Opel Astra

16 grudnia 2006
Bez kategorii, Nowości Opel

Opel Astra jest autem o eleganckim, klasycznym nadwoziu występującym w wersji hatchback lub sedan.


Sylwetka Astry charakteryzuje się elegancką, stosunkowo masywną linią. Jest ona pozbawiona wszelkich ekstrawagancji, jednak jej wygląd wzbudza zaufanie. Z przodu znajdują się dość wąskie reflektory i tej samej wysokości atrapa chłodnicy, w środku której umieszczono firmowe logo firmy Opel. Boki auta przed zarysowaniem chronione są praktycznymi listwami.


Przy rozstawie osi wynoszącym 2614 mm, wnętrze zapewnia wystarczającą przestrzeń dla kierowcy i pasażerów. Wygodne fotele uprzyjemniają nawet długą podróż. Astra nie posiada zbyt wielu schowków, jednak ich ilość powinna być wystarczająca dla najbardziej nawet wymagających klientów. Bardzo funkcjonalną deskę rozdzielczą zdominowała masywna konsola środkowa. Całość zaprojektowana została dość konserwatywnie, więc niektórzy mogą narzekać na brak fantazji twórców kokpitu. Użyte materiały i jakość montażu nie wzbudzają żadnych zastrzeżeń. Wsiadanie do tyłu hatchbacka ułatwiają lekko przesuwające się przednie fotele z funkcją pamięci położenia. Bagażnik oferuje przestrzeń 370 litrów. Jego powiększenie następuje poprzez złożenie siedzeń, co daje nam do dyspozycji 1180 litrów przestrzeni bagażowej. Bagażnik sedana ma pojemność 480 litrów, cechuje go niska krawędź ułatwiająca załadunek i bardzo ustawne wnętrze.


Podstawową jednostką w kompaktowym Oplu jest znany z mniejszych modeli tego producenta, 16-zaworowy motor o pojemności 1,2 litra. Silnik ten osiąga moc 75 KM i moment 110 Nm. Pozwala to na niezbyt dynamiczną jazdę, gdyż sprint do setki trwa aż 15 sekund a prędkość maksymalna to 170 km/h. Drugi w kolejności jest silnik 1,4, który osiąga moc 90 koni mechanicznych i moment obrotowy 125 Nm. Tak wyposażone auto rozpędza się do 180 km/h i osiąga prędkość 100 kilometrów na godzinę w 13 sekund. Średnie zużycie paliwa oscyluje wokół 7 litrów na setkę. Motor ten oprócz standardowej przekładni manualnej może łączony ze skrzynią automatyczną.


Opel AstraDwie przekładnie instalowane są również jednostce 1,6. W odmianie w 8-zaworowej osiąga ona moc 84 KM a w 16-zaworowej – 100 KM. W pierwszym przypadku prędkość maksymalną producent określa na 180 km/h a przyspieszenie na 13 sekund. Wersja 16 V jest szybsza o 8 kilometrów a sprint do 100 km/h zajmuje jej 1,5 sekundy mniej. Z pojemności 1800 cm3 uzyskiwana jest moc 125 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 170 Nm, osiągany przy 3400 obr/min. Jednostka ta zapewnia Astrze prędkość maksymalną ponad 200 kilometrów na godzinę i przyspieszenie wielkości 9,5 sekundy do 100 km/h. Średnie spalanie w przypadku tej wersji wynosi ok. 8 litrów na sto kilometrów.
Najlepsze parametry zapewnia motor o pojemności 2,2 lita i mocy 147 KM. Dzięki niemu Opel potrafi rozwinąć prędkość 214 km/h i przyspieszać do setki w 8,8 sekundy.


Uzupełnienie oferty silnikowej stanowią trzy diesle, z których najmniejszy ma pojemność skokową 1700 cm3. Jego moc maksymalna wynosi 75 koni mechanicznych a moment obrotowy uzyskuje wartość 165 Nm.
Dwulitrowa jednostka wysokoprężna bez turbodoładowania ma moc 82 KM i moment 185 Nm. Wersja wyposażona w sprężarkę jest silniejsza o 18 koni a osiąga moment maksymalny o wartości 230 Nm. Zawieszenie przednie Astry składa się z kolumn McPersona, tylne z zespolonej osi kierującej. Całość wyposażona jest w stabilizatory przechyłów. Hamulce wyposażono w wentylowane tarcze z przodu i bębny z tyłu. z tyłu.

Leave A Comment