika znajdującej się pod krawędzią aerodynamiczną nadano wklęsłą formę. Wystaje teraz nieco mniej, co daje nie tylko bardziej dynamiczny wygląd, ale i lepszy kontrast światła i cienia, czyniąc tył bardziej płaskim. Dodatkowe światło stop umieszczone jest teraz – w Coupé jak i w Cabrio – w krawędzi aerodynamicznej. Również wewnętrzna struktura lamp tylnych dostosowana została do przebiegu linii, a wszystkie światła zasilane są jednostką diodową. Bardziej harmonijny jest też przebieg linii pokrywy bagażnika, lamp tylnych i świateł odblaskowych. Linia dolnej krawędzi spojlera tylnego unosi się łagodnie po bokach, przechodząc w zewnętrzne kontury lamp tylnych.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/bmw_6_coupe_2008_3.jpg[/img] [/center]
[b]TYPOWE BMW SERII 6: HARMONIA STYLISTYKI KAROSERII I WNĘTRZA[/b]
Stylowa i elegancka dynamika karoserii znajduje kontynuację we wnętrzu BMW serii 6. Analogicznie do wyglądu zewnętrznego motyw przewodni „dynamicznej harmonii” daje tu przejrzyste, płynne linie i silnie ukształtowane powierzchnie. Linia dolnej krawędzi przedniej szyby łączy się dynamicznie po obu stronach z boczkami drzwi, obejmując tam podłokietniki. Kierowcę i siedzącego obok pasażera otaczają wyraziste kształty, które odnaleźć można również na konsoli środkowej sięgającej do siedzeń tylnych. W ten sposób szlachetny charakter i elegancki styl wnętrza jest nie tylko widoczny, ale i wyczuwalny. Jeszcze więcej ekskluzywności BMW serii 6 czerpie z odpowiednich udoskonaleń jakości materiałów niektórych elementów obsługi w nowej stylistyce Chrome Pearl Grey oraz z nowych kolorów listew ozdobnych i tapicerek. Opcjonalne listwy ozdobne ze słojowanego klonu, ciemnej brzozy lub szlifowanego wzdłużnie aluminium jeszcze bardziej podkreślają szlachetny charakter wnętrza, w zależności od preferencji ze stylowo-elegancką lub technicznie-nowoczesną nutą. Opcjonalna ekskluzywna tapicerka skórzana Pearl obejmująca dodatkowo skórzane obicie podłokietników, uchwytów drzwi oraz konsoli środkowej dostępna jest także w kolorze Chateau Red oraz nowym w programie Saddle Brown.

Wygląd kontrolera iDrive łączący skórę i chrom Pearl Grey odpowiada stylistyce nowych pokręteł, co pogłębia wrażenie harmonijnej spójności wnętrza. Przyjemny w dotyku pierścień z twardej gumy ułatwia ponadto precyzyjną obsługę systemu. Osiem dowolnie programowalnych przycisków, dających bezpośredni dostęp do ulubionych funkcji, sprawia, że obsługa systemu iDrive jest jeszcze bardziej intuicyjna.

[b]SILNIKI: WIĘKSZA DYNAMIKA, WIĘKSZA EFEKTYWNOŚĆ – I PO RAZ PIERWSZY „DIESEL”[/b]
Kierunek rozwoju wyznaczają zawsze najlepsi. Nowe BMW serii 6 doskonale wpisuje się w tę rolę również w zakresie silników. Progresywny charakter auta widoczny jest też w jedynej tego rodzaju w tej klasie pojazdów realizacji strategii rozwojowej BMW EfficientDynamics. Środki mające na celu redukcję zużycia paliwa i emisji spalin stanowiące nieodłączną część procesu rozwojowego silników BMW znajdują zastosowanie również w jednostkach ośmio- i sześciocylindrowych w BMW serii 6.

