Citroen C-15

4 grudnia 2006
Bez kategorii, Citroen Nowości

Citroen C15 jest małym dostawczym samochodem powstałym na bazie auta osobowego.


Napędza go silnik wysokoprężny o pojemności 1,8l, który rozwija moc 60 KM przy czterech tysiącach sześciuset obrotach na minutę. Maksymalny moment obrotowy wynosi 110 Nm i dostępny jest przy 2000 obr/min. Prędkość maksymalna wynosi 136 km/h. Napęd za pośrednictwem ręcznej skrzyni 5-biegowej przenoszony jest na koła przednie.


C15 występuje w wersji 2- lub 5-osobowej. Nadwozie jest wręcz archaiczne, przednia jego część zdradza pochodzenie od Citroena Visa. Część ładunkowa wyraźnie odróżnia się od kabiny i przede wszystkim jest od niej dużo szersza. Lusterka wsteczne są mocno przesunięte w tylną stronę auta. Wprawdzie zapewniają przyzwoitą widoczność, jednak do ich nietypowego umieszczenia trzeba się trochę przyzwyczajać. Przed zarysowaniem nadwozie zabezpieczono za pomocą praktycznych listew.


Wygląd wnętrza także zdradza wiek konstrukcji, wiele jest tu odsłoniętych blach. Deska rozdzielcza o niezbyt opływowych kształtach jest wąska i płaska. Jej wygląd można by jeszcze zaakceptować, gdyby była przy tym funkcjonalnie zaprojektowana. Niestety wygoda obsługi odbiega od tej spotykanej w nowszych konstrukcjach. Stosunkowo wąska kabina może stwarzać problemy tęższym kierowcom. Tylna kanapa zapewnia za to wystarczającą przestrzeń i wygodę.


Największą zaletą C15 jest jego cena i to głównie ona rekompensuje wszelkie niedostatki. Wersja dwuosobowa mieści 2,67 metra sześciennego ładunku. Pięciodrzwiowym autem przewieźć można 1,11 m3 przy komplecie pasażerów i 2,17 m3 po złożeniu ławki. Ładowność wynosi 740 kilogramów w samochodzie 5-miejscowym i 765 kilogramów w 2-miejscowym.


Zawieszenie obu osi jest niezależne i z przodu składa się z kolumn McPersona, sprężyn spiralnych, amortyzatorów hydraulicznych oraz stabilizatora przechyłów. Z tyłu znajdują się wahacze wleczone, poziome sprężyny spiralne, poziome amortyzatory hydrauliczne i stabilizator. Hamulce z przodu to tarcze, a z tyłu bębny z automatyczną regulacją szczęk. Citroen C15 jest niewątpliwie autem ekonomicznym, w mieście zużywa poniżej siedmiu litrów na 100 km a przy stałej prędkości 90 km/h zadowala się pięcioma litrami paliwa.

Leave A Comment