Alfa Romeo – O FIRMIE

9 stycznia 2007
Komentarze wyłączone
Bez kategorii, O firmie

HISTORIA

W 1906 r. pionier motoryzacji Alexandre Darracq założył w miejscowości Portello, w pobliżu Mediolanu fabrykę samochodów. Jednak popadł w kłopoty finansowe i okoliczni przedsiębiorcy z Lombardii wykupili zakład, po czym nazwali go Alfa, która to nazwa była skrótem od Anonima Lombarda Fabbrica Automobili. W czasie I wojny światowej władze zmusiły zakład do podjęcia produkcji wojskowej pod kierownictwem inżyniera Nicola Romeo. W ten sposób powstała druga część nazwy Alfa Romeo.

Logo marki przedstawia herb Mediolanu, na którym w różnych okresach był umieszczany trochę inny napis:

– 1910-1919 Alfa Milano

– 1919-1971 Alfa Romeo Milano

– od 1972 tylko Alfa Romeo

OSIĄGNIĘCIA

– Alfa Romeo 156 zdobywa tytuł samochodu roku 1998

– Alfa Romeo 147 zdobywa tytuł samochodu roku 2001

– Alfa Romeo 159 zdobywa trzecie miejsce w konkursie samochodu roku 2006

ZAKŁADY PRODUKCYJNE ALFA ROMEO

Auta są produkowane w zakładzie macierzystym Portello koło Mediolanu, oraz od 1961 również w miejscowości Arese koło Mediolanu, a od 1969 także w Pomigliano d´Arco (Neapol).

UDZIAŁ W WYŚCIGACH

– Alfa Romeo od początków działalności aż do chwili obecnej z powodzeniem bierze udział w różnych wyścigach samochodowych.

– 1913 pierwszy samochód wyścigowy Alfa – typ 40/60hp, z 4 cylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 6 litrów.

– 1925 model P2 po raz pierwszy wygrywa mistrzostwa świata.

– 1950 początek czasów Formuły 1; model Alfetta 159 wygrywa wyścig dwa lata pod rząd, a mianowicie: 1950 kierowca Nino Farini, następnie 1951 Juan Manuel Fangio.

– Od 1965 pierwszeństwo w wyścigach Formuły 1 przejmuje Ferrari, natomiast Alfa Romeo przestawia się na wyczynowe wozy turystyczne wprowadzając legendarny model Alfa Romeo GTA, (GTA oznacza Gran Tourismo Allegeritta), wykonany z zastosowaniem konstrukcyjnego stopu aluminium, co się odzwierciedla w nazwie, mianowicie Allegeritta oznacza właśnie konstrukcja lekka.

– 1992 Nicola Larini na Alfa Romeo 155 GTA zdobywa tytuł mistrza włoch w kategorii samochodów turystycznych.

– Od 1993 Alfa Romeo 155 V6 TI bierze zwycięski udział w niemieckich wyścigach wozów turystycznych DTM (DTM oznacza Deutsche Tourenwagen Meisterschaft), a w 1994 kierowca Nicola Larini na tym wozie został mistrzem Niemiec.

– Od 2001 Alfa Romeo bierze udział w nowo ustanowionych zawodach ETCC (ETCC oznacza European Touring Car Championship) i zdobywa pierwsze miejsce, również w roku następnym.

CHARAKTERYSTYKA

Obecnie Alfa Romeo należy do koncernu Fiata. Wśród automobilistów rozpowszechniony jest pogląd, że posiadacze samochodów marki Alfa Romeo kierują się przy zakupie raczej emocjami, niż zdrowym rozsądkiem. Wierni przez wiele lat tej marce, poczuwają się (przeważnie) do pewnego rodzaju wspólnoty, określają siebie jako „Alfisti”, do swych wozów mają stosunek uczuciowy, nazywając je po włosku moja bella, czyli piękna.

PROGRAM PRODUKCJI

Obecnie są produkowane:

– model 147 (segment C tzw. kompakt), produkowany w dwóch odmianach 3 i 5 drzwiowej

– model 156 (klasa średnia), konkurencja dla np. modeli BMW 3,

– model 156 Sportwagon (wersja kombi, określana przez czasopisma fachowe jako najładniejsze kombi),

– model 159 (klasa średnia) następca modelu 156

– model 159 Sportwagon

– model 166 (wyższa klasa średnia)

– Crosswagon Q4

– Sportwagon Q4

– GT

– Brera

– Spider

Modele 147 i 156 są dostarczane w wersji GTA wyróżniającej się 6-cylindrowym silnikiem o mocy 250 KM i odpowiednio „agresywnym” wyglądem.

Tradycyjnym kolorem samochodów Alfa Romeo jest od lat kolor czerwony, określany jako czerwień Alfa, podobny do czerwieni Ferrari, lecz trochę ciemniejszy.

źródło: wikipedia

Comments are closed.