Ponadto po raz pierwszy w tym segmencie pojazdów zarówno Coupé, jak i Cabrio oferowane są też z silnikiem wysokoprężnym. To najmocniejszy i najbardziej sportowy wysokoprężny sześciocylindrowy silnik rzędowy o poj. 3,0 l, który zapewnia niepowtarzalny rozwój mocy i efektywność w dwóch wyjątkowo cenionych autach. Z pojemności 3,0 l, układu Variable Twin Turbo (VTT) i wtrysku Common Rail trzeciej generacji silnik z aluminiową skrzynią korbową uzyskuje w BMW 635d Coupé i BMW 635d Cabrio moc 210 kW/286 KM oraz maksymalny moment obrotowy 580 Nm. Niespotykana w tej klasie mocy masa silnika wysokoprężnego sprzyja zarówno efektywności jak i zwinności BMW serii 6.

Układ VTT, nazywany też doładowaniem stopniowym, składa się z dwóch turbosprężarek o różnej wielkości. Przy niskich obrotach silnika aktywowana jest najpierw mniejsza turbosprężarka. Niewielkiemu momentowi bezwładności sprężarka zawdzięcza natychmiastową i spontaniczną reakcję już przy najmniejszym poruszeniu pedału gazu. Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej do pracy włącza się druga, większa turbosprężarka. Maksymalny moment obrotowy 580 Nm uzyskiwany jest już przy prędkości 1750 obr/min, a maksymalna moc silnika przy 4400 obr/min.
Swój sportowy charakter wyczynowy „diesel” ujawnia przy sprincie od 0 do 100 km/h: w BMW 635d Coupé trwa on 6,3 s, a w BMW 635d Cabrio 6,6 s. Prędkość maksymalna obydwu modeli ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. Miarą efektywności w tej klasie pojazdów jest w BMW 635d średnie użycie paliwa według UE wynoszące 6,9 l w Coupé i 7,2 l w Cabrio. Daje to zasięg bez tankowania wynoszący do 1015 km w Coupé i do 970 km w Cabrio, co sprzyja długodystansowemu charakterowi tego auta, co jest również tradycyjną cechą aut typu Gran Turismo.

[b]NIEDOŚCIGNIONA POTĘGA: SILNIK OŚMIOCYLINDROWY W BMW SERII 6[/b]
Również w nowym BMW serii 6 ośmiocylindrowy silnik, synonim potężnego rozwoju mocy, plasuje się na szczycie palety jednostek napędowych. Agregat o pojemności 4,8 l montowany w BMW 650i Coupé i BMW 650i Cabrio ma moc 270 kW/367 KM przy 6 300 obr/min i wytwarza maksymalny moment obrotowy 490 Nm przy 3 400 obr/min. Supernowoczesny silnik aluminiowy wyposażony jest w bezprzepustnicową regulację zaworów VALVETRONIC, zmienną regulację faz rozrządu Double VANOS po stronie ssania i wydechu oraz w dwustopniowy układ ssący. Takie rozwiązania techniczne w zmodernizowanym silniku oraz liczne modyfikacje służące redukcji zużycia paliwa powodują, że jednostka ośmiocylindrowa fascynuje nie tylko wyjątkowym spokojem pracy, ale i oszczędnością i niewielką emisją spalin.

Nowe BMW 650i Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 s, a i Cabrio (5,5 s) może pochwalić się sprintem godnym rasowego sportowego auta. W obydwu pojazdach prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi 11,7 l na 100 km w Coupé i 12,6 l w Cabrio, co daje wartości o 5 procent niższe niż w poprzednich modelach. W ten sposób również w tej klasie mocy po raz kolejny udało się uzyskać postęp w ramach koncepcji BMW EfficientDynamics.

