Porsche 911

3 stycznia 2007
Bez kategorii, Nowości Porsche

Obecny model Porsche 911 zaprezentowany został w 1997 roku na Międzynarodowym Salonie Motoryzacji we Frankfurcie. Samochód dostępny jest w kilku wersjach, z których najbardziej pasjonującą i najszybszą jest GT2.


Porsche 911 GT2 :

Model ten napędzany jest poprzez 3,6-litrowy silnik, który dzięki podwójnemu turbodoładowaniu (o ciśnieniu dochodzącym do 2 barów) przy 5700 obr/min uzyskuje ogromną moc 462 koni mechanicznych. Moment obrotowy topowej wersji Porsche jest tak ogromny, że nie powstydziłby się go żaden samochód ciężarowy. Przy prędkości obrotowej 3500 dostępne jest aż 620 Nm! Do przenoszenia tak potężnych wartości konstruktorzy musieli specjalnie dostosować sześciobiegową przekładnię ręczną. Doskonała proporcja masy do mocy (na 1 KM przypada 3,11 kilograma) sprawia, że pojazd charakteryzuje się doskonałym przyspieszeniem. Prędkość 100 km/h uzyskiwana jest po 4,1 sekundy od startu a 200 km/h w czasie 12,9 sekundy. Rozpędzanie GT2 trwa aż do momentu osiągnięcia 315 km/h.


Porsche 911 Turbo :

Niewiele mniejsze atrakcje zapewnia odmiana 911 Turbo. Od topowego Porsche jest ona wolniejsza zaledwie o 10 kilometrów. Silnik wersji Turbo z pojemności 3600 cm3 uzyskuje moc 420 KM przy 6000 obr/min i moment o wartości aż 560 Nm przy 2700 obr/min. Tak doskonałe parametry sprawiają, że sprint do setki trwa tylko 4,2 sekundy.


Carrera Coupé :

Kolejna 911-stka to Carrera coupé. W aucie tym zastosowano silnik typu bokser. Jednostka taka odznacza się doskonałym wyważeniem oraz płaskim kształtem, który obniża znacznie środek ciężkości całego samochodu. Zmianie uległ jednak układ chłodzenia, obecnie stosuje się w nim ciecz, co umożliwia zastosowanie czterech zaworów. Służący do napędu Carrery coupé motor ma pojemność 3,4 litra i osiąga moc 300 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy osiąga wartość 350 Nm przy 4600 obr/min. Parametry te umożliwiają rozpędzenie 911-stki do 280 km/h i na przyspieszanie nią do setki w czasie nieco ponad pięciu sekund.


Porsche 911Napęd przenoszony jest przez sześciobiegową skrzynię manualną lub pięciostopniowy automat typu Tiptronic S. Obie przekładnie mają obudowy wykonane z aluminium, co znacznie zmniejsza ich ciężar. Bardzo interesujący jest Tiptronic S, w którym zastosowano aż pięć charakterystyk przełożeń, umożliwiających dobór przełożeń do aktualnych wymagań kierowcy. Ponadto istnieje tu możliwość ręcznej zmiany biegów za pośrednictwem umieszczonych w kierownicy przycisków.

Porsche 911 Carrera 4 :

Porsche 911 Carrera 4 to auto z napędem na cztery koła, które w wielu sytuacjach zapewnia jeszcze więcej radości z jazdy, niż klasyczna, tylnonapędowa Carrera. W samochodzie tym również zastosowano 300-konny silnik typu bokser o pojemności 3,4 litra.


Porsche 911 Cabrio :

Miłośnikom kabrioletów firma Porsche zadedykowała dwa wspaniałe modele, jakimi są Carrera cabrio i Carrera 4 cabrio. Modele te dołączyły do oferty wiosną 1998 roku i od razu spotkały się ze sporym zainteresowaniem. Źródło napędu obu samochodów jest identyczne, jak w przypadku wersji coupé. Za sterowanie dachem odpowiedzialny jest specjalny silnik elektryczny, który zamyka lub składa go w czasie 20 sekund. Warto w tym miejscu wspomnieć, że dach składa się w kształcie litery „Z”, co zapobiega zabrudzeniu jego wewnętrznej części. Pomimo otwartej konstrukcji kabriolety zapewniają poziom bezpieczeństwa identyczny jak w coupé.
Tym samym 911 cabrio uznane zostało za najbezpieczniejszy otwarty samochód świata. Na opinię taką wpływ mają cztery poduszki powietrzne, dwa pałąki bezpieczeństwa oraz nowa struktura nadwozia. Pałąki w razie wywrotki wysuwają się zza tylnych foteli, chroniąc tym samym głowy jadących przed urazami. Oprócz składanego dachu modele te można również wyposażyć w bardzo praktyczny, ważący tylko 33 kilogramy hardtop.
Największą zaletą Porsche 911, za którą kochają je wszyscy miłośnicy marki jest to, że przez tak wiele lat zachowało swój klasyczny styl. Oczywiście auto zostało lekko „wygładzone”. Polega to na tym, że błotniki są mniej wydatne a połączenia poszczególnych elementów (np. maska-szyba-dach) płynniejsze. Ponadto szyba przednia jest nieco mniej pochylona niż w modelu poprzednim a całe auto zostało wydłużone, dzięki czemu zauważalnie poprawiła się przestronność wnętrza. Karoseria Porsche odznacza się bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza (Cx=0,30).
Wnętrze zostało zaprojektowane i wykonane na najwyższym poziomie. Najmniejszych zastrzeżeń nie wzbudzają ani wykonanie deski rozdzielczej, ani konstrukcja siedzeń. Ogólnie jakość wykończenia określić można jako bardzo dobrą. Do przewozu „ładunków” służą dwa bagażniki: przedni i tylny.
Oś przednią 911-stki wyposażono w wahacze poprzeczne, amortyzatory teleskopowe i stabilizator. Tylne zawieszenie składa się z osi wielowahaczowej, stabilizatora przechyłów i teleskopowych amortyzatorów. Wszystkie koła wyposażono w tarcze wentylowane a model 911 GT2 zatrzymuje się dzięki specjalnym tarczom ceramicznym.

Leave A Comment