Daewoo Lanos

14 grudnia 2006
Bez kategorii, Daewoo Nowości

Reprezentantem Daewoo w klasie średniej-niższej jest następca Nexii – Lanos.


Samochód może być napędzany jedną z trzech dostępnych jednostek: 1,5 SOHC; 1,5 DOHC lub 1,6 DOHC o mocach: 86, 100 i 106KM. Dostępne są wersje S i SX, różniące się seryjnym i opcjonalnym wyposażeniem. Najsłabszy silnik rozpędza Lanosa do stu kilometrów na godzinę w dwanaście i pół sekundy i zużywa 10,4 litra paliwa w mieście. Podróż ze stałą prędkością 90 km/h powoduje spalanie nieco ponad pięciu litrów na sto kilometrów. Samochód z jednostką 1,6 DOHC osiąga moment maksymalny 145 Nm przy 3400 obr/min i przyspiesza do setki w 11,5 sekundy. Auto w mieście spala około 10 litrów paliwa a poza nim, przy prędkości 90 kilometrów 5,6 litra na 100 km.


Nadwozie ma nowoczesną, mocno zaokrągloną sylwetkę. Charakterystyczne są duże reflektory i typowa dla aut Daewoo atrapa oraz specyficzny dla hatchbacka, półokrągły tył. Trójbryłowe nadwozie prezentuje się estetycznie i nowocześnie. Sylwetka auta jest dynamiczna i stosunkowo masywna. Mankament stanowi brak jakichkolwiek listew chroniących samochód przed porysowaniem. Zastosowanie dużych powierzchni przeszklonych zapewnia dobrą widoczność we wszystkich kierunkach.


Generalnie wnętrze Lanosa jest stosunkowo obszerne, jednak dla trzech osób brakuje z tyłu miejsca. Deska rozdzielcza cechuje się dobrą funkcjonalnością i estetyką. Wszystkie włączniki i pokrętła znajdują się w zasięgu ręki kierowcy. Fotele są wygodne a jakość obić tapicerskich nie pozostawia wiele do życzenia. Bagażnik Lanosa w wersji hatchback o pojemności 274 litrów można powiększyć do 1035 litrów po złożeniu dzielonej kanapy.


Przestrzeń ładunkowa sedana ma pojemność 395 dm3 i można ją powiększyć do 772 dm3. Jego prostopadłościenny kształt ułatwia rozmieszczenie bagażu, jednak mały wykrój pokrywy uniemożliwia załadunek dużych objętościowo ładunków. Bardzo miękkie zawieszenie zbudowano z poprzecznych wahaczy i kolumn McPersona z przodu oraz wahaczy wleczonych połączonych z belką skrętną i sprężyn śrubowych z tyłu. Dwuobwodowe hamulce hydrauliczne wyposażono w tarcze z przodu i bębny z tyłlu. W wersji SX w pakiecie dostępny jest ABS.

Leave A Comment