Innowacyjny: sześciocylindrowy silnik rzędowy z układem High Precision Injection.
Silnik o pojemności 3,0 l z zespoloną magnezowo-aluminiową skrzynią korbową w BMW 630i reprezentuje najnowsze stadium rozwoju jednostek sześciocylindrowych. Najistotniejszą nowością jest High Precision Injection – bezpośredni wtrysk benzyny drugiej generacji umożliwiający oszczędną pracę na ubogiej mieszance w szerokim zakresie obciążeń, nawet przy wyższych obrotach, co przynosi znaczne korzyści również w codziennej eksploatacji. Efekt ten uzyskano dzięki nowym piezowtryskiwaczom umieszczonym pomiędzy zaworami i wtryskującym paliwo bezpośrednio obok świecy zapłonowej. Bezpośredni wtrysk benzyny w trybie ubogiej mieszanki opracowano, podobnie jak szereg innych rozwiązań, w celu redukcji zużycia paliwa w ramach strategii rozwoju BMW Efficient Dynamics, której rezultaty wprowadzane są sukcesywnie we wszystkich seriach.

W nowym BMW 630i Coupé i BMW 630i Cabrio najnowocześniejszy obecnie sześciocylindrowy silnik ma moc 200 kW/272 KM, a więc o 10 kW więcej od poprzedniej wersji pracującej na zwykłej mieszance. Maksymalny moment obrotowy wynosi 320 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje BMW 630i Coupé 6,2 s, Cabrio potrzebuje zaś 6,7 s. W obydwu pojazdach prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi w BMW 630i 7,9 l na 100 km, a w Coupé 8,3 l, co stanowi wartość o 15 procent niższą niż w poprzednich modelach.

[b]ZOPYMALIZOWANE ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA SPALIN WE WSZYSTKICH MODELACH[/b]
Efektywności wszystkich wersji silnikowych towarzyszy szereg modyfikacji wokół silnika mających na celu zmniejszenie spalania. I tak na przykład we wszystkich wariantach nowego BMW serii 6 zastosowano układ Brake Energy Regeneration – inteligentne zarządzanie energią, które koncentruje wytwarzanie prądu dla sieci pokładowej w fazach hamowania silnikiem i hamulcami. Aby wspierać oszczędny styl jazdy, modele ze skrzynią manualną wyposażone są ponadto we wskaźnik punktu zmiany biegu.

Inne środki mające na celu zmniejszenie zużycia paliwa funkcjonują bez wpływu kierowcy. Na przykład napęd pasowy sprężarki klimatyzacji wyposażony jest w sprzęgło. Po wyłączeniu klimatyzacji następuje automatyczne odłączenie sprężarki. Klapy powietrza chłodzącego otwierające i zamykające się w BMW 635d Coupé i BMW 635d Cabrio w zależności od sytuacji nie tylko poprawiają komfort akustyczny, ale przede wszystkim aerodynamikę. Poprzez elektryczną pompę płynu chłodzącego układ zarządzania energią cieplną sześciocylindrowego silnika rzędowego w BMW 630i dostosowuje wydajność chłodzenia do faktycznego zapotrzebowania niezależnie od prędkości obrotowej silnika. Również pompa wspomagania kierownicy Varioserv montowana we wszystkich nowych BMW serii 6 sterowana jest efektywnie odpowiednio do potrzeb.

[center] [img]/photos/old/news/samochody/bmw_6_coupe_2008_4.jpg[/img] [/center]
[b]NOWA SPORTOWA SKRZYNIA AUTOMATYCZNA Z DŹWIGIENKAMI PRZY KIEROWNICY[/b]
W nowym BMW 630i i BMW 650i moc silnika przenoszona jest standardowo na wał napędowy i tylne koła przez sześciobiegową skrzynię manualną. Alternatywnie oferowana jest też nowa sportowa sześciobiegowa skrzynia automatyczna należąca w BMW 635d do wyposażenia standardowego. W najlepszej tradycji Gran Turismo spełnia ona najwyższe wymagania komfortu i cechuje się niezwykle krótkimi czasami reakcji i przełączeń oraz bardzo bezpośrednim sprzężeniem z silnikiem, dzięki którym moc silnika dynamicznie przekłada się na przyjemność jazdy.

