Peugeot 306

3 stycznia 2007
Bez kategorii, Nowości Peugeot

Peugeot 306 jest modelem reprezentującym firmę w klasie C. Występuje on w trzech wersjach nadwoziowych, jako kombi, hatchback (3- lub 5-drzwiowy) oraz sedan. Do napędu dwóch ostatnich służy jeden z gamy sześciu silników.


Podstawowy ma pojemność 1400 cm3, uzyskuje 75 koni mechanicznych przy 5500 obr/min i 111 Nm przy 3400 obr/min. Pozwala on na rozpędzenie sedana do 173 km/h a hatchbacka do 170. Przyspieszenie od zera do setki trwa mniej niż 15 sekund a średnie zużycie paliwa wynosi 7,2 litra benzyny. Kolejny to 1,6 o mocy 90 KM osiąganej przy 5600 obr/min i momencie 135 Nm przy 3000 obrotów. Czterodrzwiowy Peugeot rozwija prędkość 182 km/h, odmiana ze ściętym tyłem jest o 3 km/h wolniejsza. Rozpędzenie auta do 100 kilometrów trwa 13,9 sekundy a spalanie benzyny wynosi przeciętnie 7,7 litra. Dwie kolejne jednostki benzynowe o pojemności 2000 cm3 montowane są tylko w wersjach 3-drzwiowych.


Pierwszy uzyskuje moc 135 KM przy 5500 obr/min oraz moment maksymalny 180 Nm przy 4200 obr/min. Pozwala to na jazdę z prędkością 200 km/h i na przyspieszanie w czasie 10,4 sekundy. W cyklu mieszanym auto takie spala przy tym 9,1 litra bezołowiówki. Najlepsze osiągi zapewnia 167-konny motor 2,0 uzyskujący przy 5500 obr/min moment 193 Nm. Sprint do setki zajmuje mu tylko 8,8 sekundy a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się dopiero na liczbie 218. Do przejechania dystansu 100 kilometrów trzeba zatankować 9,4 litra benzyny. Ofertę zamykają dwa silniki wysokoprężne, które napędzają auta 4- i 5-drzwiowe. Pierwszy z pojemności 1900 cm3 uzyskuje moc 70 KM i moment 120 Nm. Wartości te uzyskiwane są przy 4600 i 2500 obr/min. Pozwala to na rozpędzenie sedana do 163 km/h a hatchbacka do 161. Przyspieszenie od zera do setki trwa 15,5 sekundy a średnie zużycie oleju napędowego wynosi tylko 6,2 litra.


Peugeot 306 Ostatnia jednostka jest turbodoładowana, ma ona pojemność 1900 cm3. Moc 90 koni mechanicznych i moment 196 Nm zapewniają autu prędkość 180 km/h w przypadku odmiany trójbryłowej i 178 dla wersji ze ściętym tyłem. Setka na szybkościomierzu pojawia się po około 13,7 sekundy od startu. Zużycie paliwa wynosi 6,6 litra w cyklu mieszanym. Podstawową cechą nadwozia 306 jest jego ponadczasowy wygląd. Model ten ma typowy dla aut Peugeota przód, który cechuje wąski wlot powietrza do chłodnicy oraz duże reflektory zintegrowane z mocno zachodzącymi na nadkola kierunkowskazami. Karoseria mimo, że nie najmłodsza jest estetyczna i ma wielu zwolenników. W jej wyglądzie nie sposób doszukać się żadnych fajerwerków, szokujących rozwiązań. Całość jest po prostu skromna i elegancka. Owa elegancja dotyczy szczególnie sedana.


Wnętrze jest dostatecznie przestronne i estetycznie wykończone. Wszystko to sprawia, że Peugeot w wersji kombi swietnie pełni funkcję pojemnego auta rodzinnego. Deska rozdzielcza jest funkcjonalna i przejrzysta. Jej wygląd odbiega wprawdzie od nowocześniejszych konstrukcji, lecz trudno go nazwać przestarzałym. Niektórym może się nie podobać specyficzna, jakby płaska konsola środkowa. Fotele przednie zapewniają przyzwoity komfort a duża szerokość wnętrza wpływa korzystnie na ilość miejsca. Również z tyłu wygoda jest wystarczająca, nie brak miejsca na nogi i nad głowami. Pozytywne wrażenie wywiera wysoka staranność montażu i jakość użytych materiałów. Bagażnik hatchbacka mieści 338 litrów a po złożeniu tylnej kanapy, 637. Sedan może pomieścić 463 litry, lecz niestety nie ma w nim możliwości zwiększenia przestrzeni.

Oś przednia zawieszona jest na kolumnach pseudo McPersona z poprzecznym stabilizatorem. Tył stanowi oś samoskrętna z podkładkami kompensującymi o zróżnicowanej twardości. Peugeota 306 1,4 wyposażono w przednie, pełne tarcze hamulcowe. W pozostałych wersjach tarcze te są wentylowane. Z tyłu znajdują się hamulce bębnowe.

Leave A Comment