Daewoo Tacuma

14 grudnia 2006
Bez kategorii, Daewoo Nowości

Coraz większą popularnością na rynku cieszą się samochody typu van i to nie tylko w tym największym formacie, ale również w odmianach mini i mikro. Samochód tego typu (minivan) pojawił się także w ofercie firmy Daewoo, która wiąże z nim bardzo duże nadzieje. Mowa oczywiście o modelu Tacuma, mającym trafiać przede wszystkim do młodych, prowadzących aktywny tryb życia ludzi.


Odważna stylistyka Tacumy powstała za sprawą stylistów Pininfariny i Italdesign. Odznacza się ona bardzo dynamiczną linią, którą podkreślają silne, wznoszące się ku tyłowi przetłoczenia i mocno pochylona szyba przednia, tworzącą wraz z krótką maską silnika niemal jednolitą płaszczyznę. Nie bez znaczenia dla stylu auta pozostaje także dolna, wznosząca się krawędź szyb bocznych. Przód pojazdu zaopatrzono w szeroką, chromowaną atrapę chłodnicy. Jej kształt przywodzi oczywiście na myśl znak firmowy koreańskiego producenta. Nie mniej wyrazistą formą cechują się duże, trójkątne reflektory. Odważny styl to także nieco pochylony tył Tacumy z pionowymi, wysoko umieszczonymi lampami.


W samochodach typu van bardzo ważne jest funkcjonalne wnętrze z dużą możliwością aranżacji. Daewoo nie powinno pod tym względem zawieźć swoich przyszłych użytkowników. Bez najmniejszych kłopotów przewiezie ono pięć dorosłych osób i 347 litrów bagażu. Oczywiście w razie potrzeby ładunek może być znacznie większy, gdyż po wymontowaniu tylnych siedzeń do dyspozycji pozostaje aż 1847 litrów (samo ich złożenie daje 1425 l). Podstawowa wersja Tacumy (SX) wyposażana jest w symetrycznie dzieloną tylną kanapę. W bogatszej odmianie CDX montowane są trzy oddzielne siedzenia.


Złożenie środkowego oparcia odsłania bardzo przydatny w dłuższych podróżach stolik. Dodatkowe stoliczki zainstalowane zostały także w oparciach przednich siedzeń. Na niezbędne drobiazgi przygotowano schowki w drzwiach, desce rozdzielczej i pod podłogą. Do utrzymywania pojemników z napojami przystosowano uchwyty w konsoli środkowej.


Daewoo Tacuma wyposażany jest w rzędowy, benzynowy silnik o pojemności 1800 lub 2000 cm3. Ten pierwszy potrafi rozpędzić auto do 170 km/h i zapewnia mu przyspieszenie od zera do setki w czasie 12 sekund. Jednostka 2,0 umożliwia przyspieszanie w 10,5 sekundy oraz zapewnia prędkość maksymalną 180 kilometrów. Przeciętne zużycie paliwa mieści się między 9,3 a 9,7 litra na 100 km.

Leave A Comment