Sportową skrzynię automatyczną obsługuje się za pomocą elektronicznego przełącznika biegów. Do przejścia na tryb manualny wystarczy krótki ruch przełącznika z pozycji D w lewo, po czym biegi przełączać można sekwencyjnie: albo przełącznikiem, albo dźwigienkami przy kierownicy. Przełączenie na tryb manualny możliwe jest też przez dźwigienki przy kierownicy. Naciśnięcie umieszczonego za przełącznikiem biegów przycisku SPORT powoduje jeszcze szybszą i bardziej dynamiczną zmianę przełożeń. Włączenie przycisku SPORT powoduje też zmianę progresji pedału gazu, a w połączeniu ze standardowym układem kierowniczym również charakterystyki układu Servotronic, co daje optymalne warunki do dynamicznego przyspieszania.

[b]INNOWACJE DLA RADNOŚCI, BEZPIECZEŃSTWA I KOMFORU JAZDY[/b]
Większa dynamika, większe bezpieczeństwo i większy komfort – bogate wyposażenie standardowe i liczne zaawansowane opcje dodatkowe dają w BMW serii 6 radość z jazdy w wyjątkowo ekskluzywnej i fascynującej formie. BMW serii 6, podobnie jak BMW serii 7, demonstruje efektownie przewagę technologiczną w dziedzinie komfortu oraz systemów układu jezdnego i systemów asystujących. Dzięki temu Coupé i Cabrio doskonale odzwierciedlają innowacyjność marki BMW.

Aluminiowy układ jezdny zapewnia zwinność, bezpieczeństwo i komfort. Fascynująco sportowe, a przy tym zawsze stabilne właściwości jezdne to cechy zarówno BMW serii 6 Coupé, jak i Cabrio. Wysokiej mocy silniki, napęd na tylne koła, zrównoważony rozkład masy na osie oraz nowoczesny aluminiowy układ jezdny gwarantują zwinność, bezpieczeństwo i komfort jazdy w każdej sytuacji. Zasada inteligentnej konstrukcji pozwala uzyskać w konstrukcji układu jezdnego maksymalną stabilność przy niewielkiej masie zawieszenia i minimalnych masach nieresorowanych.

Wysokowydajne hamulce z wentylowanymi tarczami sterowane są w BMW serii 6 hydraulicznie. Regulacja układu hamulcowego odbywa się teraz jeszcze szybciej i precyzyjniej, zapewniając maksymalną stabilność i pełny rozwój mocy. Najwyższej jakości hamulce BMW serii 6 cechuje przy tym niewielka masa. BMW 650i z silnikiem ośmiocylindrowym o wyjątkowo wysokiej mocy wyposażono w układ hamulcowy High Performance. Wszystkie modele BMW serii 6 mają stałe wskazanie poziomu zużycia klocków hamulcowych.

[b]UKŁAD DYNAMICZNEJ KONTROLI STABILNOŚCI DSC O ZOPTYMALIZOWANEJ REGULACJI[/b]
Liczne funkcje układu dynamicznej kontroli stabilności DSC pomagają kierowcy pewnie i bezpiecznie panować nad autem. Podstawowym zadaniem układu DSC jest przyhamowywanie poszczególnych kół lub ingerencja w pracę sterownika silnika w razie pojawienia się tendencji do nadsterowności i podsterowności na zakrętach. Układ obejmuje też regulację ABS, automatyczną kontrolę stabilności (ASC) zapobiegającą buksowaniu kół na nieutwardzonej lub śliskiej powierzchni, asystenta hamowania i układ kontroli hamowania na zakrętach (CBC). Dalsze funkcje układu to kompensacja efektu przegrzania hamulców, regularne suszenie tarcz hamulcowych w celu optymalizacji działania w wilgotnych warunkach oraz asystent ruszania pozwalający na bezproblemowe ruszanie pod górę bez użycia hamulca ręcznego.

