Nowy silnik V8 w BMW M3

[b]Pierwszy ośmiocylindrowy silnik do sportowego BMW M3.[/b]

– Ogromny potencjał mocy 309 kW/420 KM z 4,0 l pojemności.

– Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 3900 obr/min. 85 procent maksymalnego momentu obrotowego w zakresie do 5 500 obr/min.

[center] [img]/photos/old/news/inne/silnik_bmw_m3_v8_1.jpg[/img] [/center]
– Niesamowita dynamika dzięki konsekwentnej realizacji wysokoobrotowej koncepcji M, maksymalna prędkość obrotowa: 8300 obr/min.

– Konsekwentna lekka konstrukcja silnika i agregatów pomocniczych, nowych silnik V8 należy do najlżejszych silników ośmiocylindrowych świata, lżejszy niż sześciocylindrowy silnik rzędowy w poprzednim modelu.

– Zmienna regulacja faz rozrządu, niskociśnieniowy układ Double VANOS zapewniający optymalną wymianę ładunku, pełna wydajność układu już przy zwykłym ciśnieniu oleju silnikowego.

– Osiem pojedynczych przepustnic zapewniających spontaniczną reakcję silnika.

– Niezawodne smarowanie do 1,4 g przyspieszenia wzdłużnego i poprzecznego dzięki dwóm pompom olejowym i zoptymalizowanym pod względem dynamicznym układem smarowania.

[center] [img]/photos/old/news/inne/silnik_bmw_m3_v8_2.jpg[/img] [/center]
– Układ wydechowy ułatwiający wymianę ładunku, optymalizacja masy i zasady działania przez zastosowanie technologii hydroformowania, emisja spali spełniająca normy Euro4 i LEV 2.

– Ulepszony sterownik silnika MSS60 koordynujący optymalnie wszystkie funkcje silnika z różnymi sterownikami pojazdu.

– Technologia pomiaru prądu jonowego w komorze spalania rozpoznaje i rozróżnia spalanie stukowe silnika oraz przerwy w zapłonie i spalaniu.

– Brake Energy Regeneration z inteligentną regulacją alternatora.

źródło: BMW / Moto Target