Fiat Uno

14 grudnia 2006
Bez kategorii, Fiat Nowości

Trzydrzwiowa wersja Fiata Uno może być wyposażona w silnik 1,0 Fire, rozwijający moc 45 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 74 Nm. Samochód ten przyspiesza od 0 do 100 km/h w 17,7 sekundy i osiąga prędkość 145 km/h. Słaba dynamika rekompensowana jest niskim zużyciem paliwa, które przy 90 km/h wynosi 4,6 litra a w mieście 6,7. Fiat UNO z pięciodrzwiowym nadwoziem może być napędzany przez jednostkę o pojemności 1000 lub 1400 cm3. Mniejszy silnik znany jest z odmiany trzydrzwiowej. Znacznie szybsza jest jednostka 1,4 o mocy 69 KM i momencie 106 Nm, która osiąga setkę w 12,4 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 165 km/h. Niestety Uno z tym silnikiem ma dużo większy apetyt na paliwo, w ruchu miejskim potrzebuje 9,4 litra na 100 km. Podczas jazdy z prędkością 90 km/h zużywa 5,6 litra a przy 120 – 7,2.


Pięciodrzwiowe nadwozie wyposażono w lakierowane zderzaki i lusterka, co polepsza jego estetykę, jednak już na pierwszy rzut widać, że jest to konstrukcja przestarzała. Nadwozie Uno jest mało nowoczesne i kanciaste. Zderzaki i lusterka nie są w odmianie 3d lakierowane na kolor nadwozia, charakterystyczny jest brak typowej klamki drzwi. Zastępuje ją zamek i umieszczona w przetłoczeniu dźwignia. Bok auta chronią czarne, praktyczne listwy.


Wnętrze może dość swobodnie pomieścić cztery osoby. Fotele są w miarę wygodne, siedzi się na nich stosunkowo wysoko, co w połączeniu dużymi powierzchniami przeszklonymi zapewnia dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Deska rozdzielcza choć mało nowoczesna jest ergonomiczna, obsługa włączników i pokręteł nie przysparza kłopotu. Jakość użytych materiałów i staranność montażu odbiegają nieco od obecnych norm, jednak nie rażą nadmiernie. Bagażnik mieści 271 litrów, można go powiększyć do 968. Mankamenty to brak dzielonego oparcia i dosyć wysoka krawędź załadunku oraz mocno wystające nadkola. Funkcjonalność ogranicza brak dzielonego siedzenia.


Przednie zawieszenie jest niezależne, typu McPerson z poprzecznym wahaczem. Z tyłu znajdują się wahacze wzdłużne, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe i stabilizator poprzeczny. Przednie tarcze hamulcowe mają średnicę 227 mm, w tyle natomiast zastosowano bębny o średnicy 185 mm.

Leave A Comment