W nowym BMW serii 6 asystent hamowania wchodzący w zakres funkcji układu DSC powiązany został z innymi systemami wspomagającymi. W połączeniu z opcjonalnym tempomatem aktywnym z funkcją Stop & Go czujniki w kołach odpowiednio wcześnie rozpoznają potrzebę użycia maksymalnej siły hamowania. W tym przypadku następuje obniżenie progu zadziałania hydraulicznego asystenta hamowania. Natychmiastowy spadek ciśnienia w układzie hamulcowym powoduje przyłożenie klocków hamulcowych do tarcz bez odczuwalnego opóźnienia. W razie nagłego hamowania środki te pozwalają na znacznie szybsze uzyskanie maksymalnej siły hamowania. Skraca to w istotnym stopniu drogę hamowania i daje cenną rezerwę bezpieczeństwa. Z kolei tryb DTC (Dynamic Traction Control) włączany jednym naciśnięciem przycisku umożliwia podwyższenie progu zadziałania układu DSC. Tryb ten, zoptymalizowany w nowym BMW serii 6, poprawia trakcję na grząskiej nawierzchni i pozwala na bardziej sportową jazdę.

[b]BEZPIECZEŃSTWO W STANDARDZIE: OPONY RUNFLAT I SYGNALIZACJA USZKODZENIA OPONY[/b]
BMW 630i i BMW 635d wyposażone są standardowo w 17-calowe obręcze kół ze stopu lekkiego. W BMW 650i w standardzie są 18-calowe obręcze kół ze stopu lekkiego. Standardowe opony wszystkich modeli mają funkcję jazdy awaryjnej, tzw. opony Runflat, umożliwiające kontynuację jazdy do najbliższego serwisu nawet przy całkowitej utracie ciśnienia. Sygnalizacja uszkodzenia opony stale kontroluje ciśnienie w oponach i ostrzega poprzez wskazanie na zestawie wskaźników, gdy wartość spadnie o ponad 30 procent w stosunku do wartości idealnej.
Jedyne w swoim rodzaju: aktywny układ kierowniczy i Dynamic Drive.

W BMW serii 6 hydrauliczny zębatkowy układ kierowniczy z systemem Servotronic reguluje wspomaganie zależnie od prędkości jazdy. Jeszcze wyższy komfort kierowania daje opcjonalny aktywny układ kierowniczy, jedyny taki w segmencie BMW serii 6. Układ zmienia przełożenie tak, że przy małych prędkościach taki sam ruch kierownicy powoduje większy skręt kół niż przy dużych prędkościach. Dzięki temu kierowca może wykonywać manewry bez użycia siły i bez wykonywania wielu obrotów kierownicą. Przy szybszej jeździe łatwiej z kolei utrzymać stabilny kurs jazdy. Zoptymalizowano przy tym również wyczucie kierownicy. Dzięki regulacji żyroskopowej aktywny układ kierowniczy stabilizuje pojazd podczas hamowania na niejednorodnej nawierzchni (różny współczynnik przyczepności) poprzez odpowiednie przeciwdziałanie skrętu.

Kolejną innowacją, która doskonale odpowiada charakterowi BMW serii 6, jest opcjonalny system regulacji układu jezdnego Dynamic Drive. Układ składa się z aktywnych stabilizatorów z hydraulicznymi silniczkami wahliwymi na osi przedniej i tylnej, które pozwalają m.in. niemal całkowicie wyeliminować przechyły pojazdu przy szybkich zmianach kierunku jazdy. Przy zmianie pasa ruchu lub omijaniu przeszkód odpowiednio dostosowywana jest też samosterowność auta.

[b]TEMPOMAT AKTYWNY Z FUNKCJĄ STOP & GO[/b]
Jeszcze większym ułatwieniem w prowadzeniu pojazdu jest tempomat aktywny z funkcją Stop & Go. Ten innowacyjny układ, oferowany teraz opcjonalnie w nowym BMW serii 6 ze skrzynią automatyczną, zawiera funkcję automatycznej regulacji odstępu umożliwiającą zrelaksowaną jazdę w płynnym ruchu autostradowym lub pozamiejskim oraz podczas jazdy w korkach z minimalną prędkością przy zachowaniu odpowiednio w danej sytuacji odstępu od poprzedzającego pojazdu. W przypadku zmniejszenia się odstępu poniżej ustawionej wartości układ dostosowuje prędkość jazdy do warunków ruchu poprzez ingerencję w pracę napędu i zadziałanie hamulców. Po zwolnieniu pasa ruchu pojazd ponownie przyspiesza do zadanej prędkości.

