Fiat Ducato

14 grudnia 2006
Bez kategorii, Fiat Nowości

W klasie samochodów dostawczych o masie całkowitej do 3,5 tony koncern Fiata reprezentuje Ducato. Model ten dostępny jest w wielu wersjach nadwoziowych i silnikowych. Dostępne są takie odmiany jak: Furgon, Panorama, Kabina i Podwójna Kabina. Pierwsza odznacza się pełnym, blaszanym nadwoziem, ładownością od 1055 do 1425 kilogramów i ojętością od 7,5 do 12 m3. Różnice te wynikają z tego, że auta występują w trzech wielkościach (10q, 14q i Maxi) oraz napędzane są różnymi silnikami. Najsłabszy motor ma pojemność skokową 1900 cm3 i odznacza się mocą 68 KM, drugi w kolejności to 1,9 TD (90 KM). Ofertę zamykają dwie jednostki 2,8 o mocach 87 (DS) i 122 koni (TD).


Ducato Panorama jest samochodem o przeszklonym nadwoziu, przestrzeni ładunkowej od 9 do 10 m3 i ładowności 930 kg. Montuje się w nim turbodiesle o pojemności 1,9 lub 2,8 litra i mocach odpowiednio 90 i 122 KM.


Dostawcze Fiaty dostępne są także jako auta z odkrytą ramą (tzw. Kabina), które przeznaczone są głównie pod specjalistyczną zabudowę. Kabina może być pojedyncza lub podwójna, natomiast motorami napędzającymi tą wersję są: 2,8- i 1,9-litrowy turbodiesel oraz 1,9 DS. Pojazdy te występują w dwóch wielkościach: 10q i Maxi.


Nadwozie Fiata Ducato jest bliźniaczo podobne do takich aut jak Peugeot Boxer i Citroen Jumper. Bierze się to stąd, że wszystkie trzy firmy projektowały swe modele we współpracy. Karoseria cechuje się nowoczesnym, estetycznym wyglądem. Została ona wykonana tak, by jak najoptymalniej wykorzystać przestrzeń ładunkową. Duże, podwójne drzwi tylne i odsuwane, boczne zapewniają swobodny załadunek typowych europalet. Przestrzeń towarową auta ograniczają nieco jedynie wystające nadkola; reszta nie wzbudza żadnych zastrzeżeń.


Dobre wrażenie wywiera także kabina pasażerska, która w swej podstawowej wersji mieści trzy osoby. Szeroko otwierające się drzwi Ducato umożliwiają wygodne wsiadanie. Pozytywnie wypada komfort, jaki zapewniają siedzenia. Wizerunku dopełnia ergonomiczna, czytelna deska rozdzielcza, której obsługa nie stwarza kierowcy żadnych kłopotów. Łatwość manewrowania wynika z seryjnie stosowanego wspomagania układu kierowniczego.

Leave A Comment