Mazda Demio

15 grudnia 2006
Bez kategorii, Mazda Nowości

DEMIO jest pięciodrzwiowym minivanem, który reprezentuje Mazdę na rynku europejskim.


Ten 3,8-metrowy samochód odznacza się spokojną, ponadczasową stylistyką. Jego zwarte nadwozie zdominowane zostało przez duże powierzchnie przeszklone, co wizualnie zwiększa lekkość konstrukcji a jednocześnie zapewnia kierowcy dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Jak przystało na auto segmentu van, Demio charakteryzuje się wysoko poprowadzoną linią dachu i niemal pionowo ściętym tyłem. Ani część przednia ani tylna nie zawiera stylistycznych fajerwerków. Choć nie wyróżnia się z tłumu, Mazda należy do samochodów ładnych. Masywne słupki tylne i wznosząca się linia okien dodają jej nieco dynamiki.


Dostępne są dwie benzynowe wersje silnikowe, który wyposażono w wielopunktowy wtrysk paliwa. Podstawowa odmiana napędzana jest jednostką o pojemności skokowej 1300 cm3. Jej moc maksymalna osiąga wartość 63 KM przy 5000 obrotów i moment 103 Nm przy 3000 obr/min. Drugi motor to 75-konny 1,5 o momencie 116 Nm, który uzyskiwany jest już przy 2500 obr/min. W przypadku silnika 1,3 dostępna jest tylko 5-biegowa skrzynia manualna. Model 1,6 oprócz przekładni ręcznej może być wyposażony w 4-stopniowy automat.


Wnętrze Demio przeznaczone jest dla pięciu osób, jednak ze względu na ograniczoną przestrzeń wygodną podróż zapewnia ono tylko czterem. Wsiadanie ułatwia czworo, szeroko otwierających się drzwi. Przednie siedzenia oferują sporo miejsca zarówno na nogi, jak i nad głowami. Powodów do narzekań nie przysporzy również komfort, jaki oferują fotele. Mają one dobrze dobraną twardość a siedzi się w nich dość wysoko. Wysoka pozycja w tego typu pojazdach stanowi normę a jej podstawową zaletą jest dobra widoczność. Znacznie mniej miejsca oferują siedzenia tylne. Szczególnie, gdy przednie zostaną maksymalnie cofnięte wysocy pasażerowie mogą mieć kłopoty z usytuowaniem nóg. Nie mniej, uwzględniając wymiary zewnętrzne Demio kabinę uznać można za całkiem przestronną.


Wykończenie pozostaje na bardzo przyzwoitym poziomie, podobnie jak jakość użytych materiałów. Estetyczna deska rozdzielcza nie urzeka wprawdzie stylistyką, ale za to jest bardzo logicznie rozplanowana. Wszystkie włączniki i wskaźniki rozmieszczone zostały bardzo ergonomicznie, co znacznie ułatwia korzystanie z nich. Jeśli samochodem podróżuje komplet pasażerów na bagaże pozostaje 330 litrów. Załadunek ułatwia spora, wysoko unosząca się pokrywa. Złożenie tylnych siedzeń umożliwia transport ładunku o objętości 409 litrów przy załadunku do linii okien i prawie 1300 przy maksymalnym wykorzystaniu wnętrza.

Zawieszenie przednie Mazdy jest niezależne, tylne składa się z osi zespolonej. Zarówno przód, jak i tył wyposażono w stabilizator przechyłów. Układ hamulcowy składa się z przednich tarcz wentylowanych, tylnych bębnów i seryjnie montowanego ABS’u. Zębatkowa przekładnia kierownicza jest wspomagana, co znacznie ułatwia wszelkie manewry.

Leave A Comment