Suzuki Swift

21 stycznia 2007
Bez kategorii, Nowości Suzuki

Suzuki SWIFT należy do klasy B i jest produkowany od 1996 roku. Sprzedawane u nas egzemplarze występują w trzech wersjach nadwoziowych: 3-drzwiowej, 5-drzwiowej i sedan. Pierwsza występuje w dwóch odmianach (GL i GLS) i napędzana jest litrowym silnikiem o mocy 53 koni mechanicznych. Uzyskuje on przy 3300 obr/min moment maksymalny o wartości 76 Nm. Auto takie rozpędza się do setki w czasie 16 sekund i osiąga prędkość maksymalną 145 km/h. Największą jego zaletą jest bardzo niskie zużycie paliwa, które producent określa na 6,1 litra w mieście i 4,6 przy 90 km/h.


Pięciodrzwiowy Swift dostępny jest jako 1,0 GL oraz 1,3 GLX. Większa jednostka osiąga moc 68 koni mechanicznych przy 6000 obrotów i moment maksymalny 99 Nm przy 3500. Znalazła ona zastosowanie także w modelu sedan. Oba auta mogą rozpędzić się do 165 km/h i przyspieszać do 100 km/h w czasie 13 sekund. Zużycie paliwa jest nieznacznie wyższe, niż w przypadku mniejszego silnika i wynosi 6,5 litra w mieście. Podszas jazdy ze stałą prędkością 90 kilometrów na godzinę spalanie spada do 4,7 litra a przy 120, do 6,2. Oba motory zasilane są poprzez jednopunktowy wtrysk paliwa i za pośrednictwem 5-biegowej przekładni manualnej przenoszą napęd na oś przednią.


Suzuki SwiftStylistyka nadwozia do najświeższych z pewnością nie należy, jednak nadal pozostaje dość atrakcyjna. Mają na to wpływ duże powierzchnie przeszklone oraz stosunkowo aerodynamiczna sylwetka (klamki drzwi wkomponowano w karoserię w ten sposób, że nie wystają na zewnątrz). Pozytywne wrażenie wywiera przód auta z dużymi reflektorami, szerokimi zderzakami i nie rzucającą się w oczy atrapą chłodnicy.


Pojedyńcze drzwi boczne są duże i otwierają się szeroko, dzięki czemu zajmowanie miejsc na tylnej kanapie jest łatwiejsze. Są one, podobnie jak całe boki nadwozia chronione delikatnymi, czarnymi listwami. Z tyłu uwagę zwracają dwukolorowe klosze świateł i nisko umieszczona tablica rejestracyjna. Klapa bagażnika unosi się wysoko, co rekompensuje nieco wady wysokiego progu, utrudniającego załadunek ciężkich przedmiotów.


Wnętrze jest wystarczająco przestronne i bez trudu mieści cztery dorosłe osoby. Cztery, gdyż podróż w trójkę na tylnej kanapie do przyjemnych nie należy. Dzieje się tak za sprawą skromnej szerokości w tej części nadwozia. Miejsca na nogi i nad głowami jest natomiast pod dostatkiem. Szczególnie wygodnie podróżuje się z przodu, na co duży wpływ mają m.in. dobre fotele. Deska rozdzielcza, jak to często bywa w autach japońskich jest skromna, ale funkcjonalna i łatwa w obsłudze. Nie brak w niej półek i schowków a tablica wskaźników jest bardzo czytelna. Dużą zaletą Suzuki Swift jest doskonała widoczność we wszystkich kierunkach. Narzekać nie można także na pojemność bagażnika, która wynosi aż 300 litrów i daje się powiększać ponad dwukrotnie. Funkcjonalność podwyższa dzielone symetrycznie tylne oparcie.


Zawieszenie oparte jest na systemie McPerson, z przodu znajdują się wahacze poprzeczne a z tyłu spężyny śrubowe. Przy kołach przednich zastosowano hamulce tarczowe, wentylowane a przy tylnych bębnowe.

Leave A Comment