Fiat Brava

14 grudnia 2006
Bez kategorii, Fiat Nowości

Fiat Brava zadebiutował wraz z modelem Bravo w roku 1996. Wtedy to otrzymały one tytuł „Car Of The Year”. Brava może być napędzana przez jeden z czterech silników i występować w jednej z trzech wersji (SX, HSX i ELX).


Najmniejsza jednostka ma pojemność 1250 cm3, rozwija moc 82 koni mechanicznych i osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 113 Nm. Dzięki niej auto przyspiesza do setki w 13 sekund i rozpędza się maksymalnie do 173 km/h. Kolejny silnik z pojemności 1600 cm3 wyciąga moc równą 103 KM i moment obrotowy 144 Nm. Rozpędza on samochód do 180 km/h i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,5 sekundy. Najlepszą dynamikę (0-100 km/h w 10,3 s. i maksymalną prędkość 190 km/h) zapewnia 113-konny silnik 1,8 osiągający maksymalny moment 154 Nm. Ofertę Fiata uzupełnia turbodiesel. Jego moc wynosi 75 KM a moment obrotowy 147 Nm. Setkę osiąga on w 15 sekund a maksymalna prędkość wynosi 165 km/h. W przenoszeniu napędu na koła przednie uczestniczy 5-biegowa skrzynia sterowana ręcznie.


Pięciodrzwiowe nadwozie o niebanalnym wyglądzie sprawia wrażenie bardzo dynamicznego. Auto ma niski przód z wąskimi reflektorami i atrapą, który wznosi się delikatnie do linii dachu. Tył zaopatrzono w wypukłą klapę z dużą szybą i charakterystyczne trzyczęściowe, podłużne światła. Bardzo masywnie prezentują się tylne słupki Bravy, niestety takie rozwiązanie znacznie ogranicza widoczność. Lakierowane zderzaki oraz drzwi przed uszkodzeniem zabezpieczają praktyczne, czarne listwy.


Pomimo niewielkiego rozstawu osi wynoszącego 254 cm Brava zapewnia całkiem przestronne wnętrze. Regulacja wysokości kierownicy i fotela ułatwia znalezienie odpowiedniej pozycji prowadzącemu samochód. Tylna kanapa wyposażona jest w zagłówki i w miarę wygodnie mieści trzech pasażerów. Auto ma wiele przydatnych schowków na drobiazgi: w desce rozdzielczej, kieszenie we wszystkich drzwiach oraz siedzeniach przednich. Elementy wyposażenia zostały dobrze spasowane, więc nic nie stuka podczas jazdy po nierównościach. Plastiki i obicia tapicerskie są dobrej jakości. W konsolę środkową seryjnie wkomponowano radioodtwarzacz o nietypowym rozmiarze.


Bagażnik nie szokuje wielkością, ma pojemność 380 litrów i jest dość niski (42 cm). Rekompensuje to szerokość wynoszącą 108 cm i długość 80 cm. Tylna kanapa jest oczywiście składana, dzięki czemu objętość wzrasta do 1165 litrów, co jest przyzwoitym rezultatem. Dzielone siedzenia wymagają niestety dopłaty, wyjątek stanowią auta wyposażone w benzynowy silnik 1,8 i w turbodiesla.


Dość twarde, niezależne zawieszenie zapewnia dobre prowadzenie auta. Koła przednie zaopatrzono w kolumny McPersona, wahacze poprzeczne i stabilizator. Tył resorowany jest za pośrednictwem wahaczy wleczonych z elementem łączącym i stabilizatorem przechyłów. Skuteczne hamowanie zapewniają przednie tarcze o średnicy 257 mm i tylne bębny. ABS w wersjach 1,2 i 1,6 wymaga dopłaty, natomiast 115 konna Brava posiada tarcze wentylowane. Wszystkie auta seryjnie wyposażane są we wspomaganie układu kierowniczego.

Leave A Comment