Układ jest też w stanie całkowicie wyhamować pojazd, gdy wymaga tego sytuacja. W tym przypadku następuje zatrzymanie pojazdu i utrzy¬manie go na postoju. Maksymalne opóźnienie, jakie można uzyskać za pomocą tempomatu aktywnego z funkcją Stop & Go, to 4 m/s2. Jeżeli konieczna jest ingerencja kierowcy, na przykład gdy poprzedzający pojazd hamuje nagle z dużą siłą, nadawany jest wzrokowy i dźwiękowy sygnał ostrzegawczy.

[b][color=#ff0000]NOWOŚĆ:[/color] OSTRZEŻENIE PRZED ZJECHANIEM Z PASA RUCHU PRZEZ WIBRACJE KIEROWNICY[/b]
W nowym BMW serii 6 Coupé i BMW serii 6 Cabrio zastosowano nowo opracowany system wspomagający uwagę kierowcy, zapobiegający mimowolnemu zjechaniu z pasa ruchu. Ostrzeżenie przed zjechaniem z pasa ruchu jest w stanie stwierdzić zboczenie z kursu i dyskretnie, ale wyraźnie zasygnalizować je kierowcy poprzez element najistotniejszy w prowadzeniu auta – kierownicę. System ten składa się z kamery zainstalowanej na przedniej szybie w pobliżu wewnętrznego lusterka wstecznego, sterownika przetwarzającego dane i nadajnika sygnału.

[b][color=#ff0000]NOWOŚĆ:[/color] JESZCZE LEPSZA WIDOCZNOŚĆ PRZEZ ADAPTACYJNY ROZDZIAŁ ŚWIATŁA[/b]
Innowacyjne systemy wspomagające kierowcę pozwalają na bardzo inteligentne sterowanie reflektorami biksenonowymi BMW serii 6. Opcjonalne reflektory adaptacyjne gwarantują na przykład optymalne oświetlenie jezdni odpowiednio do jej przebiegu. Widoczność na prostej poprawia z kolei debiutujący w nowym BMW serii 6 adaptacyjny rozdział oświetlenia. Ten innowacyjny układ sterujący zwiększa automatycznie w zależności od prędkości jazdy pole widzenia przez odpowiednie rozszerzenie strumienia światła. I tak na światłach mijania przy prędkościach do 50 km/h szeroki rozdział światła ułatwia rozpoznanie obiektów po lewej stronie jezdni. Na światłach drogowych pole widzenia po lewej stronie zwiększa się przez wydłużenie zasięgu strumienia światła. Włączenie reflektorów przeciwmgielnych przy prędkościach do 70 km/h powoduje rozszerzenie rozkładu światła i doświetlenie strefy bliskiej. Przy większych prędkościach obok rozszerzenia rozdziału światła zwiększany jest też jego zasięg.

Automatyczna aktywacja świateł mijania w wyposażeniu standardowym samoczynnie włącza światła mijania, gdy wymaga tego sytuacja – na przykład przy wjeździe do tunelu lub po zapadnięciu zmroku. Idealnym uzupełnieniem automatycznego włączania świateł mijania jest czujnik deszczu, oferowany również w wyposażeniu standardowym, który poprzez pomiar optyczny rozpoznaje opady deszczu i ich intensywność i automatycznie włącza wycieraczki.

BMW serii 6 jako jedyne auto w swojej klasie można wyposażyć ponadto w asystenta świateł drogowych. System ten automatycznie wyłącza światła drogowe w razie pojawienia się pojazdów nadjeżdżających z naprzeciwka, lub gdy odcinek drogi jest dostatecznie oświetlony, na przykład na terenie zabudowanym. Jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa podczas jazdy w nocy zapewnia oferowany opcjonalnie system BMW Night Vision. Sercem tego wyjątkowego systemu jest kamera termowizyjna, która rejestruje ludzi, zwierzęta i emitujące ciepło przedmioty na jezdni i poboczu w odległości do 300 m i transmituje wyraźny obraz na centralnym monitorze pokładowym wykorzystywanym też przez system nawigacyjny.

