Subaru Legacy

20 stycznia 2007
Bez kategorii, Nowości Subaru

Subaru Legacy w obecnie produkowanej formie jest trzecią generacją auta, która znajduje się na rynku od 1998 roku. Samochód ten jest przedstawicielem segmentu D i jest oferowany w trzech wersjach nadwoziowych. Bazowym modelem, z którego wywodzą się dwa pozostałe jest kombi. To właśnie na jego podstawie zbudowano odmianę sedan i outback. Legacy kombi dostępne jest aż w czterech wersjach (LX, GL, GX i GX VDC) a czterodrzwiowy w dwóch (GL i GX).


Podstawowym motorem w jaki wyposaża się Subaru jest typowy dla marki 125-konny, 2-litrowy boxer, o momencie maksymalnym wartości 184 Nm przy 3600 obr/min. Jednostka ta współpracuje z ręcznie lub automatycznie sterowaną skrzynią biegów. Zastosowanie tej pierwszej gwarantuje sedanowi prędkość 194 km/h a kombi 188. Setkę osiągają one po 11 sekundach od startu. Odmiany wyposażone w automat rozpędzają się do 188 km/h (4d) lub 180 km/h (5d). Legacy zużywa nieco ponad 12 litrów paliwa w cyklu miejskim i niecałe 8 na trasie.


Druga jednostka ma pojemność 2500 cm3 i osiąga moc 156 KM przy 5600 obr/min oraz moment 223 Nm przy 3600. Silnik ten montowany jest we wszystkich trzech Legacy. Wyposażona w niego limuzyna rozpędza się do 208 km/h a w 9,3 sekundy uzyskuje prędkość 100 kilometrów. Zużywa ono 12,7 litrów benzyny w mieście i 7,3 poza nim. Odmiana kombi jest wolniejsza o 5 kilometrów a sprint do setki zajmuje także 9,3 sekundy. Niecałe 13 litrów potrzebuje auto do przejechania 100 kilometrów w cyklu miejskim a 7,8 na trasie.


Subaru LegacyNadwozie Legacy jest bardzo eleganckie, niezależnie od wersji. Większym zainteresowaniem wśród klientów od lat cieszy się jednak kombi, które bez wątpienia jest bardziej funkcjonalne od limuzyny. Przednią część karoserii zdominowały duże reflektory górujące nad niezbyt pokaźnym wlotem powietrza. Łagodnie zarysowana pokrywa silnika nie jest zbyt mocno pochylona, w przeciwieństwie do szyby przedniej, która w swej górnej części łączy się płynnie z dachem auta. Dach ten ma kształt lekkiego łuku, zakończonego łagodnym spadem w wersji sedan i ostrym w kombi. Tył limuzyny z racji krótkiej pokrywy bagażnika przypomina trochę auto typu hatchback. Legacy posiada lakierowane w kolorze nadwozia, duże lusterka, szerokie zderzaki i owalne klamki. Boki auta chronione są przed zarysowaniem przez wąskie, estetyczne listwy.


Kabina pasażerska bez kłopotu mieści pięć dorosłych osób, którym zapewnia odpowiednio wysoki komfort podróżowania. Bardzo pozytywne wrażenie wywiera deska rozdzielcza wraz z dużymi wskaźnikami, funkcjonalnie umieszczonymi przełącznikami i poręczną, czteroramienną kierownicą. Samochód wyposażono także w wygodne fotele o odpowiednio dobranej twardości i kształcie. Materiały wykończeniowe Legacy są przyjemne w dotyku, niesposób doszukać się uchybień w solidności montażu poszczególnych elementów. Niezwykle funkcjonalny jest bagażnik auta, który w wersji kombi mieści 455 litrów przy komplecie pasażerów a 1646 po złożeniu kanapy. Pojemność tej przestrzeni w limuzynie wynosi także 455 litrów. W obu przypadkach załadunek ułatwia niska krawędź i duży wykrój pokrywy.


Zawieszenie Legacy składa się z tylnego wahacza poprzecznego oraz czterech kolumn McPersona. Wszystkie koła wyposażono w tarcze hamulcowe, przy czym przednie są wentylowane. Jedynie w kombi 2,0 oś tylną wyposażono w bębny.

Leave A Comment