Seat Toledo

18 stycznia 2007
Bez kategorii, Nowości Seat

Topową limuzyną firmy Seat jest model Toledo, występujący w następujących wersjach: Stella, Signo i Sport.

Samochód dostępny jest z pięcioma silnikami do wyboru, z których najmniejszy ma pojemność skokową 1600 cm3. Jest to rzędowy, 4-cylindrowy motor o mocy 100 koni mechanicznych i momencie 145 Nm. Przenosi on napęd na koła przednie za pośrednictwem manualnej lub automatycznej skrzyni biegów. W pierwszym przypadku prędkość maksymalna wynosi 188 kilometrów, przyspieszenie do setki trwa 11,5 sekund a średnie zużycie paliwa to 7,6 litra. W połączeniu z automatem silnik rozpędza auto do 184 km/h i pozwala przyspieszać nim w czasie 13,5 sekund. przeciętne spalanie benzyny to 8,5 litra na 100 kilometrów. Druga w kolejności jednostka ma dwadzieścia zaworów i 1800 cm3 pojemności.


Osiąga ona moment obrotowy o wartości 170 Nm i moc 125 KM. Podobnie jak w przypadku mniejszego motoru dostępne są dwie przekładnie: ręczna i automatyczna. Podczas ręcznej zmiany biegów można przyspieszać do 100 km/h w 10,5 sekundy i uzyskiwać prędkość 200 kilometrów na godzinę. Takie Toledo w cyklu mieszanym zadowoli się 8,4 litra paliwa. Automat spala niecały litr więcej, jest także nieznacznie wolniejszy (197 km/h) i dynamiczny (0-100km/h w 12,7sekundy). Najmocniejszy jest 150-konny silnik 2,3 V5, którego moment wynosi 210 Nm w szerokim zakresie obrotów. Jednostka ta sprawia, że Seat rozpędza się do setki w czasie nieco ponad 9 sekund i osiąga 216 km/h. Spala przy tym średnio 9,3 litra benzyny bezołowiowej.


Ofertę zamykają dwa turbodoładowane motory wysokoprężne o objętości 1900 cm3. Oba wyposażone są w bezpośredni wtrysk i intercooler. Różnią się jednak mocą oraz osiągami. Słabszy ma 90 koni mechanicznych i 210 Nm, co pozwala na rozwinięcie prędkości 180 km/h i na uzyskiwanie setki w czasie 13 sekund. Przeciętne spalanie oleju napędowego wynosi 5,1 litra Seat ToledoDrugi, 110-konny silnik rozpędza Toledo do 193 kilometrów i zapewnia mu przyspieszenie do setki w czasie 11,2 sekundy. Także on jest niezwykle ekonomiczny, gdyż zużywa średnio 5 litrów na każde 100 kilometrów.


Nadwozie Seata jest niezwykle dynamiczne, co podkreśla głównie jego linia boczna. Nisko zaczynająca się maska silnika, masywny tył, wznosząca się krawędź okien i opadający dach to elementy podkreślające sportowy charakter auta. Przód Toledo był pierwowzorem dla nowej stylistyki firmy wprowadzonej w 1999 roku. Cechuje go trzyczęściowy wlot powietrza, wąskie, podłużne reflektory i specyficzne przetłoczenie pokrywy silnika. Całość zdominowana jest przez duży znaczek firmowy. Karoseria jest bardzo aerodynamiczna i solidnie skonstruowana. Niewielkie opory powietrza uzyskano również przez odpowiednią, opływową konstrukcję elementów wystających takich, jak lusterka czy klamki. Wysoko poprowadzony tył samochodu mieści pokaźnych rozmiarów światła. Są one połączone czerwoną listwą odblaskową, pod którą znalazło się miejsce na tablicę rejestracyjną. Szeroki, lakierowany zderzak chroniony jest przed zarysowaniem przez wąską, czarną listwę. Podobne listwy zabezpieczają drzwi auta i zderzak przedni.


Wnętrze prezentuje się bardzo interesująco, zostało bowiem ciekawie zaprojektowane. Deska rozdzielcza wykonana została z dobrych materiałów, a jej rozplanowanie sprawia, że obsługa jest łatwa. Wszystkie najważniejsze elementy zgrupowano wokół trójramiennego koła kierownicy. Bardzo czytelna jest podświetlona na czerwono tablica wskaźników, którą zdominowały obrotomierz i prędkościomierz. Siedzenia zapewniają bardzo wygodną podróż. Zostały one ergonomicznie zaprojektowane i świetnie wykończone. Nie bez znaczenie jest również duża przestronność wnętrza oraz odpowiednia ilość praktycznych schowków. Bagażnik jest w stanie pomieścić spory ładunek, jego pojemność to 500 litrów. Funkcjonalność poprawiają ponadto składane siedzenia, dzięki którym przewieźć można do 830 litrów.


Przednie zawieszenie jest niezależne a jego konstrukcja oparta jest na kolumnach McPersona. Z tyłu znajdują się sprężyny śrubowe i oś skrętna z podwójnymi wahaczami wzdłużnymi. Obie osie wyposażono w stabilizatory i hamulce tarczowe, przy czym przednie tarcze są wentylowane. System ABS stanowi wyposażenie podstawowe.

Leave A Comment