Opcjonalnie w BMW serii 6 Coupé i BMW serii 6 Cabrio oferowany jest wyświetlacz Head-Up, wyświetlający najważniejsze podczas jazdy informacje, jak prędkość czy wskazówki systemu nawigacyjnego na przedniej szybie w bezpośrednim polu widzenia kierowcy.

[b]KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO NA WSZYSTKICH CZTERECH MIEJSCACH[/b]Wysokowytrzymałe struktury nośne, obszerne i jasno określone strefy zgniotu z przodu i z tyłu, wzmocnienia boczne w drzwiach i tylnych ścianach bocznych oraz ekstremalnie sztywna kabina zapewniająca strefę przeżycia nawet przy ciężkich kolizjach tworzą podstawy wzorowego bezpieczeństwa biernego BMW serii 6. W skład wyposażenia standardowego wchodzą ponadto automatyczne trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich fotelach oraz przednie i boczne poduszki powietrzne. BMW serii 6 Coupé wyposażone jest dodatkowo w kurtyny powietrzne. BMW serii 6 Cabrio dysponuje z kolei automatycznymi pałąkami antykapotażowymi, które w przypadku dachowania w ciągu ułamków sekund wysuwają się z modułu za zagłówkami siedzeń tylnych.

[b]JESZCZE WIĘKSZE BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW DZIĘKI AKTYWNYM ZAGŁÓWKOM[/b]
BMW serii 6 Coupé i BMW serii 6 Cabrio wyposażone są standardowo w elektrycznie regulowane fotele przednie z potrójną funkcją pamięci w fotelu kierowcy. Przednie fotele BMW serii 6 Cabrio mają wbudowany system pasów bezpieczeństwa, a w BMW serii 6 zamocowanie pasów pozwala na komfortowe korzystanie z nich. Nowo opracowane zagłówki foteli przednich aktywne w razie kolizji dodatkowo podnosi poziom bezpieczeństwa biernego w obu modelach.

Zagłówki działają w razie uderzenia w tył pojazdu, automatycznie przybliżając się do głowy i zapobiegając przez to mocnemu uderzeniu lub skręceniu głowy. Zapobiega to w znacznej mierze urazom kręgów szyjnych kierowcy i siedzącego obok niego pasażera Dla uzyskania tego efektu zagłówki przemieszczane są o 60 mm do przodu i 40 mm w górę, gdy sterownik poduszek powietrznych zarejestruje uderzenie w tył auta i wyśle sygnał pirotechnicznej aktywacji systemu. Następuje wtedy zwolnienie dwóch sprężyn, które przesuwają zagłówki do odpowiedniej pozycji. Pozwala to na odpowiednio wczesne podparcie głowy, które skompensuje siłę uderzenia.

[b]NAJWYŻSZEJ KLASY SYSTEMY NAWIGACYJNE I AUDIO[/b]
Szczególną atrakcją oferty wyposażenia komfortowego w nowym BMW serii 6 Coupe i BMW serii 6 Cabrio jest zmodernizowany po raz kolejny system nawigacyjny Professional. Oferuje on m.in. ulepszoną szatę graficzną monitora pokładowego w rozmiarze 8,8 cala. W skład systemu nawigacyjnego Professional wchodzi nowa, niezawodna funkcja sterowania głosem dostępna ekskluzywnie w samochodach marki BMW.

