Jeep Wrangler

15 grudnia 2006
Bez kategorii, Jeep Nowości

Jednym z najbardziej znanych samochodów terenowych jest Jeep Wrangler.
Do jego napędu służy 2,5-litrowy silnik 120-konny lub 4-litrowa jednostka o mocy 170 KM. W pierwszym przypadku auto rozpędza się do 142 kilometrów i przyspiesza do setki w czasie 15 sekund.


Większy motor zapewnia prędkość maksymalną 174 km/h i przyspieszenie w około 10 sekund. Spala przy tym średnio 13 litrów benzyny na setkę. Dla porównania – mniejsza jednostka zużywa około litr mniej. Nadwozie Wranglera to klasyczna konstrukcja terenowa, która „pamięta” jeszcze czasy słynnego Willys'a.


Charakterystyczne są wystające nadkola, stopnie pod drzwiami i okrągłe reflektory przednie. Pomiędzy nimi usytuowana jest atrapa chłodnicy z szerokimi, pionowymi wlotami. Długa maska silnika łączy się z płaską szybą przednią pod kątem prawie 90 stopni. Jest to rozwiązanie typowe dla Wranglera, podobnie jak liczne kanty karoserii. Nadkola zaopatrzono w przednie i boczne kierunkowskazy, których stosunkowo pokaźne rozmiary zapewnić mają dobrą widoczność. Osadzone na piętnastocalowych kołach nadwozie charakteryzuje się dużym prześwitem, co jest bardzo pożądane w przypadku terenówki. Tył auta stanowi niemal pionowa ściana z dwuczęściowym zamknięciem przestrzeni bagażowej. Na bok otwierają się niewielkie drzwiczki, na których zawieszono koło zapasowe a do góry, na dwóch teleskopach unosi się szyba. Światła tylne są raczej niewielkie.


Jeep WranglerKabina zapewnia dwu osobom wygodne warunki podróżowania, jazda na tylnych fotelach do przyjemnych jednak nie należy. Deska rozdzielcza jest nowoczesna i całkiem przyjemna w obsłudze. Jej czytelność i ergonomia nie wzbudzają zastrzeżeń. Dobre są także materiały wykończeniowe i jakość ich montażu. Bagażnik mieści od 320 do 1045 litrów, nie zachwyca więc swoją objętością.


Załadunek większych przedmiotów utrudniają dość wąskie drzwi i wynikająca z własności auta, wysoka krawędź dolna. Najważniejsze są jednak możliwości terenowe Wranglera, na które raczej nie można narzekać. Na bezdrożach spisuje się on bardzo dobrze. Może pokonywać wzniesienia o nachyleniu ponad 25 stopni. Kąt zejścia to 42,5 stopnia przodem i 30,5 stopnia tyłem. Jeep może brodzić na głębokości do 75 centymetrów.


Zawieszenie przednie stanowi sztywny most pędny na dwóch wahaczach wzdłużnych i poprzeczny drążek reakcyjny. Tył to sprężyny śrubowe, drążek reakcyjny i pędny most sztywny na dwóch wzdłużnych wahaczach. Pięciobiegowa skrzynia posiada reduktor do jazdy w terenie. Pośredniczy ona w napędzaniu kół tylnych z możliwością dołączenia (nawet podczas jazdy) napędu przedniego. Hamulce przednie to chłodzone wewnętrznie tarcze, z tyłu znajdują się bębny.

Leave A Comment