Mercedes Benz S-Class

15 grudnia 2006
Bez kategorii, Mercedes Nowości

Mercedes klasy S jest najbardziej luksusowym modelem niemieckiego koncernu. Obecne wydanie tego samochodu wprowadzono do produkcji w 1998 roku.


Auto występuje w sześciu wersjach silnikowych, z których najsłabsza (S 280) wyposażona jest w 204-konny motor o pojemności 2800 cm3, rozpędzający Mercedesa do setki w czasie 9,5 sekundy i zapewniający mu prędkość 230 km/h. Druga odmiana to S 320, w której pracuje motor 3,2 o mocy 224 KM. Osiąga ona prędkość 240 kilometrów a do 100 km/h przyspiesza w 8,2 sekundy. Mercedes S 430 ma 279 KM, które rozpędzają go do 250 km/h i pozwalają na przyspieszanie w czasie 7,3 s.


Pięciolitrowy motor pracuje w S 500 dając moc maksymalną aż 306 koni. Silnik ten rozpędza auto od 0 do 100 km/h w jedyne 6,5 sekundy. Dzięki niemu wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się na liczbie 250.
Największe wrażenia zapewnia sportowa wersja 55 AMG, która dysponuje 360-koniami mechanicznymi. Sprint do setki zajmuje jej niewiele ponad 6 sekund a rozpędzanie kończy się w momencie osiągnięcia 285 kilometrów na godzinę.


Jedyny w ofercie silnik wysokoprężny ma pojemność skokową 4 litrów, uzyskuje moc 250 KM i potężny moment aż 560 Nm. Mercedes S 400 CDI rozpędza się dzięki temu do setki w czasie 7,8 sekundy i uzyskuje prędkość 250 km/h. Opisane silniki zużywają od 8 do 9,5 litra paliwa na trasie oraz od 16 do 20 w cyklu miejskim.
Nadwozie klasy S różni się znacznie od charakteryzującego się ociężałą elegancją poprzednika. Auto tamto sprawiało wrażenie twierdzy na kołach. Współczesny model jest dynamiczny, może nawet agresywny. Widać to w przednich charakterystycznych reflektorach oraz umieszczonych w zderzaku wlotach powietrza. Chromowana atrapa jest klasycznym, kultowym już elementem wystroju karoserii i stanowi jedną całość z maską silnika. Sylwetka Mercedesa łączy sportowy wygląd z niesamowitą elegancją. Spokojny tył charakteryzują duże, trójkątne, zachodzące na boki światła o dwukolorowych kloszach. Samochód jest masywny, jednak nie ociężały.


Mercedes-Benz S-ClassPomimo skrócenia nadwozia o 7,5 centymetra wnętrze wydłużyło się o 3,7 centymetra względem poprzedniej wersji auta. Przestrzeń jaką mają do dyspozycji jadący samochodem jest bardzo duża. Najważniejszym jednak elementem jest wszechogarniający luksus i komfort. Niezwykle ergonomiczna jest deska rozdzielcza, która pomimo wszelkich udogodnień nie sprawia wrażenia „przeładowanej”.


Na konsoli środkowej znalazł się duży wyświetlacz pełniący funkcję radioodtwarzacza, telefonu komórkowego, telewizora i systemu nawigacyjnego. Deska rozdzielcza łagodnie przechodzi w drzwi, na których umieszczono przyciski elektrycznej regulacji szyb, lusterek i siedzeń. Siedzenia te to wspaniałe, komfortowe, skórzane fotele wyposażone w wewnętrzną wentylację. Ponadto posiadają one dynamiczne oparcia samoczynnie dostosowujące się do kształtu pleców jadącej osoby. Między przednimi siedzeniami znalazł się wygodny podłokietnik wraz ze schowkiem. Ilość schowków i kieszeni w S-klasie jest oczywiście wystarczająca.
Wspaniałe jest wykończenie wnętrza, w którym obok skóry znalazło się drewno oraz świetnej jakości welury. Nad bezpieczeństwem biernym czuwają: 2 poduszki czołowe, 4 boczne oraz cztery poduszki nadokienne. Jadąc na trasie kierowca skorzystać może z systemu Distronic zapewniającego bezpieczny odstęp od auta poprzedzającego. Układ ten w razie potrzeby zmniejsza prędkość Mercedesa a nawet uruchamia hamulce. Hamulce wyposażone są oczywiście w ABS oraz BAS, czyli system wzmacniający w razie potrzeby siłę hamowania. Obie osie zaopatrzone zostały w tarcze wentylowane. Z przodu znalazł się wahacz poprzeczny ze sprężynami śrubowymi a z tyłu zawieszenie wielowahaczowe i śrubowe sprężyny. Zawieszenie to jest pneumatyczne dzięki czemu, poprzez dostosowanie pracy amortyzatorów do danej nawierzchni zapewnia doskonały komfort jazdy. Bagażnik wykończony jest równie doskonale co przestrzeń pasażerska i mieści 500 litrów.

Leave A Comment