Seat Inca

Na bazie modelu Ibiza hiszpański Seat stworzył niewielkie dostawcze auto o nazwie INCA.

[center][img]/gfx/baza/seat/seat_inca/seat_inca_1.jpg[/img][/center]
Samochód ten dostępny jest w typowo towarowej wersji van lub jako przystosowane do przewozu osób kombi. Szeroka gama silników obejmuje dwa motory benzynowe i dwa wysokoprężne. Najmniejszy silnik zasilany jest wtryskiem wielopunktowym i ma pojemność 1400 {CM3]. Jego maksymalna moc uzyskuje wartość 60 KM przy 4650 obr/min a moment 117 Nm przy 2900 obr/min. Do setki ta najsłabsza wersja Seata Inca przyspiesza w niecałe 20 sekund a jej prędkość maksymalna to 142 km/h. Drugi motor benzynowy ma pojemność skokową 1600 cm3 i podobnie jak 1,4 zastosowano w nim wielopunktowy wtrysk benzyny. Odmiana ta rozwija prędkość 165 km/h a sprint do setki zajmuje jej 15,1 sekundy. Oba silniki benzynowe zyżywają średnio w granicach 8 litrów paliwa na 100 kilometrów.

[center][img]/gfx/baza/seat/seat_inca/seat_inca_2.jpg[/img][/center]
Seat Inca Jednostki wyskokoprężne z pojemności 1900 cm3 osiągają moc 64 koni mechanicznych. Uzyskują taką samą prędkość (144 km/h) i mają zbliżone wartości momentu obrotowego. Różnią się natomiast tym, że w jednej zastosowano bezpośredni a w drugiej pośredni wtrysk oleju napędowego. Oba motory są bardzo oszczędne i przeciętnie zadowalają się około pięcioma litrami paliwa.

[center][img]/gfx/baza/seat/seat_inca/seat_inca_3.jpg[/img][/center]
Kabina pasażerska modelu Inca pochodzi z poprzedniej generacji Ibizy, dzięki czemu zapewnia ona dwóm osobom bardzo przyzwoite warunki podróżowania. Miejsca wewnątrz jest pod dostatkiem a jakość wykończenia nie wzbudza zastrzeżeń.

[center][img]/gfx/baza/seat/seat_inca/seat_inca_4.jpg[/img][/center]
To, co w pojeździe użytkowym najważniejsze to przestrzeń towarowa. Inca zmieści typową europaletę i 2900 litrów ładunku. Dostęp do części tylnej umożliwiają asymetryczne, szeroko otwierane drzwi. Samochód w wersji kombi przystosowany jest do przewozu osób, które do dyspozycji mają składaną kanapę i boczne szyby.

[center][img]/gfx/baza/seat/seat_inca/seat_inca_5.jpg[/img][/center]
Niezależne zawieszenie przednie składa się z kolumn McPersona, wahacza poprzecznego i stabilizatora. Z tyłu zastosowano sztywną oś skrętną i resory piórowe. Zębatkowy układ kierowniczy jest seryjnie wspomagany, co znacznie ułatwia manewry. Przy kołach przednich zamontowane zostały tarcze hamulcowe o średnicy 265 mm a przy tylnych bębny (230 mm).