Jeep Grand Cherokee

15 grudnia 2006
Bez kategorii, Jeep Nowości

Topowym modelem firmy Jeep jest Grand Cherokee, będący autem terenowym z wyposażeniem godnym klasy wyższej.

Do jego napędu przewidziano trzy silniki, z których najmniejszy to turbodiesel o pojemności skokowej 3100 cm3. Rozwija on moc 140 koni przy 3600 obr/min i moment 384 Nm przy 1800. Wartości te pozwalają na rozpędzenie samochodu do 170 km/h i na uzyskiwanie setki w czasie 14 sekund. Średnie spalanie oleju napędowego wynosi około 11,5 litra na 100 kilometrów. Czterolitrowa jednostka benzynowa zasilana jest za pośrednictwem wielopunktowego wtrysku paliwa. Przy 5000 obrotów osiąga ona moc 190 KM a przy 3050, moment maksymalny o wartości 295 Nm.

Grand Cherokee 4,0 rozwija prędkość 180 kilometrów i przyspiesza do setki w niecałe 11 sekund. Przeciętne zużycie paliwa wynosi przy tym prawie 15 litrów. Najmocniejszy, 220-konny motor uzyskuje z objętości 4,7 litra moment aż 390 Nm. Jest to typowo amerykański, ośmiocylindrowy, potężny silnik w układzie „V”. Dzięki niemu możliwe jest rozpędzanie Jeepa od zera do 100 km/h w 8,3 sekundy i uzyskiwanie prędkości prawie 200 km/h. Niestety jednostka ta do ekonomicznych nie należy, gdyż na przejechanie dystansu 100 kilometrów potrzebuje ponad 15,5 litra benzyny.

Jeep Grand CherokeePotężne nadwozie zostało delikatnie zaokrąglone, co znacznie polepsza estetykę i zmniejsza opory powietrza. Poniżej reflektorów przednich znajdują się wąskie kierunkowskazy. Tradycję i prestiż podkreśla typowa dla tego auta duża, chromowana atrapa z pionowowymi wlotami powietrza. Dodatkowe wloty znajdują się w dolnej części masywnego zderzaka, pomiędzy światłami przeciwmgielnymi. Styl Jeepa podkreślają lekko wystające nadkola, wielkie, 16-calowe koła i duży prześwit. Drzwi chronione są przed zarysowaniami przez szerokie, estetyczne listwy.

Komfortowe wnętrze zapewnia najwyższy poziom podróżowania. Ilość miejsca zarówno z przodu, jak i z tyłu nie wzbudza żadnych zastrzeżeń. Świetnie wypadają także fotele. Całość prezentuje się bardzo komfortowo tym bardziej, że seryjne wyposażenie jest niezwykle bogate. Tablicę rozdzielczą zaprojektowano w sposób ergonomiczny i czytelny. Bagażnik mieści od 1100 do 2050 litrów. Jest on łatwo dostępny i funkcjonalny. Zawieszenie z przodu i z tyłu składa się z osi skrętnych, sprężyn śrubowych i stabilizatorów.

Wszystkie koła wyposażono w tarcze hamulcowe, przy czym przednie są wentylowane. Układ kierowniczy jest oczywiście standardowo wspomagany.

Leave A Comment