Honda CR-V

15 grudnia 2006
Bez kategorii, Honda Nowości

Honda CR-V należy do aut terenowo-rekreacyjnych. Jest to wielofunkcyjny pojazd, który zaprojektowany został z myślą o ludziach aktywnych, chętnie spędzających czas wolny poza miastem. Samochód zadebiutował jesienią 1997 roku.


Źródło napędu auta stanowi 4-cylindrowy, rzędowy motor o pojemności dwóch litrów. Osiąga on moc 147 koni przy 5500 obr/min oraz moment 182 Nm przy 4200 obr/min. Napęd przenoszony jest na cztery koła za pośrednictwem przekładni automatycznej. Honda CR-V przyspiesza do setki w czasie 9,8 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 180 km/h. Przy prędkości 90 km/h zużywa 7,9 litra paliwa na 100 kilometrów a w cyklu miejskim 11.


Typowo terenowe pojazdy mają ramową konstrukcję nadwozia, CR-V ma natomiast nadwozie samonośne. Mimo wszystko auto sprawdza się nieźle w lekkim i średnim terenie. Wygląd karoserii upodabnia go do typowego off-roadera. Jest ona wysoka i masywna, wyposażona w wypukłe błotniki kryjące duże koła oraz „zapasówkę” umieszczoną na tylnych drzwiach. Duża powierzchnia przeszklona ułatwia obserwację we wszystkich kierunkach a szerokie zderzaki dodają powagi i poprawiają estetykę. Wygodę wsiadania zapewniają duże, szeroko otwierające się drzwi. Dostępu do bagażnika bronią natomiast: unoszona do góry szyba i otwierane na bok drzwi.
Wnętrze zapewnia pięciu dorosłym osobom wystarczajacą ilość miejsca – zarówno na nogi, jak i nad głowami. Wystarczająca jest również szerokość auta, więc nie ma obaw, że jadący będą się co chwila trącać łokciami. Kabinę CR-V cechuje ponadto duża funkcjonalność, wyrażająca się m.in. sporą ilością schowków i półek.


Honda CR-VNie można mieć zastrzeżeń do ergonomii deski rozdzielczej, wszelkie włączniki i wskaźniki są łatwo dostępne i czytelne. Stylistyka kokpitu jest typowo japońska, czyli bez zarzutu, ale też trochę bez polotu. Wewnątrz CR-V zastosowano niezłe materiały, zadbano także o staranny ich montaż. Niezły komfort reprezentują fotele i tylna składana kanapa. Złożenie jej powiększa przestrzeń bagażową z 374 do 668 litrów. Przestrzeń ta jest bardzo praktyczna z racji swego kształtu oraz zastosowanych rozwiązań. Pod podłogą znajduje się specjalny wodoodporny pojemnik, w którym przewieźć można np. brudne przedmioty. Wykorzystać go można również po wymontowaniu z auta, tzn. posłużyć może jako miska a jego pokrywa jako stolik. Konstruktorzy pomyśleli również o zamontowaniu w bagażniku 12-voltowego gniazda. Przewóz niewymiarowych przedmiotów, takich jak narty czy deska surfingowa umożliwiają estetyczne relingi dachowe.


Niezależne zawieszenie wszystkich kół składa się z podwójnych wahaczy poprzecznych, sprężyn śrubowych i amortyzatorów gazowych. Zapewnia ono pewne prowadzenie zarówno na drogach utwardzonych jak i w terenie. Manewry ułatwia wspomagany układ kierowniczy.

Leave A Comment