Wysokiej klasy systemy audio i funkcje telematyczne pozwalają cieszyć się jeszcze wyższym komfortem jazdy nowym BMW serii 6. Wyjątkowo wysublimowane brzmienie zapewnia przy tym nowy system audio BMW High End Individual. Sercem tego systemu jest nowatorskie przetwarzanie sygnału DIRAC (Dual Input Room Acoustics Calculator). Cyfrowy 9-kanałowy wzmacniacz z cyfrowym procesorem sygnału (DSP) wytwarza maksymalną moc wyjściową 825 W i wspólnie z najwyższej jakości głośnikami demonstruje, co znaczy perfekcyjne odtwarzanie dźwięku. Obok standardowego wejścia AUX oferowany jest opcjonalnie interfejs USB do podłączania zewnętrznych źródeł dźwięku. Pozwala on na integrację odtwarzaczy MP3, takich jak Apple iPod, z systemem audio i jego obsługę za pomocą kontrolera iDrive oraz przycisków wielofunkcyjnych na kierownicy.

Ofertę multimedialną uzupełnia mobilny portal internetowy BMW Online oraz usługa telematyczna BMW Assist. W menu wiadomości BMW Online znaleźć można obok aktualnych doniesień Niemieckiej Agencji Prasowej (dpa) również informacje o pogodzie i prognozy według indywidualnych preferencji kierowcy. I tak na przykład „Pogoda dla kabrioletów” informuje, czy nazajutrz będzie można podróżować BMW serii 6 Cabrio z otwartym dachem, czy należy raczej liczyć się z opadami. Poza tym w nowym BMW serii 6 dostępna jest też usługa BMW TeleService, dzięki której klienci BMW Group mogą korzystać z uniwersalnej oferty serwisowej, np. przy umawianiu terminów przeglądów.

[b]CABRIO Z TAPICERKĄ SKÓRZANĄ SUNREFLECTIVE[/b]
Wyjątkową opcją wyposażenia BMW serii 6 Cabrio jest nowa tapicerka skórzana użyta do obicia foteli i innych elementów wnętrza. Ten nowy rodzaj materiału ma tzw. „chłodzące” pigmenty dodawane do materiału przy użyciu technologii zwanej SunReflexion, odbijające promieniowanie podczerwone. Zapobiega to skutecznie nadmiernemu nagrzewaniu się powierzchni siedzeń przy otwartym dachu. Różnica temperatury w porównaniu z tradycyjną skórą w ciemnym kolorze może wynosić do 20°C.

Bogate i różnorodne wyposażenie tworzy wraz z charakterystyczną stylistyką i imponującą dynamiką jazdy autentyczny i niepowtarzalny charakter BMW serii 6. Nowe BMW serii 6 Coupé i BMW serii 6 Cabrio należą do ekskluzywnego kręgu pojazdów, które spełniają najwyższe oczekiwania pod każdym względem i dają nowe impulsy rozwoju. Mnogość zalet obydwu modeli wyróżnia je istotnie pośród konkurencji. Tym samym odpowiadają idealnym wyobrażeniom kierowców będących pasjonatami czy to niezwykłej dynamiki czteroosobowego coupé Gran Turismo, bądź szukających ekskluzywnej radości z jazdy czteroosobowym kabrioletem z segmentu aut luksusowych. Udana realizacja liczących się dzisiaj zalet – bezkompromisowej jakości, dyskretnej elegancji, przydatności do codziennej eksploatacji oraz przekonującej oszczędności BMW 635d – BMW serii 6 zyskuje wysokie uznanie nie tylko w swojej klasycznej grupie docelowej. Pozytywne wrażenie, jakie BMW serii 6 pozostawia w ruchu drogowym, daje kierowcy jeszcze większą radość identyfikacji ze swoim samochodem.

Na ile udało się sprostać wymaganiom stawianym luksusowemu Coupé i Cabrio zarówno ze strony producenta, jak i klientów, pokazuje dotychczasowy sukces BMW serii 6. Do końca lutego 2007 r. z taśmy zjechało 75 352 egzemplarzy BMW serii 6, z tego 41446 Coupé i 33 906 Cabrio. Tym samym BMW serii 6 po zaledwie trzech latach uzyskało ponad 85 procent sprzedaży poprzedniego modelu. Dopracowany ponownie profil obu modeli tworzy wszelkie warunki ku temu, aby kontynuować sukces BMW serii 6.

źródło: BMW