Land Rover Discovery

15 grudnia 2006
Bez kategorii, Land Rover Nowości

Kolejnym pojazdem produkowanym przez firmę Land Rover jest model DISCOVERY, który może być wyposażony w jeden z dwóch oferowanych silników.


Mniejsza jednostka ma pojemność 2,5 litra i zasilana jest olejem napędowym przy pomocy wtrysku bezpośredniego. Osiągana moc maksymalna wynosi 138 KM przy 4200 obr/min, moment obrotowy o wartości 300 Nm dostępny jest już przy 1950 obr/min. Stały napęd na cztery koła przenoszony jest przez 5-biegową skrzynię manualną wyposażoną w reduktor. Discovery TD5 przyspiesza do 100 km/h w 15,3 sekundy a jego maksymalna prędkość wynosi 157 km/h. Diesel ten zużywa 11,5 litra ropy w mieście i 8,2 litra poza nim.


Zwolennikom silników benzynowych firma Land Rover oferuje jednostkę 4-litrową V8 z wtryskiem wielopunktowym o mocy 184 koni, osiąganej przy 4750 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi aż 340 Nm przy 2600 obr/min. Obie osie napędzane są za pośrednictwem 5-przełożeniowej skrzyni mechanicznej lub dostępnego za dopłatą automatu. Land Rover ten osiąga setkę w 11,7 lub (ze skrzynią automatyczną) w 12,8 sekundy a prędkość maksymalna wynosi 170 km/h, co niewątpliwie robi wrażenie – tym bardziej, że auto waży ponad 2 tony.


Land Rover DiscoveryImponujące jest też niestety zużycie paliwa wynoszące średnio 16,5 litra na każde 100 km. Nadwozie w porównaniu z poprzednią wersją zostało lekko zaokrąglone, lecz oprócz tego niewiele się od niej różni wizualnie. Mierzące 4,7 metra auto ma klasyczną, sprawdzoną budowę. Niemal płaską maskę silnika zdobi, podobnie jak inne samochody tej firmy, duży napis Land Rover. Dach ma charakterystyczne przetłoczenie w tylnej części, które zwiększa objętość kabiny. Słupki przednie i drzwiowe są bardzo wąskie, natomiast wzrok przyciągają masywne tylne, w których wysoko umieszczono pionowe światła.


Wnętrze oferuje wygodne warunki podróżowania, bardzo dobre fotele z podłokietnikami sprawiają, że nawet długa jazda zbytnio nie męczy. Materiały i jakość wykończenia pozostają na wysokim poziomie, podobnie jak seryjne wyposażenie obejmujące m.in. regulację położenia koła kierownicy, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, podgrzewane lusterka, klimatyzację. Nad bezpieczeństwem biernym czuwają poduszki powietrzne, napinacze pasów i boczne wzmocnienia drzwi. Za dopłatą dostępne są dwa dodatkowe składane siedzenia w części bagażowej, co w sumie umożliwia przejazd siedmiu osobom. Pojemność bagażnika wynosi 422 litry a po złożeniu dzielonej w stosunku 60:40 kanapy wzrasta do 1993 litrów.


Discovery jest wręcz naszpikowany elektroniką: ABS, EBD (el. rozkład sił hamowania), ETC (system antypoślizgowy), HDC (ukł. kontroli zjazdu) oraz w opcji ACE (ukł. stabilności nadwozia) i SLS (samopoziomowanie nadwozia).

Leave A Comment