Peugeot 406

3 stycznia 2007
Bez kategorii, Nowości Peugeot

Należącego do segmentu D Peugeota 406 jesienią 1995 zastapił model 405. Po czterech latach produkcji przeszedł face-lifting, który go nieco odmłodził.


Auto występuje jako sedan, kombi lub 3-drzwiowe coupe. W pierwszym stosuje się sześć jednostek napędowych, z których najmniejsza ma pojemność skokową 1800 cm3, moc 90 koni i moment 147 Nm. Jej zastosowanie zapewnia Peugeotowi prędkość 181 km/h i przyspieszenie do setki w 14,7 sekundy. W cyklu mieszanym samochod zużywa 8,4 litra paliwa. Kolejny motor to także 1,8 lecz przystosowany do zasilania zarówno benzyną jak i gazem. Jednostka ta ma moc zwiększoną do 112 KM i moment do 155 Nm. Podczas jazdy na bezołowiówce można osiągnąć prędkość 194 km/h i przyspieszać w 12,5 sekundy.


Gdy podróżuje się z zastosowaniem gazu auto jest wolniejsze o 5 kilometrów. Zużywa też więcej paliwa, 11 litrów zamiast 8,4 w przypadku benzyny. Zbiornik LPG mieści 57 litrów, podczas gdy paliwa konwencjonalnego, 70. Trzeci motor to dwulitrowiec o mocy 138 koni i momencie 190 Nm. Jest on w stanie zapewnić 406 prędkość 208 km/h i przyspieszenie do setki w niecale 11 sekund. Przeciętne spalanie nie przekracza 8,5 litra benzyny. Najsilniejsza jednostka odznacza się pojemnością skokową 3000 cm3. Jej moc określona została na 194 konie a moment na 267 Nm. Napęd przenoszony jest poprzez skrzynię manualną lub automatyczną. W pierwszym przypadku sprint do setki trwa 8,2 sekundy a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się na liczbie 232. Automat jest wolniejszy o 5 km/h a setkę osiąga po 9,3 sekundy od startu. Średnie spalanie wynosi od 11 do 11,6 litra na każde 100 kilometrów.


Peugeot 406Ofertę zamykają dwa turbodoładowane silniki wysokoprężne o pojemności dwóch litrów. Słabszy ma 90 koni i 205 Nm, dzięki czemu może jechać z prędkością 180 km/h. Osiągnięcie setki zajmuje mu 14,5 sekundy a przeciętne zużycie oleju napędowego wynosi 5,6 litra. Najoszczędniejsza jest jednak wersja 110-konna, gdyż wystarcza jej 5,5 litra paliwa. Odznacza się ona również niezłą dynamiką, setka na prędkościomierzu pojawia się po 12,5 sekundy a maksymalna prędkość wynosi 191 km/h. W sportowej odmianie Coupe stosuje się silniki 2,0 i 3,0, które dostępne są z ręczną lub automatyczną przekładnią.


Bryła opływowego nadwozia zaprojektowana została bardzo proporcjonalnie. Klasyczna linia prezentuje się dynamicznie, elegancko i upodabnia się do reszty „rodziny …06”. Szczególnie charakterystyczny jest przód auta z wąskimi wlotami powietrza i dużymi, zintegrowanymi reflektorami. Niezwykle interesująco przedstawie się wersja Coupe, która różni się dość znacznie od sedana. Ma węższy przód, bardziej pochyloną szybę przednią i zmienioną linię okien bocznych. Cechy te w połączeniu ze ściętym tyłem nadają autu niezwykłej smukłości i dynamiki. Przy rozstawie osi wynoszącym 270 cm, wnętrze jest bardzo obszerne i wygodne zarówno z przodu jak i na tylnej kanapie, na której mogą śmiało podróżować trzy osoby. Kanapa ta jest bardzo wygodna i posiada rozkładany podłokietnik, rownież fotele są komfortowe a ponadto kierowca może w swoim regulować wysokość. Bagażnik o pojemności 430 litrów na pewno nie szokuje wielkością; jest on jednak praktycznie zaprojektowany, a duża pokrywa i niska krawędź dolna ułatwiają załadunek. Ponadto uchwyty w narożnikach umożliwiają zabezpieczenie ładunku przed przemieszczaniem.


Komfortowe zawieszenie modelu 406 składa się z kolumn McPersona z przodu i systemu „multi-link” z tyłu. Jest to kombinacja wahaczy wleczonych i poprzecznych, za resorowanie odpowiedzialne są sprężyny śrubowe. Skuteczne zatrzymanie samochodu umożliwiają przednie tarcze wentylowane oraz tylne bębny.

Leave A Comment