Dodge Neon

14 grudnia 2006
Bez kategorii, Dodge Nowości

W przeciwieństwie do rynku europejskiego w Stanach Zjednoczonych model Neon występuje pod marką Dodge. Jak na tamtejsze warunki jest to niewielki, wręcz kompaktowy samochód, który przeznaczony jest jako kolejny w rodzinie i wykorzystywany głównie w ruchu miejskim.


Przy długości niecałych 4,5 metra Neon dość znacznie odbiega od ogólnie przyjętych stereotypów o samochodach z USA. Sylwetka samochodu przypomina nieco Stratusa a to za sprawą łukowatej linii dachu stanowiącej niemal jedną całość z szybami przednią i tylna oraz ukształtowaniu klapy bagażnika. Przód auta cechuje się owalnymi, lekko „przekrzywionymi” reflektorami, wąską atrapą chłodnicy i masywnym zderzakiem. Patrząc na Dodge’a z boku dostrzec można silnie wznoszącą się dolną krawędź szyb, która dodaje mu dynamicznego wyglądu. Zadarty tył stanowi wkomponowany w pokrywę bagażnika spoiler, dwukolorowe lampy o charakterystycznym kształcie i wysoko sięgający, lakierowany zderzak.


Wnętrze Neona nie rozpieszcza wprawdzie przestronnością, jednak pięciu dorosłym osobom zapewnia całkiem wygodną podróż. Pozytywny wizerunek podkreślają dobrej jakości materiały i wysoka staranność ich montażu. Odpowiednie wyprofilowanie siedzeń i czytelna deska rozdzielcza to kolejne zalety samochodu. Bagażnik o pojemności niecałych 400 litrów nie jest wprawdzie rekordowo obszerny lecz jego foremne kształty ułatwiają rozmieszczenie ładunków. Pewnym mankamentem okazać się jednak może stosunkowo wysoko poprowadzona krawędź załadunku.


Do napędu „małego” Dodge’a stosowany jest jeden z dwóch motorów benzynowych o pojemności 2000 cm3. Słabsza odmiana osiąga 132 konie mechaniczne przy 5600 obr/min i moment 177 Nm przy 4600 obr/min. Silniejsza jednostka pochwalić się może mocą 150 KM osiąganą przy 6500 obrotów i 186 niutonometrami przy 4400 obr/min. Za przeniesieniu napędu na oś przednią odpowiada 5-biegowa skrzynia ręczna lub trzystopniowy automat.


W podstawowej odmianie SE montowane są przednie tarcze wentylowane i tylne bębny. Za dopłatą lub w wersji ES koła tylne wyposażone są w pełne hamulce tarczowe.

Leave A Comment